عضو مجلس افغانستان: نتیجه پیمان امنیتی با آمریکا حضور داعش شد

به گفته این عضو مجلس افغانستان ، بالگردهای ناشناس در استان ننگرهار به گروهک تروریستی داعش تجهیزات پیشرفته و مواد غذایی می رساند.

 

عضو مجلس نمایندگان افغانستان از امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن انتقاد کرد و گفت: نتیجه تصویب این پیمان در مجلس تنها حضور گسترده داعش و دیگر گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور بوده است.

 

به گزارش ایرنا، «عبیدالله بارکزی» نماینده استان «ارزگان» روز دوشنبه در نشست علنی مجلس نسبت به کارکردهای آمریکا در افغانستان انتقاد کرد و گفت که نسل های آینده در باره تائید پیمان امنیتی کابل – واشنگتن ، مجلس کنونی را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

 

مجلس نمایندگان افغانستان تصمیم داشتند تا در نشست روز دوشنبه مجلس در باره مفاد این پیمان بحث و تبادل نظر کنند اما به علت آماده نبودن کمیسیون مربوط به روزهای آینده موکول شد.

 

معاون اول مجلس نمایندگان نیز شنبه هفته گذشته با اظهار نگرانی از آنچه که حضور برق آسای داعش در برخی مناطق این کشور عنوان کرد،‌ گفت: داعش در «پچیراگام» استان ننگرهار در نزدیکی مغاره های مشهور، «تورابورا» در استان «ننگرهار» در نزدیکی مرز با پاکستان که روزی پناه گاه امن القاعده بود، حضور یافته است.

 

«ظاهر قدیر» به مجلس افغانستان هشدار داد که اگر گروه تروریستی داعش به مغاره های تورا بورا دست یافت من معتقدم که استان خود خوانده این گروه بنام «خراسان» تشکیل خواهد شد.

 

وی برای سه روز از مجلس مهلت خواست تا یک قیام مردمی را علیه این گروه در استان ننگرهار آغاز و از ورود آنان به تورابورا جلوگیری کند.

 

معاون اول مجلس نمایندگان تاکید کرد که سال گذشته به هشدار های وی در باره حضور گسترده داعش در ننگرهار توجه نشد و امروز در شماری زیادی از استان های افغانستان حضور یافته اند.

 

به گفته این عضو مجلس افغانستان ، بالگردهای ناشناس در استان ننگرهار به گروهک تروریستی داعش تجهیزات پیشرفته و مواد غذایی می رساند.

 

شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان نیز به این باورند که گروه تروریستی داعش با شکست سختی که در سوریه و عراق متحمل شده اند قصد دارند حضور خود را در افغانستان تقویت کنند.

 

حضور گروه تروریستی داعش در استانهای «ننگرهار» ، «کنر» ، «زابل» ، «جوزجان» ، «فراه» ، «غزنی» ، «بدخشان»، «سرپل» و «قندوز» افغانستان تائید شده است.