چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

عربستان و روسیه درخواست ترامپ را رد کردند

به گزارش افکارنیوز، عربستان سعودی، عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، و روسیه، بزرگترین تولیدکننده نفت غیراوپک روز یکشنبه درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تولید نفت خام خود را رد کردند.

 

«خالد الفالح»، وزیر انرژی سعودی در مصاحبه با خبرنگاران و در حضور وزرای انرژی اوپکی و غیراوپکی در الجزیره گفت: «من بر بهای نفت تاثیری نمی‌گذارم». این نشست هیچ بیانیه‌ی رسمی برای افزایش عرضه نفت صادر نکرد.

 

نفت خام برنت در ماه جاری به بشکه‌ای ۸۰ دلار رسید و ترامپ دوباره از اوپک خواست قیمت نفت را پایین بیاورد. ترامپ در توییتر نوشت: «ما از کشور‌های خاورمیانه حفاظت می‌کنیم. آن‌ها بدون ما امنیت نخواهند داشت با این حال بهای نفت را بالا و بالاتر می‌برند. این موضوع را فراموش نمی‌کنیم. اوپک باید قیمت نفت را همین حالا پایین بیاورد».

 

فالح گفت: عربستان ظرفیت افزایش تولید نفت را دارد، اما چنین کاری را انجام نمی‌دهد. او گفت: «بنابر اطلاعاتی که من دارم بازار‌ها به اندازه کافی نفت دارند و هیچ پالایشگاهی نیست که به نفت نیاز داشته باشد و نتواند به آن دست پیدا کند».

 

«الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد لزومی ندارد تولید نفت را فوراً افزایش داد. با این حال نواک باور دارد جنگ تجاری آمریکا و چین و تحریم‌های واشنگتن علیه تهران چالش‌های جدیدی را برای بازار نفت رقم خواهد زد. وزرای نفت عمان و کویت هم پس از جلسه روز یکشنبه به خبرنگاران گفتند تمام تولیدکنندگان قصد دارند به توافق ماه ژوئن برای کاهش تولید نفت پایبند بمانند.

 

این نخستین باری نیست که ترامپ از اوپک انتقاد می‌کند. افزایش بهای بنزین برای مصرف کنندگان آمریکایی پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر برای ترامپ دردسرساز می‌شود.

کره جنوبی واردات نفت از ایران را بطور کامل متوقف کرده است

سخنگوی وزارت نفت گفت: کره جنوبی نخستین کشوری است که در پی اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، به طور کامل واردات نفت از ایران را قطع کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان

رویارویی ترامپ با پوتین و شی‌جین‌پینگ

توسعه روابط چین و روسیه موجب نگرانی آمریکا شده بطوریکه واشنگتن ضمن اعمال تحریم های جدید صراحتا درباره همکاری های نظامی پکن و مسکو هشدار داده و همین امر واکنش آنها را در بر داشته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

در مخالفت با سیاست‌های آمریکا؛ توافق ترکیه با ونزوئلا برای کنار گذاشتن دلار از تبادلات تجاری

مقامات ترکیه و ونزوئلا در حالی بر روابط نزدیکتر دوجانبه و کنار گذاشتن دلار از تبادلات تجاری دو کشور توافق کرده اند که این تصمیمات می تواند پیامی جدی برای دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا باشد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, ونزوئلا

رای الیوم: ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را مرتکب شد

رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه چین و روسیه می نویسد: دونالد ترامپ قواعد راسخ راهبردی آمریکا را با اعمال تحریم های اقتصادی همزمان ضد چین و روسیه شکست و به طور حتم این اقدام ترامپ به نزدیکی بیشتر و بیشتر آنها و ایستادن در جبهه واحد ضد آمریکا ... رای الیوم: ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را مرتکب شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, کانادا