بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

عربستان و روسیه با کاهش تولید نفت موافقت کرده‌اند

رویترز روز جمعه قبل از انتشار رسمی دبیرخانه اوپک اعلام کرد: تولید کنندگان نفت به رهبری عربستان و روسیه با کاهش تولید ۵۰۰ هزار بشکه بیشتر در روز به توافق رسیده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود نوشت: به دنبال برگزاری نشست وزرای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در روز پنجشنبه تولید کنندگان نفت به رهبری عربستان و روسیه توافق کرده‌اند که تنها در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ تولید نفت خام خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه بیشتر در روز کاهش دهند..

 

به گفته رویترز این توافق تنها تا ماه مارس (اسفند) و سه ماه اول سال ۲۰۲۰ می‌شود و برای بعد از اتمام این دوره، هیچ توافقی صورت نگرفته است.

 

براساس این گزارش، در نشست روز گذشته اوپک عراق نیز برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکه بیشتر در روز از طرف دیگر اعضای اوپک تحت فشار قرار گرفت اما تا کنون خبری رسمی از تصمیم دولت عراق برای پذیرفتن کاهش تولید منتشر نشده است.

 

گفته می‌شود جزئیات توافقات میان اعضای اوپک و نحوه توزیع کاهش تولید کنندگان باید در جلسه روز جمعه در وین میان کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک تصویب شود.

 

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای تولید و صادرکننده نفت غیر اوپک (اوپک پلاس) ابتدای سال جاری توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و افزایش قیمت نفت، مجموع تولید خود را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

 

با این حال، پیش‌بینی افزایش عرضه نفت از سوی کشورهای غیر اوپک و احتمال افت قیمت این کالای استراتژیک در سال آینده میلادی، کشورهای اصلی صادر کننده نفت را نگران کرده است.

 

آژانس بین المللی انرژی نیز پیش‌بینی کرده است؛ تولید روزانه نفت کشورهای غیر اوپک در سال آینده در حالی ۲.۲ میلیون بشکه افزایش می ‌یابد که کل رشد تقاضای جهانی نفت تنها ۱.۳ میلیون بشکه خواهد بود.

 

الکساندر نواک وزیر نفت روسیه پیش از آغاز اجلاس اوپک به خبرنگاران گفت که این کشور با پیشنهاد کاهش تولید نفت، در حدود ۵۰۰ هزار بشکه بیشتر از توافق فعلی مخالفتی ندارد.

 

روسیه پیشتر به دلیل افزایش صادرات میعانات گازی، با طرح تشدید کاهش تولید نفت مخالفت کرده بود.

 

وزیر نفت ایران نیز صبح پنجشنبه به خبرنگاران گفته بود: اگر توافق کاهش تولید نفت تمدید شود، این یک دستاورد برای اوپک است؛ اگر هم بیشتر کاهش یابد، من حمایت می‌کنم و دستاورد بزرگتری است.

ایرنا

چین در ۱۰ ماه حدود ۱۲ میلیون شغل ایجاد کرد

آمارها نشان می‌دهد چین علیرغم نبرد سخت تجاری با آمریکا بر سر تعرفه ها، دو ماه زودتر از موعد به اهداف اشتغالزایی امسال رسیده است و در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین

وزیر دارایی فرانسه: تهدید آمریکا غیرقابل قبول بوده و اتحادیه اروپا آماده پاسخ فوری به آن است

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه، تهدید آمریکا درباره اعمال تعرفه‌های جدید علیه برخی کالاهای اروپایی از جمله این کشور را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد که اتحادیه اروپا آماده پاسخ به این تهدید است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ترکیه, جهان, خبر, فرانسه