گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

عدم دسترسی به معدنچیان محبوس در عمق ۳۵ متری زمین در سومین روز

با وجود گذشت سه روز از ریزش آوار در معدن البرز شرقی در طزره دامغان و محبوس شدن دو کارگر پیمانکاری به اسامی آقایان «میلاد روشنائی» و «سید اصغر افضلی»، متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های امدادی، هنوز به معدنچیان گرفتار دسترسی پیدا نکردند.

 

دکتر داودیان رئیس هلال‌احمر شهرستان دامغان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرآیند عملیات امدادرسانی و آواربرداری توسط تیم‌های تخصصی خود معدن البرز شرقی و برخی از تیم‌های تخصصی که در معدن آزادشهر نیز فعالیت داشتند در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه امدادرسانی در معدن یک رشته کاملا تخصصی است، ادامه داد: تیم‌های خبره‌ای به منطقه اعزام شده و در حال تلاش هستند، اما متاسفانه به دلیل حجم بالای ریزش معدن هنوز به معدنچی‌ها دسترسی پیدا نکردند.

 

وی با بیان اینکه تیم‌هایی از هلال احمر نیز به عنوان پشتیبان در منطقه حضور دارند،افزود: یک آمبولانس و دیگر تجهیزات مورد نیاز نیز در منطقه مستقر شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

 

رئیس هلال‌احمر شهرستان دامغان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص دلیل طولانی شدن امدادرسانی به معدنچیان گفت: متاسفانه حجم بالایی از ذغال و خاک در اثر ریزش معدن تلنبار شده و همین سرعت رسیدن به معدنچیان را طولانی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه خاک برداری‌ها به تدریج در حال انجام است، افزود: تیم های امدادی همه تلاش خود را به کار می‌گیرند و در این چند روز پیوسته در حال فعالیت هستند،اما حجم ریزش معدن بالا است.

 

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص ارتباط احتمالی با معدنچیان گرفتار اظهار کرد: هیچ ارتباطی با معدنچیان برقرار نشده است.

 

دکتر داودیان عملیات امدادرسانی در معادن را سخت و امری تخصصی خواند و اضافه کرد: خوشبختانه تیم های خبره ای به منطقه رفته و در حال تلاش هستند، اما تاکنون هیچ اطلاعی از معدنچیان گرفتار در دسترس نیست و ممکن است دسترسی به آنها طی ساعات آینده و یا حتی چند روز آینده ممکن شود.

 

وی با بیان اینکه کار تخلیه معدن به تدریج در حال انجام است، افزود: امیدواریم که معدنچیان گرفتار نجات داده شوند، اما به هر حال تا امروز ساعت هشت و نه صبح که هیچ اطلاع و یا ارتباطی با آنها برقرار نشده است.

 

ریزش معدن زغال سنگ طزره

 

بر اثر ریزش تونل ۴۲ معدن زغال سنگ طزره در معدن زغال سنگ البرز شرقی ۲ معدنچی در عمق ۳۵ متری زمین محبوس شده‌اند که منابع مطلع در محل از تلاش کارگران برای نجات آن‌ها خبر می‌دهند.

 

به گزارش یکشنبه ایلنا، منابع کارگری در معدن زغالسنگ طزره می‌گویند: در ساعت ۱۲ظهر روز گذشته (شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) بر اثر وقوع یک مورد حادثه ریزش سقف در تونل شماره ۴۲ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج ک ۱۳ پیشرو، دو نفر کارگر پیمانکاری به اسامی آقایان «میلاد روشنائی» و «سید اصغر افضلی» محبوس شده‌اند که عملیات امداد و نجات آن‌ها با آوار برداری از دیروز ادامه دارد.

 

همچنین طبق اطلاع کارگران این واحد معدنی، کارگاه استخراج این تونل ۷۰ متر طول دارد این ۲ کارگر در عمق ۳۵ متری زیر آوار مانده‌اند.

 

بر اساس این اطلاعات هم اکنون یگانهای ویژه امداد ونجات در محل حادثه حضور دارند برای نجات این افراد، از ۳ مکان تونل فرعی حفر کردند و تاکنون ۲۰ متر پیشروی داشته‌اند.

کارگران محروم از نظام جامع تامین اجتماعی

کارگرانی که همواره با چالش‌های بسیاری رو به رو بوده و این مشکلات و گرفتاری‌‎های تلاشگران با وجود پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از سوی نمایندگان کارگری و… همچنان به قوت خود باقی است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

در درگیری ارتش افغانستان با طالبان بیش از ۱۰۰ تروریست کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه با تایید این خبر تصریح کرد که بیش از یکصد از تروریست‌های طالبان در جریان نبردهای بیست و چهارساعت اخیر با نظامیان دولتی کشته‌ شده‌اند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر

دلارهایی که به‌جای ورود به تولید در کشورهای دیگر ویلا می‌شوند

یک اقتصاددان گفت: اگر می‌خواهیم وضع طبقاتِ حقوق‌بگیرِ ثابت مثل کارگران و کارمندان و طبقه‌ی متوسط خوب شود، باید سلامت اقتصادی را به اقتصاد ایران برگردانیم.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, مصاحبه و گفتگو