هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

عبدالمهدی: خواسته‌های‌تان مشروع است/ برکناری یک‌هزار کارمند عراقی به جرم فساد

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که «عده معدودی» تلاش می‌کنند تظاهرات اعتراضی در برخی شهرهای این کشور را از روند مسالمت‌آمیز خارج کنند، تأکید کرد که دولت او به مطالبات مشروع معترضان پاسخ می‌دهد.

 

به نقل از المیادین، به دنبال ۳ روز تظاهرات گسترده در برخی شهرهای عراق در اعتراض به بیکاری و فساد دولتی و ضعف خدمات عمومی، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور، بامداد امروز- جمعه- در پیام زنده تلویزیونی خطاب به معترضان تأکید کرد که صدای شما قبل از تظاهرات شنیده شده و خواسته‌های‌تان مشروع است.

 

عبدالمهدی در این این نطق، که از تلویزیون رسمی عراق پخش شد، گفت: «هیچ موانعی وجود ندارد که مانع از آن شود که ملت عراق صدای‌شان را منتقل کنند.»

 

عبدالمهدی گفت: «درخواست‌ها برای مبارزه با فساد و اهتمام به آینده جوانان، مشروع است و ما به هر درخواست مشروعی پاسخ می‌دهیم.»

 

نخست‌وزیر عراق با تأکید بر این‌که عده معدودی باعث شدند تا اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم منحرف شده و به خشونت کشده شود، گفت: «درباره شعارهای مطرح‌شده در تظاهرات و همچنین تلاش‌ها برای بهره‌برداری از این تحرکات، علامت سوال وجود دارد.»

 

وی گفت: «دولت نمی‌تواند تمامی مطالبات را طی یک‌سال برآورده کند و راه‌حلی جادویی برای مشکلات و معضلات ساختاری در عراق ندارد. ولی دولت تلاش خواهد کرد تا با ارائه لایحه‌ای به پارلمان به خانواده‌های بی‌بضاعت مستمری و حقوق پرداخت شود.»

 

عادل‌ عبدالمهدی گفته است، اکنون کشور عراق با دو گزینه «دولت باقی بماند» یا «دولت باقی نماند» مواجه است.

 

نخست‌وزیر عراق همچنین از پارلمان عراق خواست به «اعطای اختیارات به نخست‌وزیر جهت تکمیل کابینه و انجام اصلاحات، به دور از سهمیه‌بندی سیاسی» پایبند باشد.

 

وی خواستار «بازگشت به زندگی تحت سقف قانون شد»، تأکید کرد که «حفظ امنیت از اولویت‌های منافع عالی ملی» است.

 

عبدالمهدی همچنین در این نطق تلویزیونی اعلام کرد که تصمیم گرفته تمامی بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر را، که مرتکب جرائم جنایی نشده‌اند، آزاد کند.

 

از سوی دیگر، شورای عالی مبارزه با فساد از برکناری یک‌هزار کارمند به اتهام اختلاف و هدر دادن اموال عمومی خبر داد.

 

در همین راستا دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد، در جلسه شورای عالی مبارزه با فساد که به ریاست عادل عبدالمهدی برگزار شد، گزارش هیئت نظارت بر فساد درخصوص کارکنانی که علیه آنها احکام قضایی مرتبط با فساد مالی، اختلاس و تضییع اموال عمومی صادر شده به اطلاع نخست‌وزیری رسید.

 

شورای عالی مبارزه با فساد طی این جلسه، برکناری یک‌هزار کارمند نهادها و بخش‌های دولتی، که علیه آنها احکام قضایی صادر شده است و نیز منع اعطای سمت‌های رده‌های بالا و متوسط دولتی به این کارمندان در آینده را خواستار شد.

 

برخی از شهرهای عراق از جمله پایتخت از روز سه‌شنبه در اعتراض به نبود اشتغال، ضعف خدمات‌رسانی و گسترش فساد و عدم مبارزه جدی با آن، شاهد تظاهرات اعتراضی بود که در نتیجه آن، شماری معترض کشته یا زخمی شدند.

 

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات مشترک عراق، شب گذشته اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند به رغم وجود برخی تظاهرات در چند استان عراق، اوضاع امنیتی را تحت کنترل خود بگیرند.
تسنیم

به دنبال امریکا، کانادا نیز سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار داد

پارلمان کانادا سه‌ شنبه یکم اکتبر پس از یک رای‌گیری تازه، اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و از دولت این کشور خواست تا همه مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, کانادا

گزارش یک نشریه امریکایی از قابلیت‌ موشک‌های بالستیک ایران

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی قابلیت‌های نظامی ایران پرداخت و ویژگی برخی از موشک‌های بالستیک ایران را به همراه قابلیت‌های آنها توضیح داد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, کره شمالی, گزارش, لیبی