بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عباس خطاب به آمریکا و اسرائیل: ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: دیگر کافی است، از ما دور شوید، ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد، اشغالگری‌تان در کشورمان را نه فردا بلکه امروز پایان دهید.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، محمودعباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای تلویزیونی در ابتدای نشست سران فلسطین در رام‌الله با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها خواستار رهایی از اشغالگری و شهرک‌نشین‌ها هستند، اظهار کرد: در حمله اسرائیل حد و مرزها زیر پا گذاشته شدند و اسرائیل به هیچ قانونی احترام نگذاشت.

 

عباس تاکید کرد: حمله به بیت‌المقدس، پایتخت فلسطین با یورش به فلسطینی‌ها کاملا مردود است.

 

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: بیت‌المقدس خط قرمز و قلب و روح فلسطین است و تنها با آزادسازی کامل آن صلح، امنیت و ثبات برقرار می‌شود. هرگز بیش از این تحمل نخواهیم کرد و بیش از این صبر نخواهیم کرد، بلکه بیش از آنچه تاکنون، مقاومت کرده‌ایم، تا زمان پیروزی، پایان اشغالگری و آزادی تمامی اراضی اشغالی‌مان و در راس آنها بیت‌المقدس شریف مقاومت خواهیم کرد. بیت‌المقدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و هیچ چیزی به جای آن را نخواهیم پذیرفت.

 

او افزود: فلسطینی‌ها هرگز عمل انجام شده‌ای را که اشغالگران می‌خواهند در بیت‌المقدس با هدف قرار دادن هویت فلسطین تحمیل کنند، قبول نخواهند کرد.

 

عباس با اشاره به اینکه مسؤولان فلسطینی در تمامی سطوح برای دفاع از ملت فلسطین اقدام کردند، گفت: امروز تمامی گزینه‌ها برای مقابله با حمله مستمر اسرائیل به ملت‌مان را بررسی خواهیم کرد.

 

او  خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: دیگر کافی است، از ما دور شوید، ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد، اشغالگری‌تان در کشورمان را نه فردا بلکه امروز پایان دهید.

 

او افزود: با همه رایزنی‌هایی انجام دادیم و هر روز با آمریکا در تماس هستیم تا به آنها بگوییم کافی است.

 

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه با تقدیر از فلسطینی‌های سراسر این فلسطین اشغالی بابت عملکرد تاریخی‌شان در برابر دشمن اسرائیلی گفت: ما هرگز مرتکب جنایت ۱۹۴۸ و نیز جنایت ۱۹۶۷ (بیرون کردن فلسطینی‌ها از روستاها و شهرهایشان) نشدیم، الشیخ جراح هرگز کنار نمی‌رود و آرام نمی‌شود.

 

او درباره نشست سران فلسطین نیز گفت: امروز با عنوان بیت‌المقدس، مسجد الاقصی و فلسطین متحد و یکپارچه جمع شدیم، ما باید به تلاش‌هایمان برای توقف حملات علیه ملت‌مان در بیت‌المقدس شریف، نوار غزه و کرانه باختری ادامه دهیم.

 

عباس تاکید کرد: ملت ما حرف خود را زده‌اند و ما نیز در کنار آنها می‌گوییم که آینده‌ای بدون اشغالگری، جنگ، شهرک‌سازی و شهرک‌نشین‌ها می‌خواهیم. در حملات اخیر اسرائیل تمامی اصول، منشورها و قوانین بین‌المللی نادیده گرفته شده و زیر پا گذاشته شدند، مساله‌ای که از منظر وظایف ملی، قانونی و اخلاقی، گزینه‌های سختی را برای دفاع از حقوق ملت‌مان پیش روی ما قرار می‌دهد.

 

همچنین رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: رژیم اشغالگر می‌خواهد شرایط استعماری موجود در شهر بیت‌المقدس و کل اراضی‌مان را به ما تحمیل کند و برای این منظور دست به جنگی خشونت‌بار و جنایات جنگی و پاکسازی نژادی زده تا هویت فلسطینی و هویت عربی-اسلامی بیت‌المقدس را با سرقت خانه‌ها و املاک، تحریک شهرک‌نشین‌ها و گروهای تروریستی آنها نابود کند.

ممنوعیت تظاهرات علیه اسرائیل در فرانسه

لوفیگارو افزود: فرمانداری پلیس در حالی برگزاری تجمعات در پاریس را ممنوع اعلام کرده که درگیری ها میان حماس و اسرائیل شدت یافته و حملات رژیم اسرائیل منجر به شهادت ۶۵ فلسطینی در غزه شده است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین

چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی “ترور و اخراج” را دنبال می‌کند

نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی تاکید کرد، دولت‌های اسرائیل سال‌هاست تلاش کرده‌اند تا فلسطینی‌ها را از شهر مقدس قدس بیرون کنند و تازه‌ترین دور از حملات اسرائیل همسو با همین هدف صورت گرفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, مصاحبه و گفتگو, مصر