الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

عباس: امیدواریم از توطئه‌ها علیه مسئله فلسطین عبور کنیم / در خواست فلسطین از جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ها

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه، ابراز امیدواری کرد که فلسطین همه توطئه‌ها از جمله طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن را پشت سر بگذارد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی پس از برگزاری نماز عید فطر در کرانه باختری فرارسیدن این عید سعید را به مردم فلسطین و امت‌های عربی و اسلامی تبریک گفت و افزود: از خداوند می‌خواهیم که کشورمان را آزاد کنیم، کشور مستقل فلسطین خود به پایتختی بیت‌القدس شرقی را بر پا کنیم و همه توطئه‌ها از جمله طرح معامله قرن و غیر آن را پشت سر بگذاریم، که علیه مسئله فلسطین هستند. توطئه‌هایی که همگی به درک واصل شده و ملت ما استوار و شکیبا در برابر همه این توطئه‌ها در سرزمین خود باقی خواهد ماند.

 

دولت آمریکا از زمان تصدی پست ریاست جمهوری توسط دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ به دنبال تدوین طرح معامله قرن است که تاکنون محتوای آن اعلام نشده است و شایعات حاکی از آن است که براساس این طرح فلسطینان مجبور خواهند شد درباره ماهیت بیت‌القدس اشغالی و حق بازگشت آوارگان امتیازاتی را به نفع اسرائیل بدهند.

 

در خواست فلسطین از جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ها

 

«محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا مانع از شهرک‌سازی‌ ها در بیت‌القدس اشغالی شوند.

 

به نوشته روز چهارشنبه روزنامه القدس العربی، در بیانیه نخست وزیر فلسطین آمده است: تصمیم رژیم اسرائیل برای احداث بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در بیت‌القدس اشغالی و تداوم حملات به نمازگزاران در مسجد الاقصی نشان دهنده طرز تفکر استعماری و تلاش برای از بین بردن فرصت‌های باقی مانده ی روند سیاسی است.

 

اشتیه از جامعه جهانی خواست تا با فشار بر تل اویو، مانع از این اقدامات استعماری که مغایر با دیدگاه جامعه جهانی و قوانین بین‌المللی است، شود.

 

وی همچنین از کشورهای جهان خواست تا کشور فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌القدس را به رسمیت بشناسند و در خصوص تهدیدات اسرائیل در زمینه الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

 

نخست وزیر فلسطین گفت: باید اسرائیل را به احترام قوانین بین‌المللی و توقف اقدامات تحریک آمیز مانند شهرک‌سازی در اراضی بیت‌القدس شرقی و حمله به نمازگزاران ملزم کرد.

 

اشتیه هشدار داد که حمله به اماکن مقدس و ملی پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

 

پیش تر «آندرو موریسون» معاون وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرده بود که احداث شهرک‌های اسرائیلی در بیت‌القدس شرقی مغایر با قوانین بین‌المللی است.

 

وزارت شهرک‌سازی اسرائیلی به‌تازگی از آغاز برگزاری مناقصه ساخت ۸۰۵ واحد مسکونی در بیت‌القدس اشغالی خبر داده بود.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶( آذر ۹۵) از اسرائیل خواست برنامه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد. تل‌آویو تاکنون بارها با حمایت امریکا و استفاده از حق وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل درخواست‌ها از سوی طرف‌های مختلف از جمله اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به توسعه‌طلبی‌ها و جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است.

 

اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات اخیر در بیت‌القدس شرقی بیانیه‌ای را صادر کرده و در آن گفته است: سیاست شهرک‌سازی و گسترش آن در بیت‌القدس شرقی امکان عملی شدن تشکیل دو دولت (فلسطین و اسرائیلی) را که تنها راه‌حل واقعی تحقق صلح پایدار و منصفانه است، از بین می‌برد.

ترامپ: پمپئو حق دارد درباره طرح صلح خاورمیانه شک کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور احتمالاً حق دارد که درباره طرح صلح خاورمیانه که “معامله قرن” نام گرفته تردید داشته باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

کشورهای اسلامی انتقال سفارتخانه‌های خارجی به اورشلیم را محکوم کردند

سران ۵۶ کشوری که در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در مکه گرد آمده‌اند، انتقال پایتخت اسرائیل به شهر اورشلیم (بیت‌المقدس) را محکوم کردند. آنها این امر را “نقض خشن حقوق ملل و قوانین بین‌المللی” دانستند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین