استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

طعنه چین به آمریکا: دموکراسی را به کوکاکولا تبدیل نکنید

وزارت خارجه چین بار دیگر تلاش آمریکا برای یارکشی در عرصه جهانی و تبدیل دنیا به دو گروه “ما” و “آنها” را مورد انتقاد قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه چین با هشدار به واشنگتن از آمریکا خواست دموکراسی مورد نظر خود را به دیگران تحمیل نکند و یا با اجازه ندادن به کشورها برای شرکت در نشست آتی این کشور باعث ایجاد اختلاف در جامعه بین‌الملل نشود.

 

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه) خود گفت که کشورهای سراسر دنیا باید کنار هم جمع شوند تا باعث تقویت همکاری و هماهنگی بین‌المللی شوند و درعین حال بر چالش‌های پاندمی کرونا غلبه کنند.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد کشورها باید به‌طور مشترک با چالش‌های جهانی روبه‌رو شوند و همچنین تأکید کرد که رهبران جهان نباید به‌سمت ذهنیت جنگ سرد بازگردند.

 

وانگ در پاسخ به سؤالی درباره موضع چین نسبت به نشست مجازی دموکراسی‌ها در ماه دسامبر گفت که با موضع سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه موافق است که گفته بود نشست دسامبر باعث ایجاد اختلاف در جامعه جهانی می‌شود و دنیا را به دو گروه “ما” و “آنها” تقسیم خواهد کرد.

 

وانگ تأکید کرد که آمریکا نباید از دموکراسی برای ترویج هژمونی خود و صرفاً پیشبرد راهبرد خود استفاده کند.

 

وی در توضیح بیشتر منظور خود گفت: دنیا را به کوکاکولا تبدیل نکنید، جایی که یک کشور تولیدکننده دستورالعمل آن است و مابقی دنیا تنها از یک طعم بهره‌مند می‌شوند، با این کار کشورها از حق و آزادی برای حرکت در مسیرهای دموکراسی مدنظر خود محروم می‌شوند.

آمریکا از موشک‌های فوق فراصوت چین ابراز نگرانی کرد

مقام‌های ارشد دولت آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به رشد فزاینده موشکی چین گفتند که تمرکز ایالات متحده بر چالش نظامی چین متمرکز خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سوئیس, شرق آسیا, شرق اروپا, گرجستان

شکاف انداختن بین چین و ویتنام، هدف ایالات‌متحده است. اما راهبرد «تفرقه بینداز و پیروز شو» دورنمایی ندارد!

ایالات‌متحده به ناو هواپیمابرش با نام یو‌اس‌اس رونالد ریگان دستور داده است تا موقعیتش را در آب‌های نزدیک دریای چین جنوبی حفظ کند. بخشی از راه‌برد ایالات‌متحده در این منطقه، بهره‌بری از وجود اختلاف ارضی بین چین و ویتنام برای ایجاد شکاف بین دو کشور سوسیالیستی است.

ادامه

اتحاد شوروی, استرالیا, امریکا, جهان, چین, سوسیالیسم, فرانسه, کمونیسم, ویتنام

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای “جنگ خلق” با جاسوس‌های آمریکا

نشریه وابسته به ارتش چین در واکنش به گزارش مربوط به تاسیس یک واحد جدید از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مختص به چین، خواستار “جنگ خلق” برای شکست دادن جاسوسی‌های آمریکا شد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک

مسکو خواستار تشکیل ارتش مستقل اروپایی است

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که مسکو به تفرقه و جدایی در اروپا تمایلی ندارد و خواستار وجود کشورهای برخوردار و متحد اروپایی با نیروهای دفاعی مستقل از آمریکاست.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, ناتو