سازمان ضد جنگ آمریکا: ایالات متحده و هم‌پیمانانش روزانه بیش از۴۰ بمب و موشک پرتاب می‌کنند

سازمان ضد جنگ “کد پینک” آمریکا اخیرا گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که در ۲۰ سال گذشته، آمریکا و متحدانش به طور مداوم کشورهای دیگر را بمباران کرده و به طور متوسط ​​بیش از ۴۰ بمب و موشک در هر روز پرتاب کرده‌اند.  

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, سوریه, ضد جنگ, عراق, یمن

ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

اعلامیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودۀ ایران: ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سیاسی, ضد جنگ, عربستان سعودی, مصر, مقاله

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در مورد افزایش تنش‌ها و خطرهای جنگ آمریکا با ایران

به ابتکار رهبری حزب تودۀ ایران بیانیۀ زیر برای اظهار نظر و حمایت در اختیار حزب های کارگری و کمونیستی جهان قرار گرفت. متن بیانیۀ و حزب های امضاء کننده بیانیه در زیر آمده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, ضد جنگ, عربستان سعودی

بیانیه ۲۲۵ نفر از فعالان سیاسی و مدنی؛ مذاکره تسلیم نیست

بیش از دویست نفر از فعالان سیاسی و مدنی داخل و خارج کشور، از طیف‌های مختلف فکری و سیاسی، طی بیانیه‌ای خواهان «استقبال از میانجی‌گری» و «مذاکره بی قید و شرط ایران و آمریکا» شده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, ضد جنگ

طرح سناتورهای آمریکا برای جلوگیری از تقابل نظامی بین آمریکا و ایران

تعدادی از نمایندگان سنای آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب آن دولت ترامپ اجازه نخواهد داشت با ایران وارد جنگ شود.

 

تعدادی از سناتورهای آمریکایی به رهبری «تام یودال» نماینده ایالت نیومکزیکو و «کریس مورفی» نماینده ایالت کنتیکات طرحی را برای ارائه به سنا آماده کرده‌اند که در صورت تصویب آن دولت ترامپ اجازه نخواهد داشت [بدون مجوز کنگره] با ایران وارد جنگ شود.

 

سناتور تام یودال طی پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر دلایلش برای ارائه این طرح ضدجنگ را چنین توضیح داد: «شکست‌های دیپلماتیک ترامپ، ما را به مسیری هدایت می‌کند که به جنگ با ایران ختم خواهد شد. همان شیوه‌ای که برای عراق استفاده شد، اکنون قرار است در مورد ایران اجرا شود. ما باید این مصوبه دوحزبی را به تصویب برسانیم تا از بروز یک جنگ نافرجام دیگر در خاورمیانه جلوگیری کنیم.»

 

سناتور کریس مورفی نیز در پیامی توئیتری خطاب به شهروندان آمریکایی گفت: «با نمایندگان ایالت خود در سنا تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به این طرح که از طرف سناتور یودال، من و دیگران ارائه شده، رأی مثبت بدهند تا مانعی برای جنگ با ایران ایجاد شود.»

 

هفته گذشته «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که به ایران‌ستیزی و جنگ‌طلبی شهرت دارد، اعلام کرد آمریکا در حال استقرار گروه ضربت ناو یواس‌اس آبراهام لینکلن و یک گروه از بمب‌افکن‌ها در منطقه زیر نظر فرماندهی مرکزی است تا یک پیام روشن و شفاف را برای ایران ارسال کند که هرگونه حمله به منافع آمریکا و متحدانش با یک نیروی سخت و بی‌رحمانه روبه‌رو خواهد شد.

تسنیم

موافقت دو سوم اسرائیلی‌ها با مذاکرات با تشکیلات خودگردان

با وجود اینکه دولت کنونی اسرائیل مدعی است که هیچ شریک فلسطینی برای روند صلح وجود ندارد، اما حدود دو سوم جمعیت یهودیان اسرائیل ازسرگیری مذاکرات مقامات این رژیم با فلسطینیان را تایید می‌کنند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, ضد جنگ, فلسطین

تظاهرات صدها تن در واشنگتن در اعتراض به ناتو و مداخله آمریکا در ونزوئلا

صدها تن در واشنگتن به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را نسبت به نشست پیش‌ روی وزرای خارجه ناتو ابراز کردند. این معترضان همچنین با حضور آمریکا در بحران سیاسی ونزوئلا مخالفت کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, ضد جنگ, ونزوئلا

در بیانیه‌ای خطاب به کنگره؛ ۵۱ گروه حامی دمکراسی در آمریکا خواستار بازگشت واشنگتن به برجام شدند

پنجاه و یک گروه حامی دمکراسی در آمریکا از قانونگذاران این کشور خواستند تا از بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کنند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, ضد جنگ