هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

طالبان به مرز چین رسید

طالبان پس از تصرف بخش زیادی از خاک افغانستان توانست به مرز مشترک با منطقه سین کیانگ چین برسد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طالبان پس از کنترل بر بخش زیادی از خاک افغانستان در تابستان امسال، این هفته خود را به استان بدخشان در شمال شرقی این کشور در مرز کوهستانی با منطقه سین کیانگ چین رساند.

 

این هفته، طالبان منطقه شمال شرقی واخان بدخشان که حدود ۹۵ کیلومتر مرز مشترک با چین دارد، به کنترل خود درآورد. این منطقه عمدتاً دارای ارتفاع زیاد و زمین صعب العبور است و از جاده خاکی به مرز متصل نیست.

 

با این حال، مرز‌های این استان علاوه بر چین با تاجیکستان نیز مرز مشترک دارد. همچنین از طریق تاجیکستان مسیر‌های ترانزیتی به سین کیانگ وجود دارد و این یکی از دلایلی است که چین در سال‌های اخیر نیرو‌های نظامی خود را در تاجیکستان مستقر کرده است.

 

چین از حامیان دولت رئیس جمهور اشرف غنی در کابل است. پکن مدت هاست که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان است و بار‌ها میزبان هیئت‌های طالبان بوده است. چین اوایل سال جاری پیشنهاد میزبانی گفتگو‌های صلح درون افغانستان را داده بود.

 

تمام ولسوالی‌های بدخشان، به استثنای مرکز استان، هم اکنون تحت کنترل طالبان هستند، در روز‌های گذشته بیش از ۱۰۰۰ سرباز دولتی افغانستان از مرز‌های تاجیکستان فرار کرده اند.

هدف‌ها و فرصت‌های چین در افغانستان با خروج آمریکا

هر چند خروج آمریکا از افغانستان ممکن است تهدیدات امنیتی برای چین را افزایش دهد اما این کشور فرصت می یابد تا مکانیزمهای امنیتی اوراسیایی خود را در افغانستان ساماندهی کرده و دست قدرتهای غربی را از مرزهای خود کوتاه کند.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, تاجیکستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه

روس‌ها نگرانِ پیوستن داعش به طالبان هستند

این روزها روس‌ها بیشتر از هر کشوری از تشدید تنش در افغانستان بخصوص مناطق شمالی این کشور ابراز نگرانی می کنند و نسبت به پیوستن گروه تروریستی داعش به طالبان هشدار داده‌اند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تاجیکستان, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, قطر

نشریه چینی: عقب نشینی وحشت زده آمریکا از افغانستان نشانه بی‌مسئولیتی است

روزنامه گلوبال تایمز، وابسته به حزب کمونیست چین در مقاله‌ای از خروج “شتابزده و نامسئولانه” آمریکا از افغانستان انتقاد کرده و آن را با خروج نظامیان آمریکا از ویتنام مقایسه کرده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, مقاله, ناتو, ویتنام

بلومبرگ: قدرت گرفتن طالبان خطر تروریسم از روسیه تا چین را تشدید می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ نوشت: پیشروی های سریع طالبان و سلطه آن بر بخش های زیادی از افغانستان، همزمان با اقدام جو بایدن برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان، زنگ هشدار را برای روسیه و چین به صدا در آورده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه