شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

ضرب الاجل ۷۲ ساعته به حفتر برای اتمام عملیات طرابلس

منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره اعلام کردند که هم‌پیمانان خلیفه حفتر به او ۷۲ ساعت مهلت داده‌اند تا هرچه سریع‌تر یا وارد طرابلس شود یا به پایگاه‌های خود در شرق لیبی بازگردد.

 

منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره به سایت العربی الجدید گفتند: هم‌پیمانان خلیفه حفتر، فرمانده “ارتش ملی لیبی” که برخی از آن‌ها از عملیات طرابلس استقبال کردند از او خواسته‌اند به خاطر فشارهای بین‌المللی و نگرانی درباره صدور قطعنامه علیه نیروهایش یا انجام حمله بین المللی علیه آن‌ها هرچه‌سریع‌تر عملیات نظامی طرابلس را به اتمام برساند.

 

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک مصری اعلام کرده که حفتر از هم‌پیمانان خود و در رأس آن مصر خواسته سه روز به او مهلت دهند تا به “پیروزی بزرگ” و سیطره بر شهرها و مناطق استراتژیک دست یابد و کنترل طرابلس را در دست بگیرد. قاهره با این موضوع موافقت کرده و از گروه‌های منطقه‌ای نیز خواسته از این عملیات حمایت کنند.

 

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که مصر حمایت گسترده‌ای از نیروهای حفتر برای تحقق اهدافشان قبل از پایان ضرب الاجل به عمل آورد.

 

به گفته منابع نیروهای حفتر حملات خود را به مناطق اطراف پایتخت لیبی با آغاز مهلت تعیین شده از سوی هم‌پیمانانش افزایش داده است.

 

العربی الجدید به نقل از منابع دیپلماتیک مصری اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی که دو هم‌پیمان قوی حفتر هستند تماس گرفتند تا وی را به توقف عملیات نظامی ترغیب کنند. منابع نزدیک به نیروهای حفتر در شرق لیبی نیز از حضور فرماندهان نظامی ارشد مصری در اتاق عملیات مرکزی این نیروها خبر داده‌اند.

ایسنا

لیبی خواستار برگزار نشستی مشابه نشست سوچی سوریه شد

وزیر خارجه دولت موقت لیبی روز دوشنبه از روسیه خواست برای حل بحران جاری در لیبی، وارد عمل شود و همانطور که برای بحران سوریه نشست سوچی را تشکیل داد برای حل بحران لیبی نیز چنین نشستی برگزار کند.

ادامه

اتحادیه آفریقا, تونس, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال افریقا, لیبی

معاون فایز السراج ضمن استعفا، “برای رهایی پایتخت از وجود گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جنایتکار” از حفتر حمایت کرد

معاون نخست‌وزیر لیبی از سمت خود استعفا و از پیشروی نیروهای “ارتش ملی لیبی” به رهبری خلیفه حفتر به سمت طرابلس استقبال کرد.

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

ارتش ملی لیبی در۲۰ کیلومتری طرابلس و کنترل آنها بر فرودگاه این شهر

سخنگوی نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” تحت فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کرد که این نیروها با موفقیت به سمت طرابلس از سه محور در حال پیشروی هستند و کنترل فرودگاه بین‌المللی این شهر را به دست گرفتند.

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی