زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

ضرب‌الاجل ۳۰ روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی خود ندهد، آمریکا پرداخت سهم خود از بودجه این سازمان را به طور کامل قطع خواهد کرد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در نامه‌ای به رییس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به عملکرد ضعیف این سازمان جهانی بهداشتی در هفته‌های نخست شیوع اپیدمی ویروس کرونا در چین، این سازمان را متهم کرد که به موقع هشدارهای لازم را به کشورهای جهان نداده است.

 

ترامپ پیشتر نیز سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با دولت چین متهم کرده است. اتهامی که هم از سوی این سازمان و هم از سوی دولت پکن رد شده است.

 

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی لازم را در ساختار خود انجام ندهد، ایالات متحده آمریکا ظرف ۳۰ روز دیگر به طور کامل سهم خود از بودجه این سازمان را قطع خواهد کرد.

 

او در نامه خود خطاب به “تدروس آدهانوم” رییس سازمان بهداشت جهانی نوشته:” روشن است که خطاهای مکرر از طرف شما و سازمان متبوع شما در واکنش به این بیماری همه‌گیر برای دنیا بسیار پرهزینه بوده است. تنها راه پیش رو برای سازمان بهداشت جهانی این است که اگر واقعاً بتواند، استقلال خود را از چین نشان دهد… دولت من قبلاً گفتگو با شما در مورد چگونگی اصلاح سازمان را آغاز کرده است. اما به سرعت عمل لازم است. ما وقت برای تلف کردن نداریم.”

 

رییس جمهوری آمریکا در این نامه مدیریت سازمان بهداشت جهانی را متهم کرده که به طور مستمر گزارش‌های اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی درباره شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین را نادیده گرفته است.

 

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی خود ندهد، آمریکا بخشی از بودجه این سازمان را که اکنون به طور موقت مسدود کرده به طور دائمی قطع می‌کند و نیز به عضویت در این سازمان پایان خواهد داد.

 

بسیاری از ناظران جهانی و سیاست‌مداران حتی در داخل آمریکا، ایجاد فشار از سوی ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی در مقطع کنونی را اقدامی غیرمسئولانه و باعث تضعیف تلاش‌های جهانی با محوریت سازمان بهداشت جهانی در مبارزه علیه ویروس کرونا می‌دانند.

 

در حالی که تعداد مبتلایان شناخته شده در آمریکا از رقم ۱.۵ میلیون نفر عبور کرده و تعداد قربانیان نیز به عدد ۱۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود، ترامپ از هر سو در فشار داخلی شدید است.

 

از سویی حامیان سنتی ترامپ او را بابت بازگشایی هر چه سریع‌تر کسب و کارها تحت فشار قرار داده‌اند و از سوی دیگر منتقدان و مخالفان او به آمار بالای مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا استناد کرده و مدیریت دولت ترامپ به ویژه در هفته‌های نخست آغاز پاندمی کرونا در سطح جهان را ضعیف و ناکارآمد توصیف می‌کنند.

پنتاگون؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بین سربازان و نیروهای غیرنظامی به ۸۶۳۶ مورد رسید

پنتاگون امروز دوشنبه، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بین نیروهای مسلح آمریکایی از جمله سربازان، خانواده‌هایشان، نیروهای غیرنظامی و مقاطعه‌کاران از ۸۶۰۰ مورد عبور کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان

العربی الجدید: نبرد غیرمستقیم ایران و آمریکا در سوریه

نشانه های سیاسی و نظامی متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت آمریکا تصمیم قطعی دارد تا فشار مکرری به ایران وارد کرده و آن را مجبور به تغییر استراتژی‌اش در سوریه و اتخاذ اقداماتی در راستای عقب نشینی یا کاهش حضور در این کشور عربی کند. این در حالی است که تحلیلگران در قدرت ... العربی الجدید: نبرد غیرمستقیم ایران و آمریکا در سوریه

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عراق, لبنان, مقاله

انتقاد تند پامپئو از دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها

وزیر خارجه آمریکا دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل را به دلیل حمایت از حق فلسطین در طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قضایی, هلند