هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رای الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مصر تقریبا یک دهه کامل است که وارد مذاکراتی با سودان و اتیوپی شده است تا به توافقی درباره آبگیری سد النهضه برسد و توازن مطلوب را بین خواسته‌های مردم اتیوپی برای توسعه و حفظ منافع آبی و تضمین حق آن‌ها برای زندگی ایجاد کند.

 

وی گفت: مصر سال میلادی کنونی وارد مذاکرات فشرده شد و دولت آمریکا نیز در این راستا برای نزدیک کردن مواضع این سه کشور از طریق بانک بین‌المللی تلاش زیادی کرد.

 

سیسی گفت: مصر “صادقانه” وارد مذاکراتی با طرح نخست‌وزیر سودان شد و بعدا در مذاکراتی به دعوت آفریقای جنوبی شرکت کرد اما این تلاش‌ها به نتایج مطلوب منجر نشد.

 

سیسی گفت: رود نیل منحصر به یک طرف نیست و مصر به آب‌های نیل بدون کاستن از حقوق برادران نیاز دارد. نشست شورای امنیت در ۲۹ ژوئن که به درخواست مصر برگزار شد نشان دهنده اهمیت این پرونده و ارتباط مستقیم آن با حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است؛ همین مسئله باعث می‌شود مسئولیت ترغیب تمام طرف‌ها برای رسیدن به توافقی که منافع مشترک ما را محقق کند به دوش جامعه جهانی بیفتد اما نباید دوره مذاکره طولانی شود. مردم ما به دنبال ثبات و توسعه هستند.

 

لیبی

 

سیسی از برخی کشورهای منطقه که در انتقال تروریست‌ها بین سوریه و لیبی نقش دارند، انتقاد کرد و در اشاره ضمنی به ترکیه افزود: ما به روند حل سیاسی در لیبی پایبند هستیم و از لیبی در جنگ علیه تروریسم و مداخله‌های برخی طرف‌های منطقه‌ای حمایت خواهیم کرد.

 

سیسی تاکید کرد: بحران لیبی بر امنیت کشورهای همجوار تاثیر دارد و جای تاسف دارد که جامعه جهانی از حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از تروریست‌ها چشم‌پوشی می‌کند.

 

فلسطین

 

سیسی درباره فلسطین نیز گفت: مردم فلسطین همچنان چشم به ساده‌ترین حقوق انسانی خود که زندگی کردن در کشوری مستقل در کنار بقیه کشورهای منطقه است، چشم دوخته‌اند.

 

وی گفت: هیچ راهی برای گشودن افق صلح و همزیستی جز تحقق خواسته‌های مشروع مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی بیت‌المقدس شرقی نیست تا تمام مردم منطقه از صلح و امنیت برخوردار شوند. جامعه بین‌المللی باید به تعهدات خود  درباره تحقق صلح پایبند باشد. باید با اقداماتی که باعث می‌شود اراضی فلسطینی‌ها از آن‌ها غصب شود و اصول حل و فصل و راهکار تشکیل دو کشور از بین برود، مقابله کرد.

 

سوریه

 

وی درباره سوریه نیز گفت: حل سیاسی فراگیر بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ و اجرای تمام اصول حل و فصل سیاسی براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است؛ راه‌حلی که وحدت و تمامیت ارضی سوریه را حفظ و خواسته‌های مردمش را برآورده کند و تروریسم را از بین ببرد.

 

یمن

 

سیسی درباره یمن گفت: اکنون زمان آن رسیده که یک اقدام سرنوشت‌ساز از طریق اجرای اصول حل و فصل نزاع براساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و نتایج مذاکرات ملی برای پایان بحران اتخاذ شود؛ اقدامی که ضامن حفظ وحدت و استقلال یمن و توقف استفاده از اراضی این کشور برای حمله به کشورهای همجوار و توقف کارشکنی در آزادی کشتیرانی در باب المندب باشد.

 

سیسی تاکید کرد: لازم است برای مقابله با چالش‌های سنگین ناشی از کرونا و مشکلات منطقه‌ای و بین المللی همکاری و همبستگی بین‌المللی بیشتری داشته باشیم.

هشدار پمپئو به چین و روسیه در خصوص فروش سلاح به ایران

وزیر امور خارجه آمریکا به چین و روسیه هشدار داد در صورت فروش سلاح به ایران، کشورش این کشورها را نیز تحریم می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل

لاوروف: تقابل نظامی بین دمشق و مخالفان پایان یافته

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، رویارویی نظامی بین دولت سوریه و مخالفان پایان یافته است. دو نقطه داغ تنها در سوریه مانده که ادلب و شرق فرات هستند.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, بحرین, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, فلسطین, لیبی

موافقت ترکیه با عقب‌نشینی نیروهایش از جنوب ادلب به نفع ارتش سوریه

منابع آگاه از موافقت ترکیه با عقب نشینی نیروهایش از جنوب ادلب به نفع ارتش سوریه و عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه برای تسلط بر منطقه جبل الزاویه خبر دادند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به پایگاه‌های استراتژیک القاعده در ادلب

آسمان استان ادلب سوریه و حومه شمالی آن امروز یکشنبه، شاهد حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به مقر و پایگاه‌های گروه مسلح “حراس الدین” در چندین محور بود.

ادامه

افغانستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه