تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

صدها هزار نفر از شهروندان ترکیه به طرح معامله قرن اعتراض کردند

صدها هزار نفر از مردم ترکیه روز یکشنبه در اعتراض به طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» آمریکا در استانبول و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی برگزار کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، هزاران نفر از شهروندان ترک و اقلیت‌های فلسطینی مقیم ترکیه در استانبول و سایر شهرهای این کشور علیه معامله قرن به خیابان‌ها امدند.

 

معترضان با در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی علیه معامله قرن سر دادند و بر حقوق مشروع فلسطینی‌ها در وطن‌شان و اهمیت رهایی آن از دست اشغالگران اسرائیلی تاکید کردند.

 

معترضان در این راهپیمایی‌ها تاکید کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هرگز نمی‌توانند نقشه‌های خود را در یهودی‌سازی بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین اجرا کنند.

 

در چند روز گذشته نیز هزاران نفر از مردم ترکیه با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا و سرکنسولگری این کشور در استانبول، این طرح دولت ترامپ را «دروغ قرن» خواندند.

 

علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه هم در سخنانی ضمن مخالفت با طرح معامله قرن ترامپ گفت: یک دیدگاه بی‌پروا در تلاش است که بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند ولی همگان این را بدانند که بیت‌المقدس پایتخت ابدی فلسطین است.

 

طرحی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای حل و فصل قضیه فلسطین موسوم به معامله قرن مطرح کرده، شهر بیت‌المقدس شرقی را از اراضی فلسطین مستثنا کرده و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک بیت‌المقدس اشغالی مطرح کرده است.

 

در این طرح حق بازگشت آوارگان به وطن مادری خود سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید شده است.

 

طرح ضدفلسطینی معامله قرن با مخالفت‌های شدید منطقه ای روبه رو شده است.

ارتش سوریه: ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور را آزاد کردیم

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش حاضر در استان‌های ادلب و حلب همچنان به پیشروی‌ها و به عملیات علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهند و طی چند روز اخیر حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه را از چنگال تروریست‌ها آزاد کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

بریتبارت: بخشی از نیروهای آمریکایی خاورمیانه را ترک می‌کنند

برخی منابع مطلع از خروج بخشی از نیروهای آمریکا که در قالب نیروهای واکنش سریع این کشور در بحبوحه تنش با ایران عازم غرب آسیا شده بودند، خبر می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر

بورل: اروپا به ایران برای برخورداری از مزایای برجام اطمینان دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دیپلماسی بدون پشتوانه عمل و اقدام راه به جایی نخواهد برد، گفت: اگر بخواهیم برجام زنده بماند، باید اطمینان حاصل کنیم که ایران به‌ازای بازگشت به اجرای کامل این توافق، از مزایای آن برخوردار شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی