روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون جدید وضع شده از سوی فرماندار تگزاس که بازداشت مهاجران غیر قانونی را جرم‌انگاری می‌کند، محکوم کرد و این دست اقدامات را «غیر انسانی و سیاسی» توصیف کرد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، بسته اقداماتی که هفته جاری توسط گرگ ابوت (Greg Abbott) فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ... رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, پناهجویی, تحلیل, حقوق بشر, مکزیک

صدراعظم سابق آلمان؛ اتحادیه اروپا به وعده‌هایش در مورد پناهجویان عمل نکرد

گرهارد شرودر روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا به وعده‌های خود در مورد توافقنامه پناهجویان در سال ۲۰۱۶ میان آنکارا و بروکسل عمل نکرده است.

 

به گزارش روزنامه دیلی صباح، صدراعظم سابق آلمان روز جمعه در مصاحبه با مجله اشپیگل تاکید کرد، اتحادیه اروپا در ازای متوقف کردن ورود پناهجویان توسط ترکیه، امتیازهایی به آنکارا از جمله سفر بدون ویزا برای تجار و سهولت در مذاکرات الحاق این کشور به اروپا پیشنهاد داد، اما برغم پایبندی ترکیه به تعهدات خود در این خصوص، طرف اروپایی به تعهداتش عمل نکرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ترکیه کشوری است که بیشترین پناهندگان را در سراسر جهان دارد و حدود چهار میلیون پناهنده در آنجا زندگی می‌کنند.

 

آنکارا و بروکسل در سال ۲۰۱۶ توافق نامه‌ای را امضا کردند تا راه حلی برای هجوم پناهندگان به سمت کشورهای اروپایی پیدا کنند.

 

براساس این توافقنامه به ترکیه وعده داده شد در مجموع ۶ میلیارد یورو (۶.۸میلیارد دلار) کمک مالی برای تأمین نیازپناهندگان سوری در اختیار آنکارا داده شود.

 

همچنین طبق این توافق‌نامه، لغو روادید برای شهروندان ترکیه فراهم می‌شد و در آخر اتحادیه گمرک مطابق با این توافقنامه به روز می‌شد.

 

در قبال این وعده‌ها، ترکیه با اتخاذ تدابیر شدیدتر علیه قاچاقچیان انسان و بهبود شرایط میلیون‌ها سوری که در ترکیه زندگی می‌کنند، مسئولیت جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی از طریق دریای یونان را از بین برد.

 

به گزارش روزنامه دیلی صباح، برغم تحولات چشمگیر در زمینه کنترل هجوم مهاجرت، اتحادیه اروپا تعهدات خود را انجام نداده است.

 

ترکیه در چند روز گذشته به پناهجویان اجازه عزیمت به مرزهای اتحادیه اروپا را داده که انتقاد کشورهای اروپایی را در پی داشته است.

 

براساس آمارهای اتحادیه اروپا، در حال حاضر ترکیه چهار میلیون پناهنده دارد و هزاران نفر از آن‌ها در مرزهای یونان و بلغارستان منتظر ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

 

رسانه‌های منطقه شامگاه شنبه دهم اسفند۹۸، از باز شدن مرز ترکیه با اروپا بر روی آوارگان سوری و عبور ۳۷ هزار سوری و غیر سوری از مرز این کشور و ورود آن‌ها به یونان خبر دادند.

اخراج ییمی اُکِسوُن، رهبر حزب دموکرات‌های سوئد از ترکیه

رهبر حزب دموکرات‌های سوئد، ییمی اُکِسوُن به نقل از منابعی در ترکیه، امروز به دلیل پخش اعلامیه‌هایی در مرز یونان و ترکیه، توسط پلیس ترکیه مورد بازجویی قرار گرفت و برای اخراج به سوئد به فرودگاه استانبول منتقل شد.

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا

کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه در ادلب

منابع وابسته به مخالفان سوری از کشته و زخمی شدن دهها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه به آنها در استان ادلب خبر دادند.

ادامه

اروپا, المان, انگلستان, پناهجویی, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فنلاند

اتحادیه اروپا تهدیدی “بسیار بد” برای آمریکاست

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در جمع فرماندهان آمریکایی در کاخ سفید درباره اتحادیه اروپا، ناتو، تسلیحات هسته‌ای و همچنین مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی آمریکا صحبت کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, جهان, چین, خبر, روسیه, ناتو