بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

صدراعظم اتریش؛ رویکرد متفاوت برسر بسیاری از موضوعات با آمریکا داریم

صدر اعظم اتریش در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست تصریح کرد، این کشور با آمریکا بر سر بسیاری از موضوعات از جمله خط لوله گاز ‘نورد استریم ۲’ و تغییرات آب وهوایی رویکردی متفاوت دارد.

 

به گزارش واشنگتن پست، ‘سباستین کورتز’ صدر اعظم اتریش در جریان سفر به آمریکا روز چهارشنبه گذشته در کاخ سفید با ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

 

برخی صاحبنظران سیاسی اروپایی کورتس ۳۲ ساله را ‘چهره دوستانه پوپولیسم’ می‌دانند در حالیکه ‘ریچارد گرنل’ سفیر آمریکا در برلین او را یک ‘ستاره راک’ در میان محافظه کارهای اروپا توصیف کرده است.

 

اما برخی از ائتلاف او با حزب طرفدار روسیه ‘آزادی’ نگران هستند. کورتس همچنین اشتراکاتی با ترامپ دارد: او با هشدار درباره خطرات مهاجرت به قدرت رسید.

 

صدر اعظم اتریش پس از دیدار با ترامپ در گفت وگو با واشنگتن پست درباره این دیدار گفت: رویکردهای متفاوتی درمورد بسیاری از موضوعات داریم اما موضوع بحث در این دیدار رابطه تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا بود. اتریش کشوری متکی به صادرات است. آمریکا دومین شریک تجاری بزرگ ما است و امیدوارم بتوانیم به قراردادی بین اتحادیه اروپا و آمریکا برای تضمین رشد اقتصادی آمریکا و اروپا برسیم. وضعیت نامشخص یا تحولات منفی مانند یک جنگ تجاری برای هر دو طرف بد خواهد بود.

 

کورتس در پاسخ به این سئوال که آیا ترامپ اتحادیه اروپا را یک رقیب می‌داند، افزود: او بطور قطع در برخی زمینه‌ها چنین نظری دارد. اما به گمان من، تجارت آزاد و عادلانه به نفع هر دو طرف است؛ بسیاری از شرکت‌های اروپایی و اتریشی در آمریکا سرمایه گذاری می‌کنند و شغل ایجاد می‌کنند.

 

صدر اعظم اتریش درباره اینکه در چه زمینه‌هایی نگرش متفاوتی نسبت به ترامپ دارد، گفت: موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی وجود دارد. فکر می‌کنیم که باید اقداماتی در این خصوص انجام دهیم زیرا باید از محیط زیست محافظت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد که موضوع خط لوله گاز ‘نورد استریم ۲’ که قرار است از مسیر زیر دریا و با دور زدن اوکراین گاز روسیه را به آلمان و اروپا منتقل کند از دیگر موضوعاتی است که اتریش دیدگاه متفاوتی از آمریکا دارد.

 

کورتس در عین حال تاکید کرد: همچنین زمینه‌هایی وجود دارد که به اعتقاد ما آمریکا بسیار خوب کار کرده است. ما از اقدامات آمریکا در کره قدردانی می‌کنیم. خلع سلاح شبه جزیره کره به نفع همه ما است.

 

صدر اعظم اتریش در پاسخ به سئوالی درمورد ائتلاف حزب راست میانه ‘مردم’ اتریش با حزب دست راستی ‘آزادی’ که برخی از آن به عنوان راست افراطی یاد می‌کنند و آن را حزبی طرفدار روسیه با دیدگاه‌های یهودی ستیزی قلمداد می‌کنند، گفت: در نظام سیاسی اتریش برای تشکیل دولت باید اکثریت پارلمانی را داشت و لازم است که با احزاب دیگر ائتلاف کنیم و چون سوسیال دمکرات ها قصد حضور در دولت را نداشتند چاره‌ای جز ائتلاف با حزب آزادی نداشتیم.

 

وی در مورد اعطای وزارت دفاع به حزب آزادی گفت: شما دیدگاهی آمریکایی دارید؛ در اتریش وزیر دفاع مسئولیت ورزش را هم دارد ما مانند آمریکا یک ابرقدرت نیستیم ما یک کشور کوچک و بی طرف هستیم. سایر وزارتخانه ها مانند وزارت دارایی که شما ذکر نکردید بسیار مهمتر هستند.

 

صدر اعظم اتریش در پاسخ به سئوالی درباره مواضع دولت اتریش درباره اسرائیل گفت: موضع ما درباره اسرائیل بسیار روشن است و شریک ائتلافی ما نیز از این موضوع حمایت می‌کند. ما بسیار طرفدار اسرائیل هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم در اتحادیه اروپا با یهودی ستیزی مبارزه کنیم.

 

کورتس در خصوص موضوع مهاجرت و آیا اینکه موضع ‘آنگلا مرکل’ صدر اعظم آلمان برای گشودن مرزهای آلمان در سال ۲۰۱۵ را اشتباه می‌داند، افزود: موضع من همیشه روشن بوده است. با مهاجرت مخالف نیستیم بلکه می‌خواهیم روی مهاجرت کنترل داشته باشیم. می‌خواهیم تصمیم بگیریم که چه کسی مجاز است وارد اتریش شود نباید اجازه دهیم که قاچاقچیان انسان در این زمینه تصمیم بگیرند. به همین علت زمانی که در سال ۲۰۱۵ بسیاری از سران کشورها – نه تنها مرکل – طرفدار گشودن مرزها بودند من از این سیاست انتقاد کردم و گفتم که این مشکل را بزرگتر می کند و بدتر اینکه افراد بسیاری در مسیر مدیترانه جان خود را از دست می‌دهند.

 

وی درمورد مذاکرات آلمان با ترکیه نیز گفت: البته این مساله هم کمک کرد اما کل رویکرد در اتحادیه اروپا تغییر کرد. اکنون رویکرد ما این است که در کشورهای مبداء باید اقدامات بیشتری انجام دهیم. هدف این است که مردم به سمت اروپا به راه نیافتند.

 

صدر اعظم اتریش در پاسخ به این سئوال که آیا بخش هایی از آفریقا بر اثر تغییرات آب و هوایی غیر قابل سکونت نخواهد شد و این موجب ادامه روند مهاجرت به اروپا نمی‌شود، گفت: باید با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنیم. پاسخ نمی‌تواند این باشد که تغییرات آب و هوایی را قبول کنیم و سپس هر کسی را که می‌خواهد یا مجبور می‌شود که کشور خود را ترک کنید تحویل بگیریم. اکنون بیش از یک میلیارد نفر در آفریقا زندگی می‌کنند که این جمعیت تا پایان قرن به چهار میلیارد نفر می‌رسد. فکر نمی‌کنم که این ایده قابل قبول باشد که بیشتر این افراد به اروپا بیایند و زندگی خود را اینجا آغاز کنند. باید شرایط بهتر زندگی برای مردم در آنجا ایجاد کنیم.

 

کورتس درمورد اینکه آیا ترامپ او را در خصوص جنگ تجاری و تعرفه‌ها قانع کرده است، گفت: چیزی که برای من قانع کننده بود این بود که این فرصت را داشتیم که موضع خود را توضیح دهیم.

 

وی درمورد برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز تصریح کرد: کسی نمی‌داند چه روی خواهد داد. امیدواریم که بتوانیم از برگزیت بدون توافق جلوگیری کنیم زیرا وقوع این امر به معنی هرج و مرج برای پادشاهی متحد بریتانیا خواهد بود و به اقتصاد بریتانیا و اتحادیه اروپا لطمه خواهد زد.
ایرنا

فرماندار داکوتای جنوبی؛ جنگ‌های تجاری ترامپ ایالت داکوتای جنوبی را نابود کرده است

فرماندار ایالت داکوتای جنوبی گفت که جنگ های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالت او را نابود کرده و از ترامپ خواست که به جنگ تجاری با چین پایان بدهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا

امضای قراردادهای ۲۸ میلیارد دلاری در دیدار بن‌سلمان با شی‌ جین‌پینگ

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دیدار شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین در پکن اظهار کرد: چین این حق را دارد که اقداماتی را در چارچوب مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی جهت حفظ امنیت ملی خود در پیش گیرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, جنوب غرب آسیا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

فرشاد مومنی: پذیرش FATF نفی استقلال کشور نیست

روزنامه ایران نوشت: «دو دستگی در مواجهه با FATF باعث شده که فعالان اقتصادی نسبت به آینده و اوضاعی که پیش رو داریم، نگرانی‌هایی داشته باشند. مخالفان هیچ استدلالی را نمی‌پذیرند و می‌گویند با تصویب FATF وارد مرحله جدیدی از تحریم‌ها می‌شویم.

ادامه

اقتصادی, ایران, مصاحبه و گفتگو

آلمان؛ تحریم‌های روسیه با مقاصد سیاسی وضع شده‌اند لذا باید تغییر کند و برلین علاقه‌ای به آن ندارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «پیتر التمایر» وزیر اقتصاد آلمان امروز پنجشنبه اعلام کرد: برلین هیچ تمایلی به تحریم‌های اِعمالی علیه روسیه ندارد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, فرانسه