عواقب ژئوپلیتیکی از رده خارج شدن ۱۸ زیردریایی هسته‌ای برای آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۸ زیردریایی هسته‌ای این کشور برای تعمیر از رده خارج شده است که به نظر می‌رسد از نظر ژئوپلتیکی عواقب گسترده‌ای برای واشنگتن داشته باشد. به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، کشور آمریکا اولین زیردریایی هسته‌ای جهان را در سال ۱۹۵۴ در کانکتیکات به آب انداخت و از ... عواقب ژئوپلیتیکی از رده خارج شدن ۱۸ زیردریایی هسته‌ای برای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, ژئوپلیتیک, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

خروج مخفیانه آمریکا از یک پایگاه خود در سوریه به دلیل حملات مکرر

منابع رسانه‌ای فاش کردند که به دلیل حملات مکرر اخیر گروه‌های مقاومت، نیرو‌های ارتش آمریکا مخفیانه از یکی از پایگاه‌های خود در سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نیرو‌های آمریکایی چند روز پس از حمله گروه‌های مقاومت در عراق، پایگاه نظامی خود را در روستای «همو» در غرب شهر ... خروج مخفیانه آمریکا از یک پایگاه خود در سوریه به دلیل حملات مکرر

ادامه

آمریکا, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, خبر, ژئوپلیتیک, سوریه, عراق

پافشاری بر نظریه‌های نادرستِ خودساخته

نویسندگان بورژوالیبرال مشکل‌‌های موجود در سیستم سرمایه‌داری را اغلب نه با تحلیل خصلت‌های ذاتی آن بلکه با ناپایداری دولت‌های خاص توضیح می‌دهند. آنان به این ترتیب باور کردن به تئوری‌های نادرست‌شان در مطلوب‌تر جلوه دادن سرمایه‌‌داری می‌توانند ادامه دهند، مادام که انتقام جویی سیاسی را دلیلی برای ایجاد فلاکت‌ها نشان می‌دهند. برای نمونه‌، این‌گونه وانمود ... پافشاری بر نظریه‌های نادرستِ خودساخته

ادامه

آلمان, آمریکا, استثمار, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, ژاپن, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب, فاشیسم, مقاله, نئولیبرالیسم

فارن افرز: ارتش آمریکا با بحران نیروی انسانی مواجه است

تارنمای آمریکایی نوشت: عواملی مانند فقر، ضعف روابط بین جامعه و ارتش، فقدان سرمایه گذاری کافی بر روی مسائل تغذیه‌ای و سلامت که باعث افزایش چاقی جوانان شده و بی‌رغبتی آنها برای دفاع از کشور، ارتش آمریکا را با بحران نیروی انسانی مواجه کرده است. به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای فارن افرز نوشت: ارتش ... فارن افرز: ارتش آمریکا با بحران نیروی انسانی مواجه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, فقر, کودکان, گزارش, ویتنام

فرمان رهبر کره‌شمالی برای حداکثر «آمادگی جنگی» مقابل آمریکا

رهبر کره‌شمالی به ارتش کشورش دستور داده تا «آماده‌سازی جنگی» برای مقابله با «تحرکات ستیزه‌جویانه شدید» ایالات متحده و متحدانش در شبه جزیره کره را تسریع کند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد که این اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در دومین روز از «نهمین نشست عمومی ... فرمان رهبر کره‌شمالی برای حداکثر «آمادگی جنگی» مقابل آمریکا

ادامه

آمریکا, امپریالیسم, خبر, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, شبه جزیره کره, صلح, کره شمالی

‘شی جین پینگ’: چین و روسیه دارای همکاری استراتژیک هستند

رییس جمهور چین با اشاره به اینکه روابط سطح بالای چین و روسیه برای دو کشور ارزشمند است اظهار کرد در حال حاضر، چین و روسیه دارای همکاری راهبردی هستند.

 

‘شی جین پینگ’ روز دوشنبه در دیدار ‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه در پکن با وی، تصریح کرد چین و روسیه باید همچنان در مبادلات سطح عالی نقش پیش رو داشته باشند، توسعه روابط دوجانبه را به اجرا برسانند و همکاری های مشترک در ساخت طرح یک کمربند – یک جاده و همچنین همکاری مشترک در زمینه اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به پیش ببرند.

 

رییس جمهور چین اظهار کرد دو کشور باید در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، کشورهای بریکس و G20 پشتیبانی از یکدیگر و همکاری در امور بین‌المللی را تقویت کنند.

 

شی تاکید کرد با تلاش مشترک دو طرف، روابط چین و روسیه پی در پی به دستاوردهای جدید و در سطح بالاتر می رسد.

 

وی گفت: منتظر سفر ماه ژوئن رییس جمهوری روسیه برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در ‘چینگ دائو’ هستم تا با وی درباره دوستی و توسعه مشترک چین و روسیه و برنامه ریزی برای روابط در دوران جدید گفت و گو کنم.

 

‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار اظهار کرد روسیه بسیار به توسعه روابط مشترک و همه‌جانبه روسیه و چین اهمیت می دهد و تمایل دارد همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف را تعمیق بخشد.

 

او تاکید کرد روسیه مانند چین، به قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل احترام می گذارد و با تقویت هماهنگی دو طرف در چارچوب چندجانبه بیش از پیش موافق است.

 

 دیدار رییس جمهور چین با وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

 

‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین همچنین امروز دوشنبه در پکن با وزرای خارجه هند، تاجیکستان، قرقیزیستان، پاکستان و ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.

 

رییس جمهوری چین در این دیدارها اظهار کرد: در ۱۷ سال پس از برگزاری سازمان همکاری شانگهای، این سازمان یک دوره بی نظیر را تجربه کرده و تاثیر گسترده ای بر سازمان جامع منطقه ای داشته است.

 

او گفت: اعضای این سازمان ضمن گسترش همکاری‌های مختلف، در امور بین المللی و منطقه ای نقش سازنده ای ایفا کرده و نمونه روابط بین المللی جدید بر اساس عدالت و همکاری برابر و احترام به یکدیگر ایجاد کرده اند.

 

شی اظهار کرد در حال حاضر، همکاری های کشورهای مربوط سازمان همکاری شانگهای در ۶ زمینه از جمله امور سیاسی، اقتصادی، امنیتی، انسانی، مبادلات خارجی و ساختار مکانیسم به طور ثابت توسعه یافته و سطح کل همکاری‌های کشورها نیز بیش از پیش افزایش یافته است.

 

او گفت: یک ماه بعد، رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر ‘چینگ دائو’ واقع در شرق چین با یکدیگر دیدار می کنند اطمینان داریم با تلاش طرف های مختلف، نشست سران سازمان همکاری شانگهای با موفقیت برگزار می شود.

 

 چین و پاکستان شرکای استراتژیک هستند

 

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه «چین و پاکستان شرکای استراتژیک هستند» اظهار کرد «دوستی پاکستان و چین مبتنی بر احترام متقابل و اعتماد است».

 

‘ خاجه محمد آصف’ گفت که پاکستان از طرح ‘یک کمربند و یک جاده’ رئیس جمهوری چین بر اساس صلح و رونق اقتصادی میان همسایگان قدردانی می کند.

ایرنا