چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

شی جین پینگ، ضمن کمک ۶۰ میلیارد دلاری به توسعه آفریقا، برهمکاری همه‌جانبه با آفریقا تاکید کرد

به گزارش ایرنا ‘شی جین پینگ’ روز دوشنبه در آیین گشایش سومین مجمع همکاری چین و آفریقا در پکن تصریح کرد: چین در همکاری با آفریقا بر عدم دخالت در وضعیت کشورها و امور داخلی آنها، عدم اعمال ایده های خود بر دیگران، عدم اضافه کردن شرایط سیاسی در کمک رسانی به آفریقا و عدم دنبال کردن منافع سیاسی در سرمایه گذاری و جلب سرمایه ها در آفریقا پایبند خواهد بود.

 

وی با اشاره به حمایت مالی ۶۰ میلیارد دلاری جدید چین به قاره آفریقا اعلام کرد این حمایت به صورت کمک های دولتی، سرمایه گذاری، تامین مالی توسط موسسات و شرکت ها در زمینه توسعه زیرساخت‌های آفریقا انجام خواهد شد.

 

رییس جمهوری خلق چین اظهار داشت: پکن در نظر دارد صندوق همکاری صلح و امنیت چین و آفریقا را ایجاد کند تا ضمن پشتیبانی از صلح و امنیت چین و آفریقا، برای اتحادیه آفریقا کمک‌ نظامی رایگان فراهم کند.

 

او افزود: تاسیس مجمع صلح و امنیت چین و آفریقا یک سکو برای تقویت مبادلات چین و آفریقا در زمینه صلح و امنیت فراهم می کند.

 

شی اظهار کرد: کشورش قصد دارد که پژوهشگاه آفریقا را تاسیس ‌کند تا مبادلات تمدنی با آفریقا تقویت شود.

 

به گفته وی چین برنامه دارد ۵۰ طرح پزشکی و بهداشتی کمک رسانی به آفریقا را بروز رسانی کند و به طور کلیدی به ساخت مقر مرکز کنترل بیماری در آفریقا و بیمارستان دوستی چین و آفریقا کمک نماید.

 

رییس جمهوری چین با اشاره به اینکه پکن با اتحادیه آفریقا ‘برنامه همکاری تاسیسات زیربنایی چین و آفریقا’ را تنظیم کرده است افزود: در این راستا چین از شرکت موسسات چینی در ساخت تاسیسات زیربنایی آفریقا از طریق سرمایه‌گذاری، ساخت و ساز و عملیات اداری حمایت می کند.

 

به گفته وی عمده همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، مخابراتی و منابع آبی است.

 

شی اعلام کرد: چین همچنین تصمیم گرفته است واردات فراورده های آفریقایی به ویژه محصولاتی غیر از معادن و مواد خام را افزایش دهد و از کشورهای آفریقایی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی واردات چین حمایت می کند و کشورهای آفریقایی توسعه نیافته را از هزینه شرکت در نمایشگاه معاف می کند.

 

وی افزود: چین با اجرای ۵۰ پروژه برای هموار کردن راه تجاری در آفریقا، از ایجاد منطقه تجاری آزاد در قاره آفریقا حمایت می کند و به طور مداوم با کشورها و مناطق آفریقایی که مایل هستند مذاکرات تجارت آزاد را با چین برگزار کنند، همکاری می کند.

 

او گفت: چین مایل است به اتفاق آفریقا جامعه با سرنوشت مشترک مبنی بر مسئولیت پذیری در انجام وظایف به طور مشترک، همکاری برد – برد، بهره‌وری مشترک از سعادت، شکوفایی مشترک فرهنگ، امنیت مشترک و همزیستی هماهنگ را برعهده بگیرد.
رییس جمهوری خلق چین عنوان کرد: چین از تحقق امنیت غلات در آفریقا پشتیبانی می کند و به اتفاق آفریقا برنامه های همکاری مدرنیزاسیون و اقدامات همکاری کشاورزی چین و آفریقا را تنظیم و اجرا می کند.

 

مجمع همکاری چین و آفریقا از امروز دوشنبه با حضور ۵۳ کشور آفریقایی آغاز شد و تا فردا سه شنبه نیز ادامه دارد.

 

ارتش آمریکا مانع انجام پروژه خط آهن ارتباطی میان دو کره شد

مقام‌های ارتش آمریکا با پروژه راه آهن ارتباطی بین دو کره مخالفت کرده و مانع اجرایی شدن آن شدند؛ اقدامی که نشان دهنده افزایش اختلافات میان سئول و واشنگتن بر سر توافق برای ساخت این راه ارتباطی ریلی است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

افشاگری تارنمای ووکس؛ پیمان‌شکنی ترامپ، علت توقف گفت و‌گو‌های کره شمالی است

تارنمای خبری آمریکایی «ووکس» در گزارشی فاش ساخت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با رهبر کره شمالی، به او وعده امضای اعلامیه پایان جنگ کره را داده، اما به این وعده عمل نکرده و موجب توقف گفت و گوها میان دو کشور شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

سی ان ان: کره‌شمالی درباره قطع مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای به آمریکا هشدار داده است

شبکه خبری سی‌ان‌ان امروز سه‌شنبه، به نقل از منابع مطلع گزارش داد، مقام‌های کره‌شمالی در نامه‌ای به ایالات متحده آمریکا هشدار داده‌اند که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بار دیگر در خطر است و ممکن است از هم بپاشد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, شرق آسیا, کره شمالی

پیونگ‌یانگ از برنامه‎ریزی آمریکا برای حمله نظامی به کره‌شمالی خبر داد

به نقل از القدس العربی، روزنامه «رودونگ» که سخنگوی حزب حاکم کارگر در کره‌شمالی محسوب می‌شود، فاش کرد که ایالات متحده رزمایش‌های هوایی با هدف نفوذ به اراضی کره برگزار می‌کند.   این روزنامه نوشت: «ایالات متحده برای جنگ علیه پیونگ‌یانگ، پایتخت‌مان آماده می‌شود. این اقدامات نشان می‌دهد که آمریکا برای توطئه آغاز جنگ و ... پیونگ‌یانگ از برنامه‎ریزی آمریکا برای حمله نظامی به کره‌شمالی خبر داد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی