نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

مصدومیت ۱۷کارگر طی هفته گذشته در چهارحادثه شغلی جداگانه

طی یک هفته گذشته، از نهم تا ۱۳ فروردین، ۱۷کارگر در چهارحادثه جداگانه شغلی در افغاستان‌های مازندران، خوزستان و فارس دچار مصدومیت شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز نهم فروردین ماه در یک کارگاه جوشکاری درنوشهر استان مازندران رخ داد، دو کارگر حین کار جوشکاری بر اثر انفجار گاز اکسیژن دچار مصدومیت ... مصدومیت ۱۷کارگر طی هفته گذشته در چهارحادثه شغلی جداگانه

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

مقامات آمریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش‌تر در مورد استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است. به گزارش یورو نیوز؛ بدن بیجان «جان بارنت» ۶۲ ساله در حالی در کامیون خود در پارکینگ هتلی ... جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

طی پنج روز گذشته، ۱۱ کارگر در شش حادثه جداگانه شغلی در شهرهای، ایلام، تهران، مهاباد و زنجان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در یک واحد شیرینی پزی در شهر ایلام استان کهکیلویه و بویراحمد رخ داد، دست یک ... مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس‌ وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه هوایی میرامار در ایالت کارولینای جنوبی پرواز می‌کرد، در نزدیکی شهر سن‌دیگو سقوط کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه ... سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, حوادث, خبر

شیوع کرونا؛ ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شرایط ایران، کره و ایتالیا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شدت شیوع ویروس کرونا در چین از ابتدای فوریه همچنان روند نزولی دارد ولی همگان باید همچنان آمادگی لازم را در برابر «شیوع احتمالی» این ویروس داشته باشند.

 

به گزارش یورونیوز؛ تدروس آدهانوم گبریسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه خود در ژنو ضمن اعلام این خبر افزود:«افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا، کره جنوبی و ایران نگران کننده است.»

 

آقای آدهانوم خاطر نشان کرد، ما باید ضمن تلاش برای مهار این ویروس آمادگی خود را برای شیوع احتمالی و غافلگیر کننده آن حفظ کنیم.

 

عمان

 

تلویزیون دولتی عمان روز دوشنبه و به نقل از وزارت بهداشت از تایید دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

بنا بر اطلاعیه وزارت بهداشت عمان نتیجه آزمایش کرونا از دو زن عمانی که از سفر به ایران بازگشته بودند، مثبت بوده ولی وضعیت هر دوی آنها فعلا در وضعیت پایدار قرار دارند.

 

پاکستان

 

پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که شمار قابل توجهی از شهروندان این کشور را در منطقه‌ای در نزدیکی مرز ایران به دلیل احتمال آلودگی به کرونا قرنطینه کرده است.

 

نجیب‌الله قمبرانی، از مقامات اداری بلوچستان پاکستان اعلام کرد: «ما ۲۵۰ نفر از هموطنان خود را در منطقۀ مرزی تفتان در قرنطینه قرار داده‌ایم.»

 

در میان این افراد ۱۱۰ نفر در حال بازگشت سفر زیارتی از قم بوده‌اند.

 

شمار قربانیان در ایتالیا به ۵ نفر رسید

 

در ایتالیا در ۴۸ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری یافت و به ۲۱۷ نفر رسید. این در حالیست که تعداد جان باختگان هم به ۵ نفر افزایش یافته است. آخرین قربانی مردی ۸۸ ساله است که از مشکلات شدید جسمانی رنج می‌برده است. او ساکن استان لمباردی بوده است. چهارمین درگذشته که او هم کهنسال بود و در ۸۴ سالگی جان خود را از دست داد، در استان لمباردی زندگی می‌کرده است.

 

از پنج نفری که در اثر ویروس کرونا در ایتالیا جان خود را از دست دادند، دست‌کم ۴ نفر با مشکلات جسمانی رو به‌رو بوده‌اند.

 

شامگاه یکشنبه، یک قطار مسافربری ایتالیا اجازۀ ورود به خاک اتریش را نیافت. دولت اتریش دلیل این ممانعت را حضور دو مسافر با علائم مرتبط با کرونا در این قطار توضیح داد.

 

این قطار البته پس از دو ساعت توقف به مسیر خود ادامه داد.

 

در استان‌های شمالی ایتالیا همچون لمباردی و ونتو مدارس و دانشگاه‌ها حداقل برای یک هفته تعطیل شده است. دانشگاه بولونیا هم اعلام کرده تا اطلاع ثانوی کلاس‌هایش تعطیل خواهد بود. همچنین گزارش‌ها از شهرهای رمینی و رونا ایتالیا حاکی از هجوم مردم به فروشگاه‌ها برای خرید مواد غذایی و لوازم مختلف است.

 

چین

 

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ نفر دیگر در سرزمین اصلی چین به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۴۹ نفر از این تعداد ساکن استان ووهان بوده اند.

 

به این ترتیب شمار قربانیان این ویروس در این کشور به ۲۵۹۲ نفر رسید.

 

بر اساس آمارهای رسمی چین دست‌کم ۴۰۹ مورد جدید از ابتلا به این ویروس نیز در این کشور ثبت شده است؛ به این ترتیب شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در چین به ۷۷۱۵۰ نفر رسید.

 

شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان نیز تا بامداد دوشنبه ۲۴ فوریه به ۲۶۱۶ نفر رسید.

 

آمریکا

 

در آمریکا فرماندار آلاباما اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور از برنامۀ قرنطینه کردن مسافران یک کشتی تفریحی که علائم ویروس کرونا در آنها مثبت اعلام شده است، حمایت می‌کند.

 

آقای کای اوی در حساب توییتری خود نوشت در تماسی تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا اطمینان حاصل کرده است که مسافران این کشتی به پایگاه سابق نظامی آمریکا در آلاباما منتقل نمی‌شوند.

 

این در حالی است که روز شنبه وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرده بود مسافران کشتی تفریحی الماس که نتیجه تست کرونای آنها مثبت اعلام شده، برای قرنطینه به یک پایگاه نظامی سابق در آنیستون اعزام می‌شوند. این موضوع اعتراض ساکنین ایالت آلاباما را برانگیخت و حالا مقامات محلی مدعی هستند که دونالد ترامپ نیز اجازه اجرایی شدن آن را نخواهد داد.

 

سناتور ریچارد شلبی، نماینده جمهوری خواه مجلس سنا در توییتر خود با تشکر از رئیس جمهوری آمریکا نوشت: «ممنونم آقای رئیس جمهوری که با ما همکاری کردید تا امنیت همه اهالی آلاباما تضمین شود.»

 

تایوان

 

در تایوان هم یک پدر و پسر ۸۰ و ۵۰ ساله به کرونا مبتلا شدند و بر این اساس تعداد افرادی که در تایوان به این ویروس آلوده شده‌اند به ۲۸ رسید.

 

بر اساس گزارش مقام‌های محلی، این دو مرد اخیرا سفری به چین نداشته‌اند اما پزشکان معتقدند احتمالا این ویروس از طریق تماس با یکی از بستگانی که به چین سفر کرده به آنها منتقل شده است.

 

کرۀ جنوبی

 

شرکت هواپیمایی کرۀ جنوبی اعلام کرد تا اطلاع ثانوی پروازهای خود را به شهر دائجو در جنوب‌شرق این کشور که از مهمترین مراکز گسترش این ویروس است، لغو می‌کند.

 

با افزوده‌ شدن ۱۶۱ نفر دیگر به بیماران در صبح دوشنبه، شمار کل بیماران «کووید-۱۹» در کرۀ جنوبی به ۷۶۳ نفر رسید.

 

در همین حال خبرگزاری دولتی یونهاپ کرۀ جنوبی گزارش داد که ۳۰ نفر از شهروندان این کشور که به تازگی از اسرائیل بازگشته‌اند نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

روز گذشته اسرائیل مسافران هواپیمایی که از کرۀ جنوبی به آن کشور رفته بودند را بازگرداند؛ موضوعی که با انتقاد سئول روبه‌رو شد.

 

کرۀ شمالی

 

در بخش شمالی شبه جزیرۀ کره اما، مقامات پیونگ یانگ اعلام کردند حدود ۳۸۰ تبعۀ خارجی را در این کشور قرنطینه کرده‌اند. کرۀ شمالی می‌گوید برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به این کشور حدود ۳۸۰ نفر از کسانی که به تازگی از خارج وارد کرۀ شمالی شده‌اند، قرنطینه کرده‌اند.

 

پیونگ‌یانگ اشاره‌ای به هویت این افراد نکرده اما رسانه‌های کرۀ جنوبی مدعی هستند که اکثر قرنطینه‌شدگان دیپلمات‌هایی هستند که در پیونگ‌یانگ مستقر هستند و یا تاجرانی که از خارج برای امور اقتصادی و تجاری خود به کرۀ شمالی سفر کرده‌اند.

 

دولت کرۀ شمالی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس را گزارش نکرده است

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حوادث, خاورمیانه, خبر