رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

شیوع جهانی همه‌گیری رو به وخامت است

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: اگرچه وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹در اروپا رو به بهبود است، اما شیوع این بیماری در جهان رو به وخامت است.

 

به گزارش چاینا دیلی، رئیس سازمان بهداشت جهانی، تدروس آدهانوم روز گذشته اظهار کرد: بیش از ۱۰۰هزار مورد ابتلا جدید در چند روز گذشته گزارش‌شده و این میزان در ۷ ژوئن بیش از ۱۳۶هزار مورد بوده که تاکنون این میزان، بیشترین تعداد گزارش‌شده ابتلا به این بیماری در یک روز است.

 

وی گفت: “در حال حاضر، بیش از ۶ ماه است که درگیر این بیماری هستیم، اکنون زمان آن نیست که هیچ کشوری پای خود را از پدال بردارد.”

 

تدروس آدهانوم در یک جلسه توجیهی آنلاین هشدار داد: “تقریبا ۷ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ به سازمان بهداشت جهانی اعلام‌شده و میزان مرگ‌ومیر نیز ۴۰۰هزار نفر بوده است.”

 

وی در مورد اوضاع آفریقا تشریح کرد که بیشتر کشورها در حال حاضر در حال افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹هستند که برخی موارد حاکی از ابتلا در مناطق جدید جغرافیایی است.

 

رئیس سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران گفت: ” همچنین شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به این بیماری در بخش‌هایی از اروپای شرقی و آسیای مرکزی هستیم.”

 

وی به این کشورها یادآوری کرد تا از “خود خشنودی” خودداری کنند ، زیرا اکثر مردم در سطح جهان هنوز مستعد ابتلا به عفونت هستند.

 

آمار جهانی

 

طبق اعلام مرکز علم و مهندسی سیستم (CSSE) دانشگاه جانز هاپکینز، مرگ و میر در سراسر جهان در اثر همه‌گیری کروناویروس به بیش از ۴۰۰هزار نفر رسیده و تعداد مبتلایان نیز از مرز ۷ میلیون نفر عبور کرده است.

 

ایالات‌متحده بیش از دیگر کشورها تحت تاثیر همه‌گیری کروناویروس قرارگرفته و بیش از یک‌میلیون و ۹۵ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۱۰هزار مرگ و میر تا روز دوشنبه ثبت کرده است.

 

کشورهایی با بیش از ۲۰۰هزار مورد ابتلا به این بیماری شامل برزیل، روسیه، انگلیس، هند، اسپانیا و ایتالیا هستند.

 

روز دوشنبه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرد که تعداد موارد تایید شده در سراسر قاره آفریقا به ۱۸۹هزار و ۴۳۴ نفر و تعداد مرگ‌ومیرها به ۵۱۷۵ نفر رسیده است.

 

برزیل

 

روز دوشنبه، برزیل ۶۷۹ مرگ و میر و ۱۵۶۵۴ مورد ابتلا جدید گزارش کرد، علت این افزایش اختلاف‌نظر درباره اطلاعات رسمی کروناویروس این کشور به دلیل ادعای دستکاری آمار بود که توسط یکی از نمایندگان ارشد مجلس اعلام شد.

 

وزارت بهداشت برزیل آخر هفته گذشته اطلاعات موارد ابتلا و مرگ‌ومیر را از وب‌سایت خود حذف کرده بود و اعلام آمار مرگ و میر را متوقف کرد. این اقدام پس از انتشار دو مجموعه متناقض از اطلاعات انجام شد.

 

اعدادی که دولت در روز دوشنبه صادر کرده است برابر با آمار دبیران شورای ملی بهداشت (Conass)  است که قبلا گزارش‌شده بود.

 

بر اساس آمارConass ، در حال حاضر تعداد مرگ‌ومیر بیماران در برزیل ۳۷هزار و ۱۳۴ نفر است که پس از ایالات‌متحده و انگلیس سومین کشور جهان در این همه‌گیری است. برزیل در روز دوشنبه ۷۰۷هزار و۴۱۲ مورد تایید شده اعلام کرد که بعد از ایالات‌متحده در جایگاه دوم قرارگرفته است.

 

دکتر مایک رایان، کارشناس ارشد موارد اورژانسی سازمان بهداشت جهانی گفت: داده‌های برزیل تاکنون “بسیار دقیق” بوده اما تاکید کرد که روش برزیل برای درک این ویروس و نحوه مدیریت ریسک آن مهم است و WHO امیدوار است که ارتباطات پایدار و شفاف باشد.”

 

کوبا

 

بر اساس داده‌های رسمی، موارد جدید کروناویروس در کوبا به‌طور متوسط کاهش‌یافته است و دوسوم افراد این جزیره سالم هستند.

 

دوشنبه نهمین روز متوالی بود که هیچ آمار مرگ و میر از این بیماری در کوبا اعلام نشد.

 

کوبا با ۱۱ میلیون نفر جمعیت، در روز دوشنبه ۲۲۰۰ مورد ابتلای جدید و ۸۳ مورد مرگ و میر گزارش کرده است. بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، این میزان ۰.۷۳ مرگ در هر ۱۰۰هزار نفر را بیان می‌کند.

 

رئیس‌جمهور این کشور گفت: “به‌زودی می‌توانیم به انتهای همه‌گیری رسیده و وارد مرحله بهبودی شویم.”

 

فرانسیسکو دورن، اپیدمیولوژیست ارشد کوبا گفت: تشخیص زودهنگام، بستری شدن در بیمارستان و استفاده از درمان‌های تجربی به کاهش مرگ و میر  کووید-۱۹ کمک کرده است.

 

ایتالیا

 

 

ایتالیا ۶۵ مرگ دیگر از کروناویروس را از روز یکشنبه تا دوشنبه به ثبت رسانده و آمار مرگ و میر آن ۳۳هزار و ۹۶۴ نفر اعلام‌شده است.

 

مکزیک

 

دولت مکزیک روز دوشنبه ۲۹۹۹ مورد ابتلا جدید گزارش کرد که بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت، کل عفونت‌های تایید شده ۱۲۰هزار و ۱۰۲ نفر است.

 

آمار رسمی کروناویروس این کشور به ۱۴هزار و ۵۳ نفر افزایش یافت. دولت گفته است که تعداد واقعی عفونت‌ها و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از موارد تایید شده است.

 

هلند

 

انستیتوی ملی بهداشت عمومی و محیط‌زیست هلند (RIVM) روز دوشنبه گفت: مرگ و میر ناشی از کروناویروس در هلند از روز یکشنبه تا دوشنبه سه مورد افزایش‌یافته و تعداد کل آن به ۶۰۱۶ نفر رسیده است.تعداد موارد تایید شده بین ۴ و ۸ ژوئن با ابتلای جدید ۱۶۵ نفر به ۴۷هزار ۷۳۹ افزایش‌یافته است.

 

بریتانیا

 

وزارت بهداشت، درمان و مراقبت اجتماعی بریتانیا روز دوشنبه گفت: ۵۵ مرگ دیگر کووید-۱۹ تا روز دوشنبه در انگلیس به ثبت رسیده و شمار تلفات این کشور به ۴۰هزار و ۵۹۷ نفر رسیده است.

 

به گزارش سرویس سلامت عمومی (NHS) انگلستان، افزایش روزانه تعداد ابتلا به کروناویروس نسبت به ۲۳ مارس در زمان اجرای طرح خانه‌نشینی کاهش‌یافته است. طبق آمار NHS انگلیس، از روز یکشنبه تا دوشنبه هیچ مرگ‌ومیری ثبت‌نشده است. در اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز برای دومین روز متوالی هیچ مرگ‌ومیری اعلام‌نشده است.

 

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد: کروناویروس در سراسر این کشور در حال عقب‌نشینی است، اما مردم باید همچنان محتاط باشند.

 

وی باهدف توقف این بیماری از کارگروه جدید مراقبت اجتماعی خبر داد. همچنین برای یافتن مرکز شیوع در محصلین و معلمان در انگلستان مطالعه جدیدی آغازشده است.

 

ایالات‌متحده

 

محققان دانشگاه واشنگتن روز دوشنبه تخمین زدند که ۱۴۵هزار و ۷۲۸ نفر ممکن است تا آگوست به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ به کام مرگ کشیده شوند.

 

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جان هاپکینز و اخبار بلومبرگ ، ابتلا به کروناویروس در ایالات‌متحده از روز یکشنبه تا دوشنبه ۱.۲ درصد افزایش داشته است.

 

سه مقام آمریکایی روز دوشنبه به رویترز گفتند: نتایج تحقیق نیروی دریایی ایالات‌متحده در مورد گسترش کروناویروس در ناو هواپیمابر تئودور روزولت نشان داد که حدود ۶۰ درصد از ۴۰۰ ملوان آزمایش‌شده دارای آنتی‌بادی این ویروس هستند.

ایسنا

کوبا: قطع همکاری آمریکا با سازمان جهانی بهداشت نشانه انزوای واشنگتن است

کوبا ضمن حمایت تمام‌عیار از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تصمیم واشنگتن برای پایان دادن به همکاری‌ با این سازمان بازتاب انزوای فزاینده آمریکا در عرصه بین‌الملل است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, چین, خبر, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا, کوبا

اتحادیه اروپا؛ آمریکا درباره قطع روابطش با سازمان جهانی بهداشت تجدیدنظر کند

روسای کمیسیون اروپا و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه (۱۰ خرداد) با صدور بیانیه‌ای مشترک بر لزوم تلاش جمعی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید و از دولت آمریکا خواستند تا درباره قطع روابط خود با سازمان جهانی بهداشت تجدید نظر کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فرانسه

انتقاد روسیه از آمریکا بابت قطع رابطه با سازمان بهداشت جهانی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، واشنگتن پس از تصمیم برای قطع روابطش با سازمان بهداشت جهانی، قانون بین‌المللی همکاری در بهداشت و درمان را خدشه‌دار می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, شرق اروپا