یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

در حالی که دولت جدید آمریکا- دولت جو بایدن- سرگرم تنظیم و اجرای گام‌به‌گام سیاست‌های منطقه‌یی‌اش در خاورمیانه است، دولت چین به اتّکای توسعهٔ سریع و قدرت عظیم اقتصادی‌اش، به‌تدریج در برابر مداخله‌گری‌ها و سلطه‌جویی‌های بی‌پردهٔ دولت‌های غربی در آمریکا و اروپا آشکارا موضع‌گیری می‌کند و از سوی دیگر، تلاش دارد نقش فعّال‌تری در سیاست ... حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین, قطر

شکنجه زندانیان سیاسی زن در امارات

به نقل از سایت “عربی ۲۱″، سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد که شکایت‌هایی از زندانیان سیاسی زن در امارات دریافت کرده اند و این زنان از وضعیت نامناسبت بازداشت، شکنجه و رفتار اهانت آمیز علیه خود شکایت کرده‌ اند که تهدیدی برای زندگی و سلامت آنها به شمار می رود.

 

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس در بیانیه امروز خود آورده است: گسترش شکنجه در امارات نتیجه طبیعی فروپاشی سیستم قضایی و ناتوانی آن در برقرار کردن کمترین میزان عدالت برای قربانیان شکنجه و بازداشتهای خودسرانه و نیز وجود فضای امنی برای عاملان این جرایم و تضمین فرار آنها از مجازات است.

 

امینه محمد احمد سعید العبدولی ۳۶ ساله و مریم البلوشی از جمله این زندانیان سیاسی زن هستند که با ارسال نامه و فایل صوتی از داخل زندان، از انواع شکنجه و اهانت و اهمال پزشکی سخن گفتند.

 

بستن دستها و پاها و چشم ها و سرپا نگه داشتن چهار ساعته زندانیان سیاسی زن، شکنجه غرق مصنوعی، ضرب و جرح آنها از ناحیه سر و صورت، بی حرمتی، بی توجهی پزشکی و عدم تامین هرگونه دارو، تهدید به تجاوز و وادار کردن زندانیان به امضای برگه ها بدون خواندن آنها از جمله این برخوردها بوده است.

 

وجود حشرات مختلف از مورچه گرفته تا سوسک در زندان ها که باعث شیوع بیماری ها در بین زندانیان می شود، از جمله موارد عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی و بهداشتی آنها بوده است.

 

برپایه این گزارش، قطع بیش از هشت ساعته آب، محرومیت زندانیان از آب سالم، سوء تغذیه و کیفیت پایین غذا باعث بیماری اکثر این زندانیان زن شده است.

 

براساس گزارش دو زندانی زن سیاسی یاد شده، شرایط بد زندان و فضای کم بندها نسبت به زندانیان و فشار ناشی از آن باعث افزایش شمار خودکشی ها شده است.

 

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس گفت: اقدام مسئولان اماراتی در نادیده گرفتن ارزش ها و آداب و رسوم جامعه قبیله ای امارات با شکنجه زنان و تهدید آنها به تجاوز جنسی، در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بیسابقه است و تاکید می کند که دستگاه های امنیتی هیچ اهمیتی به اعتراضات مردمی یا بین المللی نمی دهند.

 

این سازمان از جامعه بین‌المللی خواسته است تا به مسئولان اماراتی برای آزادی همه زندانیان سیاسی فشار بیاورند و درباره همه موارد نقض حقوق زندانیان تحقیق کنند و جلوی شکنجه در داخل مراکز بازداشت امارات را بگیرند.

تسنیم

شکایت علیه دولت فرانسه به خاطر فروش سلاح به عربستان و امارات

دو جمعیت حقوقی که پیشتر از دولت فرانسه خواسته بودند فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند و تاکنون جوابی نگرفته‌اند، اعلام کردند در این رابطه از دولت شکایت می‌کنند.

ادامه

المان, امارات, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فرانسه

دولت انگلیس به‌دلیل فروش اسلحه به‌عربستان دوباره دادگاهی می‌شود

دادگاهی در انگلیس روز جمعه با صدور حکمی که یک پیروزی برای فعالان ضد جنگ محسوب می شود، به طرح شکایت مجدد از لندن به دلیل فروش تسلیحات نظامی به عربستان رأی موافق داد.   بر اساس حکم دادگاه، کارزار تبلیغاتی علیه تجارت اسلحه (CAAT) به‌عنوان شاکی این پرونده قادر خواهد بود تا رأی سال ... دولت انگلیس به‌دلیل فروش اسلحه به‌عربستان دوباره دادگاهی می‌شود

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی

عطوان؛ ماموریت کلاه سبزهای آمریکایی در یمن

عطوان می نویسد: بعید نیست که دخالت مستقیم نظامی آمریکا در یمن در راستای پاداش به عربستان برای مشارکت در جنگ مستقیم یا غیرمستقیم ضد ایران که پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام احتمال آن زیادتر هم می شود، باشد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سودان, عربستان سعودی, مقاله, یمن