دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

شکست اطلاعاتی ایران در برابر اسرائیل

ترور محسن فخرزاده، دانشمند هسته‌ای ایران بار دیگر ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران را در برابر حملات دشمنان جمهوری اسلامی عیان کرد.

 

ماموران یک سرویس خارجی در روز روشن و در حومه تهران، یک شخصیت مهم علمی-نظامی مرتبط با برنامه هسته‌ای را در حضور محافظانش به رگبار بستند و دستگاه‌های امنیتی ایران موفق به بازداشت آن‌ها نشده‌اند.

 

جمهوری اسلامی ایران این مرتبه، برخلاف نشت اطلاعات انبار هسته‌ای تورقوزآباد و عملیات موفق اسرائیل در سرقت اطلاعات هسته‌ای ازجنوب تهران، امکان تکذیب ماجرا را ندارد. .»

 

تقریبا یک دهه پس از ترور دانشمندان هسته‌ای و با وجود واگذاری ماموریت حفاظت به سپاه پاسداران، دولت یا دولت‌هایی که به‌هیچ‌وجه توسعه برنامه هسته‌ای و حرکت ایران به سوی تولید سلاح اتمی را نمی‌پذیرند، توانستند یک مهره مهم این برنامه را حذف کنند.

 

برای هر ناظری احتمالا این مساله روشن است که برنامه‌ریزی و اجرای این برنامه بدون در اختیار داشتن ماموران پرشمار و زبده و نفوذ در ساختار امنیتی ایران ممکن نبوده است. این در حالی است که جمهوری اسلامی مکررا به «اشراف اطلاعاتی» دستگاه‌های امنیتی خود افتخار می‌کند و هرچند وقت یک‌بار، بخشی از دستاوردهای سیستم اطلاعاتی خود را در بازداشت فلان جاسوس، بهمان عامل نفوذی بیگانه یا شخصیت اپوزیسیون از رادیو و تلویزیون به اطلاع شهروندان می‌رساند یا در قالب فیلم بادیگارد و سریال تعبیر وارونه یک رویا به «مردم» یادآوری می‌کند که با وجود قوی بودن طرف مقابل، دست «اطلاعاتی‌ها»ی ایران آنچنان هم خالی نیست.

 

با وجود حضور دو دستگاه موازی اطلاعاتی بزرگ، وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌نظر می‌رسد ایران عملا در برابر سرویس‌های جاسوسی بیگانه و به‌ویژه موساد اسرائیل شکست خورده است. اما آیا جمهوری اسلامی توان جبران این شکست‌ را دارد؟

 

واکنش ایران به ترور مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری و مصطفی احمدی روشن، تلاش ناکام برای حمله به سفارت اسرائیل در بانکوک بود؛ عملیاتی که مجریان آن هفته گذشته پس از ۸ سال‌ حبس و در جریان معاوضه با یک زندانی استرالیایی-بریتانیایی از تایلند به تهران بازگشتند.

 

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) بدون شک از قوی‌ترین نهادهای اطلاعاتی-امنیتی جهان است. اگر روایت جمهوری اسلامی ایران را بپذیریم، موساد در سال‌های گذشته دست‌کم چند شهروند «تحت حفاظت» ایران را کشته و در همین چندماه گذشته، در سایت هسته‌ای نظنز، احتمالا با همکاری یک شرکت خصوصی، سوله بیرونی نسل جدید سانتریفیوژهای ایران را منفجر کرده است. به این موارد باید ماجرای ترور جانشین ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده در خیابان پاسداران تهران و بمب‌باران «بی‌هزینه» و متداول مواضع سپاه قدس و نیروهای نیابتی ایران در سوریه را هم افزود.

 

اگر اندکی از دورتر به تصویر این رویارویی نگاه کنیم، منظره‌ای از عملیات یک‌طرفه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی به چشم می‌آید؛ جایی که ایران، با وجود تمام ادعاهای «اشراف اطلاعاتی» و افتخار به «تامین امنیت»، صرفا نقش یک مصدوم منفعل را بازی می‌کند.

 

روزنامه «تندرو»ی وطن امروز چاپ تهران، روز شنبه این دو فعل را تیتر کرده بود: «نزنیم می‌زنند». اینکه باتوجه به دستور علی خامنه‌ای، ایران باید «عاملان و آمران» ترور دیروزرا مجازات کند، جای تردیدی درباره واکنش ایران باقی نمی‌گذارد. اما با توجه به شرایط جمهوری اسلامی و شکست دستگاه امنیتی این کشور از اسرائیل، درباره جدی و کارا بودن این «مجازات» شک و تردید بسیار است.

 

حکومت ایران در حال حاضر پیش و بیش از هرچیز به بازنگری ساختار اطلاعاتی خود نیاز دارد تا بفهمد چگونه «منابع اصلی و نفوذی‌های سازمان‌های جاسوسی» در دستگاه‌های امنیتی عریض و طویل آن نفوذ و شاید آن را کنترل می‌کنند.

کوتاه شده از یورونیوز

انتقاد تل آویو از اتحادیه اروپا؛ چرا ترور فخری‌زاده را محکوم کردید؟

وزیر اطلاعات اسرائیل ضمن خشنودی از ترور دانشمند هسته‌ای ایران، از اتحادیه اروپا به دلیل محکوم کردن این اقدام انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, افریقای جنوبی, المان, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, ونزوئلا

اتحادیه اروپا: ترور دانشمند ایرانی اقدامی مجرمانه است

اتحادیه اروپا امروز شنبه، ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق بشر توصیف کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایران, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل

نیروهای آمریکایی ۱۰ پایگاه خود در افغانستان را ترک کردند

منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند ۱۰ پایگاه آمریکا در افغانستان در پی تصمیم واشنگتن برای خروج شماری از نظامیان این کشور از افغانستان تخلیه شد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی