تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

شکسته شدن آخرین پدافند ائتلاف سعودی در شمال مأرب یمن

نیروهای صنعاء در عملیاتی موفق شدند آخرین خط دفاعی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال مأرب را بشکنند؛ عملیاتی که آنها را قادر خواهد ساخت آخرین خط امدادی نیروهای ائتلاف در شمال شهر مأرب را قطع کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک عملیات غافلگیرانه در شرق استان «الجوف» تا مناطق صحرایی در شمال استان انجام دادند.

 

بر اساس گزارش «المساء پرس»، نیروهای صنعاء در این عملیات موفق شدند آخرین خطوط دفاعی نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن در این منطقه را بشکنند تا به جاده بین‌المللی که دو استان مأرب و حضرموت را به هم وصل می‌کند، نزدیک شوند.

 

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده، عملیات مذکور از اردوگاه «الخنجر» در استان الجوف آغاز شد و با تسلط بر مناطق گسترده در منطقه «الرویک» در پانزده کیلومتری جاده بین‌المللی مأرب-حضرموت در منطقه نفت‌خیز «صافر» پایان یافت.

 

منابع آگاه تأکید کردند، نیروهای صنعاء با این عملیات به یک پیشروی مهم نظامی دست پیدا کرده‌اند که آنها را قادر خواهد ساخت آخرین و تنها خط امدادی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شهر مأرب را قطع کنند.

 

«یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا اعلام کرد، تسلط این نیروها بر شهرهای استان مأرب کامل شده و تنها دو شهر «مأرب» و «الوادی» باقی مانده است.

 

با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت الوادی و رسیدن آنها به ورودی جنوبی این شهر و محاصره آن از سه جهت، قبایل «عبیده» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، در نبرد میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و حزب «اصلاح» بیطرف هستند.

 

در همین ارتباط، وب‌سایت «العهد» در یک تحلیل به قلم «علی دوانی» برای آزادسازی یمن سه هدف با سه نتیجه برشمرد.

محل‌های استقرار داعش در حمص سوریه هدف جنگنده‌های روسیه قرار گرفت

رسانه‌های سوریه از هدف قرار گرفتن محل‌های استقرار نیروهای داعش در صحرای حماه به ویژه در منطقه « اثریا » در نزدیکی مثلث « رقه – حماه – حمص » خبر دادند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

شورش در زندان داعشی‌ها در شرق سوریه به‌دنبال بازدید یک هیات آمریکایی

یک زندان مملو از هزاران تروریست داعشی در شرق سوریه که تحت کنترل گروه شبه نظامی تحت حمایت آمریکا قرار دارد امروز یکشنبه پس از بازدید هیات آمریکایی از آنجا، شاهد شورش و نافرمانی زندانیان بود.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

«فایننشال‌تایمز»، «یورونیوز» و «رویترز»؛ وضعیت نامساعد اقتصاد ترکیه باعث سرنگونی اردوغان خواهد شد

رسانه‌های معتبر جهان از وخیم ‌شدن اوضاع اقتصادی ترکیه خبر می‌دهند. «فایننشال‌تایمز»، «یورونیوز» و «رویترز» پیش‌بینی کردند، وضعیت نامساعد اقتصاد ترکیه باعث سرنگونی اردوغان خواهد شد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, بانک جهانی, برزیل, ترکیه, جهان, خاورمیانه, روسیه, گزارش