الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

شکایت فلسطین از آمریکا تحویل دادگاه بین‌المللی کیفری شد

وزیر خارجه فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که شکایت علیه آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس را تسلیم دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه هلند کرده است.

 

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ریاض المالکی گفت: ارائه شکایت در ادامه اقدام سال گذشته فلسطین برای طرح دعوی علیه آمریکا در دادگاه لاهه صورت گرفت؛ به طوری که سقف زمانی برای ارائه شکایت به دادگاه لاهه برای فلسطین تا ۱۵ می ۲۰۱۹ اعلام شده بود.

 

فلسطین در شکایت خود به معاهده مناسبات بین‌المللی وین استناد کرده است. این معاهده تعیین کرده که سفارت کشورها باید در منطقه‌ای در حاکمیت رسمی دولت میزبان باشد.

 

ریاض المالکی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ازبین بردن هویت ملی و حقوق مشروع فلسطینی ها گفت: پایداری و ایستادگی مردم فلسطین و اصرار بر مقابله با اقداماتی که تلاش می‌کند تا حقوق آن‌ها را از بین ببرد، برای احقاق حقوق مردم فلسطین مؤثر خواهد بود و حقیقت جدیدی را برای دفاع از حقوق آن‌ها به وجود خواهد آورد.

 

وزیر خارجه فلسطین پیش تر نیز با اشاره به طرح ضدفلسطینی موسوم به ‘معامله قرن’ آمریکا، تاکید کرد که واشنگتن به دنبال وادار کردن فلسطینی‌ها به تسلیم در برابر اسراییل و نه برقراری توافق صلح میان آن‌هاست.

 

‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا از آذرماه ۹۶ شهر بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسراییل معرفی و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به بیت‌المقدس اشغالی را صادر کرد.

 

صهیونیست‌ها سالها است که برای بیت‌المقدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح آنها در این راستا، ایجاد بیت‌المقدس بزرگ است.

ایرنا

نمایندگان پارلمان آلمان با یکجانبه گرایی آمریکا مخالفت کردند

نمایندگان پارلمان آلمان در سخنرانی‌های خود در بوندستاگ بر لزوم حفظ برجام و مقابله با سیاست‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین, لبنان, یمن

راهپیمایی میلیونی ساکنان غزه و کرانه باختری زیر آتش گلوله‌های اشغالگران در روز نکبت

راهپیمایی میلیونی فلسطینی امروز چهارشنبه، به‌مناسبت روز نکبت و هفتاد ویکمین سال اشغال فلسطین در مناطق مختلف نوار غزه و کرانه باختری برگزار شد.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تلویزیون اسرائیل؛ نتانیاهو با حمایت ترامپ حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را اعمال خواهد کرد

یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را تحمیل خواهد کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

کوربین: در کنار مردم فلسطین برای رسیدن به حقشان ایستاده‌ایم

رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های وحشیانه ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین انتقاد و تصریح کرد که این حزب ضمن شناسایی فلسطین به‌عنوان یک کشور مستقل، در کنار فلسطینیان برای رسیدن به حقشان ایستاده است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین