روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

شویگو: بمب‌افکن‌های آمریکایی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه آموزش دیدند

وزیر دفاع روسیه از افزایش فعالیت‌های بمب‌افکن‌های آمریکایی در نزدیکی مرزهای شرقی کشورش خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که فعالیت بمب افکن‌های آمریکا در نزدیکی مرزهای شرقی روسیه به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

 

به گزارش رویترز، وزیر دفاع روسیه می‌گوید که پرواز بمب افکن‌های آمریکایی در نزدیکی مرزهای کشورش، چین را نیز تهدید می‌کند.

 

جنگنده‌های روسی تاکنون بارها اقدام به رهگیری بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای سیاه کرده‌اند.

 

شویگو در دیدار با همتای چینی اظهار کرد: بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا ۳۰ سورتی پرواز به سمت مرزهای روسیه در طول ماه گذشته میلادی داشتند که در مقایسه با برهه زمانی مشابه در سال گذشته به میزان ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

 

شویگو اشاره کرد، در جریان آموزش‌های Global Thunder نیروهای استراتژیک آمریکا طی ماه جاری میلادی ۱۰ بمب‌افکن استراتژیک آمریکا در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه به شکل هم‌زمان از دو جهت غرب و شرق تمرین دادند.

 

وزیر دفاع تاکید کرد، کمترین فاصله جنگنده‌های آمریکایی از مرزهای روسیه تنها ۲۰ کیلومتر بوده است.

 

شویگو به اهمیت هماهنگی پیشرفته و تقویت شراکت استراتژیک بین روسیه و چین در شرایط پرتنس ژئوپلیتیک کنونی و خطرات وقوع درگیری‌ها در سراسر جهان اشاره کرد.

 

وی افزود: در سایه چنین وضعیتی هماهنگی روسیه و چین عامل ثبات در امور جهانی است.

روسیه و «آ سه آن» اولین رزمایش دریایی خود را در جنوب شرق آسیا برگزار می‌کنند

نماینده دائم روسیه در انجمن ملل جنوب شرق آسیا(آ سه آن) از برگزاری اولین رزمایش دریایی مشترک میان دو طرف در اوایل دسامبر خبر داد.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

شی جین پینگ: چین به دنبال هژمونی بر همسایگان نیست

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین طی نشست روز دوشنبه خود با رهبران ۱۰ کشور اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) گفت که پکن در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر دریای جنوب چین، بر همسایگان کوچکتر منطقه‌ای خود “قلدری” نخواهد کرد.

ادامه

آ. سه. آن, اقتصادی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

زاخارووا: ناتو هشدارهای مسکو را نادیده گرفته و همچنان در آتش تنش‌ها می‌دمد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، ناتو همچنان در آتش تنش‌ها در مرزهای روسیه می‌دمد و هشدارهای مسکو را نادیده می‌گیرد. این دیپلمات روس، رزمایش‌های مشترک آمریکا و استونی را نمونه دیگری از این اقدامات دانست.

ادامه

استونی, امریکا, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو