اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

“شمار واقعی مبتلایان کرونا در ایران پنج برابر آمار رسمی است”

یک مقام سازمان جهانی بهداشت که اخیرا به ایران سفر کرده، شمار واقعی مبتلایان به کرونا را ۵ برابر آمار اعلام‌شده دولتی ایران ارزیابی کرد. طبق آخرین آمار شمار مبتلایان در ایران ۱۴ هزار ۹۹۱ نفر و شمار کشته‌شدگان ۸۳۵ نفر است.

 

به گزارش دویچه وله؛ ریک برنان، مقام مسئول منطقه خاورمیانه در سازمان جهانی بهداشت، شمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در ایران را حدود ۷۵ هزار نفر برآورد کرده است.

 

او که هفته پیش به ایران سفر کرده بود، شامگاه دوشنبه ۲۶ اسفند (۱۶ مارس) به خبرگزاری رویترز گفت که آزمایش ابتلا به کرونا در ایران مانند برخی از کشورهای پیشرفته در اروپا تنها در موارد شدید انجام گرفته است.

 

به گفته این مقام مسئول در سازمان جهانی بهداشت، به همین خاطر شمار واقعی مبتلایان به این ویروس را می‌توان احتمالا پنج برابر آمار رسمی ارزیابی کرد.

 

برنان در عین حال گفت که دولت ایران “در بالاترین سطوح مسئله مقابله با کرونا را جدی گرفته است”. او بخش مربوط به داده‌ها را ضعیف‌ترین بخش از اقدامات جمهوری اسلامی دانست.

 

آقای برنان تصریح کرد که ایران توانایی‌ خود در انجام آزمایش را افزایش داده و به این ترتیب انتظار می‌رود که شمار مبتلایان شناسایی‌شده نیز به سرعت بالاتر رود.

 

طبق آخرین آمار رسمی وزرات بهداشت جمهوری اسلامی که دیروز دوشنبه اعلام شد، تا کنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۳۵ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

 

چگونگی رویکرد و واکنش جمهوری اسلامی به شیوع ویروس کرونا در هفته گذشته با انتقادهای شماری از دولت‌ها و مقام‌های سازمان ملل روبه‌رو شده بود.

در این شرایط کرونا،۱۰ تا ۱۲میلیون نفر وجود دارند که فاقد هر نوع درآمدی هستند/ دولت باید در این مورد لااقل عقلانیت به خرج دهد

با یک تخمین حدود ۷ تا ۸ میلیون نیروی کاری داریم که با خانواده‌هایشان (ضریب ۱.۵) زندگی ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر وجود دارند که فاقد هر نوع درآمدی هستند و نیاز دارند تا دولت به آنها کمک کند.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, فقر, کارگری, گزارش

واشنگتن‌پست: ایران گودال‌های دفن دست‌جمعی در قم آماده کرد

روزنامه “واشنگتن‌پست” می‌نویسد به شواهدی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد در گورستان‌های نزدیک قم، گودال‌هایی به وسعت یک زمین فوتبال برای دفن مخفیانه جان‌باختگان ویروس کرونا حفاری و آماده شده است. قم هنوز قرنطینه نشده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, گزارش