شمار مبتلایان به کرونا درجهان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشت و تعداد جان باختگان به این ویروس نیز به مرز ۶۰۰ هزار نفر رسید.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان را (تا لحظه مخابره این خبر) ۱۴میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۳۹ نفر اعلام کرد.

 

بنابراین گزارش از این تعداد نیز تا زمان مخابره این خبر ۵۹۹ هزار و ۴۱۶ نفر جان باخته و هشت میلیون و ۴۷۰هزار و ۲۷۵ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

 

دراین میان آمریکا با سه میلیون و ۷۷۰هزار مبتلا و بیش از ۱۴۲ هزار جان باخته از ویروس کرونا خطرناک‌ترین کشور درجهان از بابت آمار مبتلایان و جان باخته‌گان در جهان به شمار می رود، بطوریکه کشورهای اتحادیه اروپا اجازه ورود شهروندان آمریکایی به خاک کشورشان را ممنوع کرده‌اند که این مساله از سوی رسانه‌های غربی و کارشناسان امور بین‌الملل ضربه به پرستیژ آمریکا تفسیر می‌شود.

 

برزیل نیز با دو میلیون و ۴۸ هزار مبتلا و نزدیک به ۷۸ هزار جان باخته در رده دوم پس از آمریکا قرار گرفته است.

 

هند نیز با بیش از یک میلیون مبتلا و ۲۶هزار جان باخته در رده سوم مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

 

تاکید شورای حقوق بشر سازمان ملل بر دسترسی همگان به واکسن کرونا

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را در مورد مسئولیت‌ دولت ها در رسیدگی به مسئله شیوع کرونا تصویب کرد که در آن بر لزوم دسترسی همه کشورها به واکسن کووید- ۱۹ تاکید شده است.

 

اعضای این شورا در این قطعنامه با اجماع نظر به نقش محوری دولت‌ها در پاسخ به مساله شیوع کرونا و دیگر شرایط اضطراری مرتبط با امور بهداشتی اشاره کرده است.

 

این قطعنامه ضمن برجسته‌سازی تاثیر مسئله توسعه پایدار و حقوق بشر عنوان کرد که تدابیر اضطراری دولتها در پاسخ به بیماری کووید-۱۹ باید به الزامات آنها تحت قوانین حقوق بشری کابردی پایبند باشد.

 

در این قطعنامه همچنین بر اهمیت دسترسی برابر به معاینات، درمان و واکسن این بیماری تاکید شده و عنوان شد که تولید هر واکسن مربوط به بیماری کووید- ۱۹ باید به عنوان یک کالای عمومی جهانی در نظر گرفته شود.