گفتگوی وزرای خارجه چین و ویتنام

وزیر خارجه چین: هر دو کشور باید به سوی مدیریت اختلافات گام بردارند وانگ یی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر امور خارجه چین، با بوی تان سون وزیر خارجه ویتنام در گوانگشی گفتگو کرد. رادیو بین‌المللی چین؛ وانگ یی در این گفت و گو خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ... گفتگوی وزرای خارجه چین و ویتنام

ادامه

جنوب شرق آسیا, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, ویتنام

سفر رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به چین

پرابوو سوبیانتو در سفر به پکن با شی جین پینگ دیدار و گفتگو کرد. پرابوو سوبیانتو، رئیس جمهور منتخب اندونزی امروز (دوشنبه) با سفر به پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری الجزیره، شی جین‌پینگ در این دیدار بر عزم چین برای گسترش مناسبات و روابط نزدیک ... سفر رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به چین

ادامه

آمریکا, اندونزی, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

افزایش بودجه دفاعی شرق آسیا درپی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین در شرق آسیا، کشورهای این منطقه بودجه‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند؛ در این میان، بهانه این رویکرد برای متحدان آمریکا در این منطقه «افزایش ظرفیت قدرت» پکن و تلاش برای ایجاد «نوعی موازنه» عنوان می‌شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از نشریه تایم، درحالیکه مناقشه‌ها ... افزایش بودجه دفاعی شرق آسیا درپی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش, هندو پاسیفیک

شمارش آرای انتخابات اندونزی بیش از ۲۷۰ قربانی برجای گذاشته است

مقام‌های اندونزی ۱۰ روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و رقم زدن بزرگترین فرآیند برگزاری انتخابات در یک روز در جهان اعلام کرده‌اند، تا کنون بیش از ۲۷۰ تن از کارمندان دست اندر کار در شمارش آرای انتخابات به علت خستگی و فشار کاری از بابت ساعت‌ها شمارش میلیون‌ها برگه رأی، جان باخته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در انتخابات ۱۷ آوریل در اندونزی برای نخستین بار انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات پارلمانی و محلی در این کشور به هدف کاهش هزینه‌ها به صورت یکجا برگزار شد.

 

روند برگزاری رأی‌گیری برای این چند انتخابات عمدتاً صلح‌آمیز بود و مقامات برآورد کردند که ۸۰ درصد از مجموع ۱۹۳ میلیون رأی‌دهنده واجد شرایط این انتخابات رأی دادند. هر یک از این رأی دهنده‌ها می‌بایست ۵ برگه رأی را در یکی از مجموع بیش از ۸۰۰ هزار حوزه رأی گیری به صندوق می‌انداخت.

 

برگزاری این انتخابات به مدت هشت ساعت در این کشور ۲۶۰ میلیون نفری که از غرب تا شرق آن بیش از پنج هزار کیلومتر وسعت دارد، دارای فشارهای لجستیکی سنگین بوده و مرگ این تعداد زیاد از کارمندان شمارش آرا را که مجبور به شمارش دستی بودند در پی داشته است.

 

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون انتخابات اندونزی، تا شنبه شب ۲۷۲ کارمند کمیسیون برگزاری انتخابات به دلیل فشار کاری بیش از حد از بابت شمارش دستی آرا جان باختند و ۱۸۷۸ تن دیگر از این کارمندان حالشان بد شده است.

 

وزارت بهداشت اندونزی در بیانیه‌ای در ۲۳ آوریل از مراکز بهداشت و درمان این کشور خواست بیشترین میزان مراقبت را برای کارمندان انتخاباتی صرف کنند و وزارت دارایی اندونزی نیز از تصمیمش برای پرداخت غرامت به خانواده‌های افراد فوت شده خبر داده است.

 

این وضعیت انتقادهای زیادی را متوجه کمیسیون انتخابات اندونزی کرده است.

 

احمد موزنی یک مقام ارشد کمپین انتخاباتی پرابوو سوبیانتو کاندیدای ریاست جمهوری مخالفان دولت گفت: کمیسیون انتخابات اندونزی در مدیریت فشار کاری کارمندان احتیاط به خرج نداده است.

 

پرابوو که طبق اعلام شرکتهای مستقل نظرسنجی بازنده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی بر پایه شمارش سریع آرا است، ادعای وقوع تقلب گسترده در این انتخابات را مطرح و گفته برخی مقام‌ها برگه‌های آرا را به نفع رقیبش جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، به داخل صندوق‌ها انداخته اند.

 

اما مقام‌های وابسته به ویدودو این ادعا را رد کرده‌اند. قرار است کمیسیون انتخاباتی اندونزی نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را در تاریخ ۲۲ مه اعلام کند.

ایسنا

تلفات سیل و رانش در اندونزی به ۷۷ کشته افزایش یافت

مقام‌های اندونزیایی خبر دادند که تلفات سیل و رانش زمین در استان «پاپوا» که به دنبال چندین روز بارش شدید باران به وقوع پیوسته، به ۷۷ کشته و ۱۱۶ زخمی افزایش یافته است.

ادامه

اندونزی, جنوب شرق آسیا, جهان, حوادث, خبر, محیط زیست

خطر گرفتار شدن ۵۰۸ اندونزیایی در مواد مذاب

گدازه‌های داغ و مواد آتشفشانی که از کوه “کارانگتانگ” واقع در استان “سولاوسی شمالی” اندونزی فوران کرده، جاده‌ها را مسدود و پل‌ها را دفن کرده و این در حالی است که شرایط نامساعد آب و هوایی مانع از عملیات تخلیه شده است.

ادامه

اندونزی, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, محیط زیست

ویتنام سریع‌ترین رشد اقتصادی درجنوب شرق آسیا را ثبت کرد

ویتنام در سال ۲۰۱۸ میلادی با رشد اقتصادی بیش از ۷ درصد بالاترین میزان رشد را در میان ۱۰ کشور جنوب شرق آسیا و یکی از سریعترین جهش های اقتصادی در این قاره را به خود اختصاص داد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, ویتنام

تداوم جنگ آمریکا علیه مردم ویتنام / اخراج مهاجرانی که ده‌ها سال است در آمریکا زندگی می‌کنند

براساس گزارش منابع خبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به سیاست‌های تبعیض‌نژادی و ضد مهاجرتی متهم است مدت‌هاست دولت ویتنام را برای استرداد هزاران نفر از مهاجران ویتنامی که بیش از ۲۰ سال در آمریکا زندگی کرده‌اند، تحت فشار قرار داده است.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, مکزیک, ویتنام