شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

شلیک موشک زیرگون با سرعت ۸ برابر سرعت صوت از عرشه یک ناوچه در دریای سفید + ویدیو

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به ولادیمیر پوتین گزارش داد که موشک مافوق صوت “زیرکون” از عرشه یک ناوچه در دریای سفید، با موفقیت به هدف تعیین شده در دریای بارنتس در فاصله ۴۵۰ کیلومتری، اصابت کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ناوچه “دریادار گورشکوف” متعلق به ناوگان دریای شمال روسیه، روز سه شنبه از دریای سفید یک موشک مافوق صوت “زیرکون” را به سمت هدفی دریایی در فاصله ۴۵۰ کیلومتری شلیک کرد، این موشک به سرعتی هشت برابر سرعت صوت رسید و با موفقیت به هدف اصابت کرد.

 

ژنرال “والری گراسیموف” رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، امروز این مسئله را از طریق یک کنفرانس ویدئویی به اطلاع “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری این کشور رساند.

 

گراسیموف گزارش داد: «این آزمایش روز گذشته در ساعت ۰۷:۱۵ از عرضه ناوچه “دریادار گورشکوف” در آب‌های دریای سفید و در چارچوب نخستین آزمایشات تابستانی روی موشک کروز مافوق صوت “زیرکون” انجام شد و این موشک با موفقیت به هدف دریایی واقع در دریای بارنتس اثابت کرد. برد پرواز موشک ۴۵۰ کیلومتر، حداکثر ارتفاع آن ۲۸ کیلومتر و زمان پرواز ۴ و نیم دقیقه بود. سرعت پرواز موشک نیز ۸ برابر بیشتر از سرعت صوت ثبت شد.»

 

وی تأکید کرد که پس از اتمام آزمایشات دولتی روی موشک زیرکون، برنامه ریزی برای تجهیز زیردریایی‌ها و کشتی‌های سطح آبی روسیه، صورت گرفته است.

 

برنامه تولید موشک مافوق صوت زیرکون استقرار دریایی، در چارچوب برنامه تسلیحاتی دولت برای ۲۰۱۱-۲۰۲۰ ، در فوریه سال ۲۰۱۱ آغاز شد و آزمایشات به روی آن، طبق گزارش رسانه‌ها، از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیام سالانه خود به مجمع فدرال در ماه فوریه سال ۲۰۱۹، فاش کرد که موشک زیرکون قادر است تا با سرعتی حدود ۸ برابر سرعت صوت پرواز کرده و قادر خواهد بود تا اهداف زمینی و دریایی را در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد.

چین پیشرو فناوری هوش مصنوعی جهان

چین بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در مسیر توسعه فناوری هوش مصنوعی حرکت می‌کند و بسرعت در حال تبدیل‌شدن به یک قدرت بی‌نظیر در این عرصه است و همه عرصه های زندگی را با این فناوری تحت پوشش قرار داده است.   به گزارش ایرنا، آمار انجمن تجارت بین‌المللی نشان می‌دهد که از ... چین پیشرو فناوری هوش مصنوعی جهان

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, ژاپن, شرق آسیا

رئیس ناسا نسبت به ایجاد «ایستگاه فضایی بین‌المللی چینی» هشدار داد

جیم بریدنستاین، رئیس سازمان فضایی آمریکا ناسا، روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) در کنگره این کشور هشدار داد که با اتمام ماموریت ایستگاه فضایی بین‌المللی چین ممکن است به یک برد استراتژیک در فضا دست یابد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

وعده جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در روسیه تا آخر پاییز امسال

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه گفت: با تولید حجم زیاد واکسن تا اواخر پاییز و فراهم شدن امکان واکسیناسیون گسترده شهروندان تا پایان سال میلادی (دی ماه)، از گردش عفونت کووید-۱۹ در میان مردم این کشور ممانعت خواهد شد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا