بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

شلیک موشک به دفتر شرکت نفتی آمریکایی اکسان‌موبیل در بصره

یک فروند موشک مقر دفاتر شرکت‌های نفتی بین‌المللی در منطقه “برجسیه” در حومه بصره را هدف قرار داد. دفتر شرکت نفتی آمریکایی “اکسان‌موبیل” در این منطقه قرار دارد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

 

به گزارش دویچه وله؛ براساس گزارش پلیس بصره صبح روز چهارشنبه ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) مقر دفاتر شرکت‌های نفتی بین‌المللی در “برجسیه” واقع در غرب بصره هدف یک فروند موشک قرار گرفت و خساراتی به بار آورد. در این حمله سه کارگر عراقی نیز زخمی شدند.

 

به گفته پلیس بصره، موشک شلیک شده کاتیوشای کوتاه‌برد بوده و یک صد متر دورتر از محل استقرار دفتر و محل سکونت کارکنان شرکت اکسان‌موبیل فرود آمده است.

 

منطقه “برجسیه” محل استقرار کنسرن‌های نفتی از جمله شرکت نفتی آمریکایی “اکسان‌موبیل” است. شرکت هلندی بریتانیایی “رویال داچ شل” و شرکت ایتالیایی “انی” از دیگر کنسرن‌های نفتی بین‌المللی هستند که در برجسیه دفتر دارند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت پرتاب موشک را برعهده نگرفته است.

 

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه قرار بود روند بازگشت کارمندان شرکت اکسان‌موبیل به دفتر این کمپانی آغاز شود. این شرکت آمریکایی پس از حمله موشکی ماه گذشته به منطقه سبز بغداد کارمندان خود را از دفتر خود در برجسیه تخلیه کرده بود. سفارت آمریکا در بغداد نیز ماه گذشته و در پی اوج گرفتن تنش با ایران بخشی از کارکنان خود را تخلیه کرده بود.

 

برخی ناظران بین‌المللی می‌گویند که حمله به محل دفاتر شرکت‌های بین‌المللی نفتی ماهیتی مشابه حمله به کشتی‌های نفتی در دریای عمان و تنگه هرمز دارد و همان اثرات را در افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا و کشورهای منطقه خواهد داشت.

گاردین نقش ویرانگر انگلیس در جنگ یمن را فاش کرد

روزنامه گاردین روز چهارشنبه نوشت، دولت انگلیس تنها با ارائه تسلیحات نظامی به عربستان در جنگ یمن حضور ندارد بلکه با نقض قوانین داخلی و اعزام کارشناسان دفاعی به ریاض در ادامه جنگ خونین نقش بزرگی ایفا می‌کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, عربستان سعودی, یمن