چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

شرکت چینی برای جایگزینی توتال در ایران آماده است

شرکت چینی ‘سی ان پی سی’ اعلام کرد آماده است در صورتی که توتال به علت تحریم‌های آمریکا ، مجبور به ترک ایران شود، سهام این شرکت در پروژه گاز پارس جنوبی را خریداری کند و فورا جایگزین این شرکت شود.

 

به گزارش تارنمای چاینا ارگ، شرکت های ‘سی ان پی سی’ چین و ‘توتال’ فرانسه به صورت مشترک توافقی را برای اجرای طرح گاز پارس جنوبی امضا کرده اند.

 

این گزارش می افزاید که آمریکا از برجام تخطی کرده و در تلاش است تا راه های تجارت با ایران را برای شرکت های خارجی بخصوص اروپایی محدود کند اما در شرایط فعلی موفقیتی نداشته است و اروپا برای مقابله با مثل با تحریم های واشنگتن، اعلام آمادگی کرده است.

 

گزارش ها خاطر نشان می کند که اگر توتال میدان پارس جنوبی را که بزرگترین ذخایر گازی دنیا را دارد، ترک کند، شرکت چینی آنطور که مقامان آن اعلام کرده اند جایگزین توتال خواهد شد.

 

بر اساس قراردادی که یک سال قبل میان شرکت چینی و توتال امضا شده است و ارزشی معادل یک میلیارد دلار دارد، همین میزان سهام در اختیار طرف چینی قرار خواهد گرفت.

 

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم گزارش کرده است که شرکت های نفتی این کشور در حال رایزنی با آمریکا هستند تا تحریم ها مانع تجارت آنها با ایران نشود و شرکت های چینی هم مستقلا به دنبال گسترش روابط بازرگانی و همکاری انرژی با ایران هستند.

 

قرارداد دو شرکت چینی و فرانسوی، مربوط به پارس جنوبی برای توسعه فاز یازدهم است و چنانچه تغییری در شرایط موجود بوجود بیاید، طرف چینی ۵۰.۱ درصد سهام توتال را در اختیار گرفته و تنها مجری این طرح خواهد شد.

 

این شرکت اکنون ۳۰ درصد از سهام این طرح را به خود اختصاص داده است و شرکت ایرانی پترو پارس نیز ۱۹/۹ درصد مابقی را در اختیار دارد.

 

شرکت ‘سی ان پی سی’ چین پیشتر ۲۰ میلیون دلار نیز برای توسعه این میدان هزینه کرده است و در صورت اجرای طرح می توان روزانه دو میلیارد متر مکعب گاز طبیعی معادل ۴۰۰ هزار بشکه نفت از آن استخراج کرد.
ایرنا

 

وزیر اقتصاد فرانسه: اروپا باید برای دفاع از استقلال‌ اقتصادی خود به‌پا خیزد

برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه روز جمعه ۱۱ مه اعلام کرد برای دفاع در برابر تحریم های فرا سرزمینی آمریکا که شرکت های خارجی را که با ایران تعامل می‌کنند هدف قرار می‌دهد” زمان آن فرا رسیده است که برای دفاع از استقلال اقتصادی، اروپا از حرف وارد عمل شود.”

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, فرانسه, کوبا

نخستین راه‌آهن میان ایران و چین، که بخشی از پروژه “جاده ابریشم جدید” است شروع به کار کرد

کمی پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام و اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روابط اقتصادی میان ایران و چین بیشتر شد و نخستین خط ‌آهن میان ایران و چین روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت  آغاز به کار کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین

به پیروی از تحریم‌های امریکا، شرکت ایتالیایی «اِنی» خرید نفت از ایران را متوقف می‎کند

مدیر شرکت انی ایتالیا در نشست سالانه این شرکت به سهامدارانش گفت، انی تمام طلب های معوق خود از ایران بابت سرمایه گذاری های سال های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر

احتمال شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا بابت نقض برجام به سازمان تجارت جهانی

سخنگوی دولت فرانسه در خصوص اقدام آمریکا مبنی بر خروج از برجام گفت: «اتحادیه اروپا آماده است که هرگونه اقدام یک جانبه ای را که به منافع شرکت های اروپایی لطمه بزند در سازمان تجارت جهانی به چالش بکشد .

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر