شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

شرکت شی جین پینگ در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ

شی جین پینگ رییس جمهوری چین روز جمعه ۱۷ خرداد/ ۷ ژوئن در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ تحت عنوان «پایبندی بر توسعه پایدار و ایجاد مشترک جهان شکوفا و زیبا» سخنرانی ایراد کرد.

 

شی جین پینگ گفت: این دور مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با موضوع اصلی ایجاد دستورالعمل توسعه پایدار مورد توجه مشترک جامعه جهانی قرار گرفته و بسیار پر اهمیت است. جهان امروز در حال تحولات بی سابقه در یک صد سال گذشته بوده و همگرایی و همکاری با منافع مشترک انتخاب درست طرف هاست. با توجه به شرایط کنونی جهانی، توسعه پایدار بزرگ ترین نقطه تلفیقی منافع و همکاری است. در دستور توسعه پایدار سال ۲۰۳۰ سازمان ملل، سه وظیفه بزرگ توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی، حفاظت از محیط زیست مطرح و نقشه جدید برای توسعه آتی جهانی ارایه شده است.

 

وی اعلام کرد: چین به عنوان بزرگ ترین کشور در حال توسعه و کشور مسوولیت شناس در جهان، همواره بر تعهدات خود در زمینه توسعه پایدار پایبند بوده و به همکاری بین المللی در این راستا بسیار اهمیت داده است. هدف از پیشنهاد کمربند و جاده که در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی من ارایه شد، تحقق منافع مشترک و توسعه مشترک است. وی افزود: در ماه آوریل سال جاری، دومین مجمع عالی همکاری بین المللی کمربند و جاده در پکن با موفقیت برگزار شد. طرف ها با پیشبرد ابتکار کمربند و جاده، بر پایبندی بر اساس اصول رایزنی و سازندگی مشترک و نظریه گشایش، سبز، درستکاری، ایجاد مناسبات مشارکتی با پیوند به یکدیگر موافقت کرده و طرح کمربند و جاده را به برنامه توسعه پایدار سال ۲۰۳۰ سازمان ملل پیوند می دهند.

 

وی گفت: توسعه پایدار سازگار با آرمان های مشترک اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا است. نمی توان از آرزوی مردم کشورها برای زندگی بهتر جلوگیری کرد. چین مایل است به اتفاق جامعه جهانی به تعهدات خود عمل کرده و راه جدید توسعه پایدار را جست و جو کند.

 

وی تاکید کرد: باید با پایبندی بر سازندگی و بهره مندی مشترک، اقتصاد جهانی باز و متنوع ایجاد کرده و ضمن پایبندی بر انسان محوری، برای ایجاد جامعه ای سعادتمند با بهره مندی مشترک تلاش کرد. همچنین باید ضمن پایبندی بر توسعه سبز، خانه ای زیبا بسازیم که در آن انسان و طبیعت در هماهنگی زندگی کنند.

 

شی جین پینگ گفت: چین ضمن پیشبرد روند جهانی شدن و حفظ سازوکار چند جانبه تجاری، برای حل مسایل نامتوازن توسعه اقتصاد جهانی تلاش کرده است. این کشور برای یاری به ایفای نقش شایسته صندوق همکاری جنوب جنوب، صندوق صلح و توسعه چین- سازمان ملل اقدام کرده و فرصت های بیشتر برای کشورهای گسترده در حال توسعه فراهم خواهد کرد.

 

وی همچنین اظهار داشت: چین مایل است جدیدترین دستاوردهای تحقیقات علمی و فنی خود از جمله فناوری نسل پنج مخابرات را با کشورهای مختلف به اشتراک گذاشته و در زمینه فقرزدایی و تامین اجتماعی همکاری و تبادلات با دیگر کشورها را تقویت بخشد. وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر حفاظت از محیط زیست در روند توسعه و همکاری بین المللی و اجرای توافق نامه پاریس درباره مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

 

شی جین پینگ گفت: صلح و توسعه همچنان دو موضوع اصلی عصر کنونی است. به دنبال مخالفت روند ضد جهانی شدن و استیلاجویی و زورگویی سیاسی، جامعه جهانی نیز با چالش های جدید رو به رو شده است. توسعه پایدار “کلید طلایی” برای حل مسایل بین المللی است و این امر با هدف ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک سازگار بوده و برای بشر و جهان رفاه همراه می آورد. چین مایل است به اتفاق طرف ها، با اجرای نظریه توسعه پایدار و با مسوولیت شناسی در ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک، به چندجانبه گرایی و تکمیل سازوکار مدیریت جهانی یاری کرده و برای برقراری صلح و ثبات پایدار و ایجاد جهان شکوفاتر و زیباتر تلاش کند.

رادیو بین‌المللی چین

صادرات چین به‌رغم افزایش تعرفه‌های گمرکی امریکا افزایش یافت

تحلیل‌گران تجاری می‌گویند صادرات چین به رغم افزایش تعرفه‌های آمریکا علیه چین در ماه گذشته میلادی به طور غیر مننظره‌ای افزایش یافته است این درحالی است که واردات این کشور در سه سال گذشته به دلیل افت تقاضا کاهش یافته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

جیمی کارتر: آمریکا منابع مالی خود را برای جنگ هزینه کرده است و چین برای توسعه

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که ایالات متحده در سال‌های گذشته تریلیون‌ها دلار خرج جنگ کرده است و چین در این سال‌ها سرمایه خود را صرف پروژه‌هایی چون قطار پرسرعت کرده و در جهت منافع مردمش پیش رفته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

چرا واردات نفت چین از ایران قطع شد؟ / وزارت نفت، شاه کلید بهبود روابط

وزیر نفت در حالی از صفر شدن صادرات نفت ایران به چین سخن گفته که به گفته کارشناسان، یکی از دلایل اصلی قطع این صادرات، تصمیمات وزارت نفت و بی توجهی به راهبرد انرژی این کشور است.

ادامه

اقتصادی, ایران, برزیل, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا