ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

شرکت دارویی سوئیس مجوز کاربرد تست پادتن کووید–۱۹ دریافت کرد

شرکت داروسازی «روشه» سوئیس روز یکشنبه اعلام کرد که مجوز اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای کاربرد تست تشخیص پادتن در بدن افراد مبتلا به ویروس کرونا، دریافت کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ دولت ها، شرکت ها و کسب و کارها و افراد، در پی دستیابی به چنین تست های خونی هستند تا به آنها در شناسایی بهتر و بیشتر افرادی که احتمالا مبتلا به این بیماری بوده‌اند و یا احتمالا دارای مصونیت هستند، با هدف طراحی بالقوه راهبردهایی برای پایان دادن به قرنطینه‌ها و تعطیلی‌هایی که آسیب‌های بسیاری به اقتصادهای جهان زده است، کمک کند.

 

روشه پیش از این قول داده بود تست پادتن را تا اوایل ماه مه (میانه اردیبهشت ماه) آماده و عرضه کند و تا ماه ژوئن مقدار تولید ماهانه آن را تا میلیون‌ها عدد بالا ببرد.

 

این شرکت مستقر در باسل سوئیس که به صورت جداگانه سرگرم ساخت تست‌های مولکولی برای شناسایی افراد دارای ابتلای فعال به بیماری کووید – ۱۹ است، اعلام کرده است که تست پادتن تولیدی آن به نام “الکسیس آنتی سارس کوو – ۲” دارای نرخ ویژگی ۹۹.۸ درصد و حساسیت ۱۰۰ درصد است. این نسبت به آشکار شدن این موضوع کمک می‌کند که آیا فرد در معرض بیماری تنفسی کووید – ۱۹ ناشی از ویروس کرونا قرار گرفته و در بدن وی پادتن‌هایی برای رویاوریی با این ویروس ساخته شده است یا نه.

 

شرکت‌های دیگری مانند ابوت لابراتواریز مستقر در آمریکا، بکتون دیکینسون اند کو و دیاسورین ایتالیا نیز آزمایش‌های تشخیص پادتن‌هایی را تولید کرده‌اند که پس از تماس فرد با این ویروس، در بدن ساخته می‌شود. دیاسورین و ابوت اخیرا مجوزهای اضطراری دولت ایالات متحده را برای آزمایش محصولاتشان دریافت کرده‌اند.

 

کشورهای جهان، طرح‌ها و برنامه‌های گوناگونی برای کاربرد چنین تست‌هایی به منظور شناخت بهتر کووید -۱۹ و همچنین شناسایی افراد مبتلایی دارند که یا نشانه‌های حادی از خود بروز نداده‌اند و یا اصلا نشانه‌ای ندارند.

 

به گزارش روز شنبه شبکه اسکای نیوز، با صدور مجوز وزارت بهداشت انگلیس، محققان این کشور آزمایش‌های بالینی پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را آغاز کرده‌اند.

 

در این روش پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری به افراد مبتلا تزریق می‌شود. پلاسمای گرفته شده حاوی پادتن‌ (آنتی بادی) هایی است که سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابل ویروس کرونا تقویت می‌کند. کل این فرایند ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و چنانچه آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشد طرح ملی جمع‌آوری پلاسمای خون بهبودیافتگان برای درمان ۵ هزار بیمار آغاز خواهد شد.

 

سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس امیدوار است در یک ماه ‌آینده ۱۰ هزار واحد پلاسما جمع‌آوری کند. به نوشته نشریه ایندیپندنت، تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار بهبودیافته از کرونا، برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

دکتر «مانو شانکار» از بیمارستان «سنت توماس»، مکانی که این پروژه در حال اجراست، می‌گوید: ما در این روش تلاش می‌کنیم بیماران را با استفاده از آنتی‌بادی افرادی که از کرونا بهبود یافته‌اند در برابر این ویروس محافظت کنیم.

 

«مت هنکوک»  وزیر بهداشت انگلیس نیز با ادعای بر خورداری این کشور از دانشمندان پیش‌رو در زمینه علوم پزشکی، امیدوار است این روش درمانی نقطه عطفی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا شود.

 

بر اساس این گزارش، اهداکنندگان خون باید دست‌کم ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها پس از ابتلا به کرونا گذشته باشد؛ آنها همچنین باید بین ۱۶ تا ۶۶ سال سن داشته باشند و باردار یا دچار بیماری قلبی نباشند. اجرای این روش باید با رضایت بیمار باشد و در خصوص کسانی به کار گرفته شود که در خطر مرگ هستند.

 

چین با استفاده از همین روش توانست جان بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا را نجات دهد.

 

پیش از این، همین روش در دوره همه‌گیری ویروس “سارس” و “اِبولا” برای کاهش عارضه‌های بیماری و کسانی به کار گرفته می‌شده که باید در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند.

 

وخامت اوضاع سبب شده دولت انگلیس روند کشف واکسن کرونا را توسط دانشمندان دانشگاه‌های آکسفورد و ایمپریال کالج با جدیت بیشتری دنبال کند. براین اساس برای سرعت بخشیدن به روند کشف واکسن،  گروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان دولت، صنایع، محققان، دانشگاهیان و نهادهای ناظر را تشکیل داده‌ است. دانشمندان این کشور امیدوارند تا پاییز سال جاری میلادی، واکسن این بیماری را کشف و تولید انبوه کنند.

 

تاکنون حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سراسر جهان به ویروس کرونا و بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده و از این شمار، نزدیک به ۲۵۰ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

ایرنا

کرونا، دادگاه استرداد آسانژ به آمریکا را به تعویق انداخت

دادگاه استرداد جولیان آسانژ بنیان‌گذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس به آمریکا، به دلیل بحران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به ۲ نوامبر (۱۲ آبان) موکول شد.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, خبر رسانی, سیاسی, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

گاردین؛ کرونا، «خصوصی‌سازی» را زیر سوال برد

حجم بالای کمک دولت فرانسه به شرکت‌های ملی و خصوصی برای حفاظت از آنها در برابر تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، سیاست‌های خصوصی‌سازی را زیر سوال برده است و دولت در را برابر پرسش مهمی قرار داده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, سیاسی, غرب اروپا, فرانسه, کارگری