مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

شرکت بریتانیایی «کرکوس» و توقف برنامه ساخت ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان در ایران

به گزارش «رویترز»، شرکت بریتانیایی کرکوس که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در ایران سرمایه گذاری کرده بود امروز اعلام کرد ساخت و ساز نیروگاه خورشیدی به ارزش ۵۷۰ میلیون دلار در ایران را که بعد از برجام آغاز شده بود، متوقف کرده است.

 

بر اساس این گزارش، ایران برای اولین بار با این شرکت بریتانیایی برای ساخت نیروگاه خورشیدی قراداد بسته بود. این نیروگاه با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات، قرار بود ششمین نیروگاه بزرگ در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

 

رویترز نوشت: ایران سعی داشت سهم تولید برق از انرژی تجدیدپذیر را با هدف کاهش آلودگی هوا افزایش دهد. در ماه ژوئن، قبل از خروج آمریکا از برجام، بیش از ۲۵۰ کمپانی توافقاتی را با ایران در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر امضا کرده بودند.

 

«دیه گو بیاسی» مدیرعامل شرکت کرکوس انگلیس روز گذشته به رویترز خبر داد که در پی آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ما تصمیم گرفتیم فعالیت‌هایمان را در این کشور از جمله پروژه ساخت نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی متوقف کنیم. ما به رصد وضعیت از نزدیک ادامه خواهیم داد.

 

رویترز نوشت: قراداد کرکوس با ایران بزرگترین سرمایه گذاری این شرکت بریتانیایی بوده است. روز گذشته شرکت مهندسی «بیلفینگر» که یک شرکت آلمانی است، اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای عقد قراداد جدید با ایران ندارد.

 

شرکت توزیع اتومبیل «دوئر» هم روز ۱۱ اگوست گفت فعالیت‌هایش را در ایران متوقف کرده است.

 

شرکت «ساگا انرژی نروژ» که در ماه اکتبر با هدف ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲ گیگاوات وارد ایران شده بود و قرار بود در پایان سال ۲۰۱۸ ساخت و سازش را آغاز کند، فعالیت‌هایش را متوقف کرده است.

 

مدیر اجرایی «ساگا انرژی» به رویترز گفته هنوز روی روش‌های تامین مالی کار می‌کنند. این داستان با تحولات اخیر پیچیدگی‌هایی پیدا کرده و اگرچه هدف آنها ادامه اجرای طرح‌شان بوده اما ساحت و ساز ممکن است به تعویق بیافتد.

ایلنا

اردوغان: آمریکا از پشت به ما خنجر می‌زند/ محاصره اقتصادی کنونی ادامه کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه با یک محاصره اقتصادی مواجه است. از همان ابتدا مشخص بود که حملات علیه ترکیه که در ژوئیه ۲۰۱۶ آغاز شد، تمامی نخواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا

فایننشال تایمز: ترکیه در راه تشکیل ائتلاف‌هایی جدید است

فایننشال تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: متاثر از تحریم آمریکا، اردوغان ائتلاف هایی جدید تشکیل خواهد داد که هرگز به مذاق غرب خوش نخواهد آمد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, قطر

صنایع آلمانی ایران را ترک می‌کنند

وزارت اقتصاد آلمان می‌کوشد به شرکت‌های آلمانی برای ادامه کار با ایران قوت قلب بدهد اما ترامپ تهدید کرده که معامله با ایران یعنی قطع معامله با آمریکا. یک کارشناس خاورمیانه نسبت به قدرت‌گیری تندروها در ایران هشدار می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

رای الیوم: تحریم‌های آمریکا ائتلاف‌های جدیدی درجهان ایجاد کرد

عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه و تحلیلگر مسایل عرب افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با سیاست های خود در واقع در حال دشمن تراشی و بحران آفرینی برای متحدانش است و همزمان چندین جنگ اقتصادی به راه انداخته است و به زودی تنها متحدانش اسرائیل و عربستان خواهند بود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, پاکستان, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, کره شمالی, مالزی, هندوستان