مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

شرق حلب به طور کامل آزاد شد

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که اوضاع در حلب تغییر اساسی کرده است و منطقه شرق حلب به طور کامل ازاد شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایور کوناشنکو سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گزارش داد:  طی چند شبانه روز گذشته به لطف تلاش های ارتش سوریه، اوضاع در حلب تغییرات جدی داشته است.

 

به گفته وی، عملا نیمی از مناطق شرقی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان قرار داشت، به طور کامل آزاد شده است.کوناشنکو در ادامه می گوید: «سال های متمادی مردم سوریه سپر زنده برای تروریست های حلب بودند.

 

سیاستمداران غربی تظاهر به دفاع از این مردم می کردند. اما حال مشخص شده است که آزاد سازی گروگان های شبه نظامیان به بیش از ۸۰ هزار تن از ساکنین حلب می رسد که در برنامه های وزارت خارجه بریتانیا و فرانسه و حتی امریکا و مجلس آلمان جایی نداشتند».

وزارت دفاع روسیه در ادامه از بی توجهی عجیب کشورهای غربی به پیشرفت های اخیر نیروهای دولتی سوریه در حلب، انتقاد کرده است.

 

بیانیه وزارت دفاع روسیه در واکنش به بیانیه های وزارت خارجه آمریکا، وزارت خارجه بریتانیا و وزارت خارجه فرانسه بوده است که اعلام کرده اند، در جریان عملیات در شرق حلب، تعداد زیادی از غیر نظامیان جان خود را از دست داده اند. نمایندگان پارلمان آلمان نیز خواستار اعمال تحریمهای جدیدی علیه روسیه شده اند.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: همتایان غربی ما در حال نشان دادن بی توجهی عجیبی در ارزیابی شرایط واقعی حلب هستند. طی روز گذشته به لطف اقدامات به موقع و محتاطانه نیروی ارتش سوریه، شرایط به طور اساسی تغییر کرده است. نیمی از سرزمین های شرق حلب که چندین سال در اشغال تروریست ها بود، اکنون آزاد شده است.


مناطقی که سوریه در حلب تحت کنترل دارد

 

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه نقشه ای را از مناطقی که ارتش این کشور تحت کنترل درآورده است منتشر کرد.

این نقشه در پی پیروزی های اخیر نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش در عملیات آزادسازی حلب منتشر شده است. در این عملیات شمال مناطق شرقی حلب کاملا تحت کنترل ارتش سوریه درآمد.

تداوم پیشروی ارتش سوریه در شرق حلب و حومه دمشق

ارتش سوریه به پیشروی های خود در شرق حلب و حومه دمشق ادامه می دهد و مناطق جدیدی را از کنترل گروههای مسلح و تروریستی خارج کرده است.   به گزارش مهر به نقل از النشره، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن به طور کامل بر مساکن البحوث العلمیه در ... تداوم پیشروی ارتش سوریه در شرق حلب و حومه دمشق

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه

انفجار در پایگاه نظامی «حسکه» سوریه؛ ۵ نظامی آمریکایی کشته شدند

انفجار در یک پایگاه نظامی مشترک کُردها و معارضان سوری در حومه شهر حسکه در شمال شرق سوریه به کشته شدن هفت تن از جمله ۵ نظامی آمریکایی منجر شد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع میدانی گزارش دادند در اثر انفجار در یک پایگاه نظامی مشترک کُردها و معارضان سوری در منطقه ... انفجار در پایگاه نظامی «حسکه» سوریه؛ ۵ نظامی آمریکایی کشته شدند

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

۱۹ خلبان مصری در پایگاه سوریه مستقر شدند

تسنیم نوشت: در راستای توسعه همکاری‌ها میان دمشق و قاهره، یگانی متشکل از ۱۹ خلبان مصری در پایگاه حماه سوریه مستقر شدند. روزنامه السفیر لبنان در مقاله‌ای به حضور تعدادی از خلبانان مصری در سوریه پرداخت. السفیر در این مقاله نوشت: پیشاهنگ نیروهای مصری در سوریه، همان جهش کوچکی است که روابط سوریه و مصر ... ۱۹ خلبان مصری در پایگاه سوریه مستقر شدند

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, مصر

وزارت دفاع روسیه خطاب به آمریکا: در سوریه مزاحم ما نشوید

زارت دفاع روسیه از ایالات متحده درخواست کرده تا “مزاحم فعالیت‌های نظامیان روسیه در سوریه” نشود. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر در حوزه اطلاعاتی ارتش گفت که واشنگتن پیش از این با بهانه هایی همچون “اتلاف وقت و کش دادن مذاکرات، عدم انجام ... وزارت دفاع روسیه خطاب به آمریکا: در سوریه مزاحم ما نشوید

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا