ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

شرط “جانسون” برای پذیرفتن دیدارهای شخصی با سران اروپایی

نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرده است در صورتی دیدارهای شخصی با سران اروپایی را خواهد پذیرفت که بروکسل برای انجام مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت اعلام آمادگی کند.

 

به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان نخست وزیر جدید انگلیس را برای انجام مذاکراتی به کشورهایشان دعوت کرده اند. اما “بوریس جانسون”، نخست وزیر جدید انگلیس برای پذیرفتن این دعوت ها شرط گذاشته است.

 

هفته نامه “اشپیگل” در این گزارش نوشت که مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بن بست رسیده است. حالا “بوریس جانسون”، نخست وزیر جدید انگلیس آشکارا اعلام کرده است که تنها در صورتی با سران کشورهای اروپایی بر سر یک میز می نشیند که آن ها برای مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت انجام گرفته بین ترزا می و بروکسل اعلام آمادگی کنند. بروکسل تا به حال هر گونه مذاکرات مجدد دراین باره را رد کرده است.

 

بعد از روی کار آمدن بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و “امانوئل ماکرون”، رئیس جمهور فرانسه از وی برای سفر به کشورهایشان دعوت کرده‌اند.

 

یک سخنگوی جانسون به روزنامه گاردین انگلیس گفته است که نخست وزیر انگلیس البته می خواهد توافقی را با اتحادیه اروپا درباره برگزیت به دست آورد . اما وی هیچ مفهومی درباره دیدارهای شخصی با سران این اتحادیه تا وقتی که بروکسل برای انجام مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت اعلام آمادگی نکند نمی بیند.

 

جانسون بخصوص خواستار حذف بند مربوط به مرزهای ایرلند در توافق برگزیت، موسوم به Backstopاست.

 

طرحی موسوم به Backstop یا «پشتیبان» یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل مناقشات بر سر مرزهای ایرلند در توافق برگزیت است که با اجرای آن از بازگشت «مرز سخت» یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می‌شود برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند.

 

طرح «پشتیبان» می‌تواند از وقوع آتش درگیری دوباره میان دو ایرلند جلوگیری کند. اما این طرح تنها یک راه‌حل موقت برای مرز تجاری میان بریتانیا و ایرلند شمالی است. اتحادیه اروپا همواره تاکید کرده که هیچ تغییری را در توافق منعقدشده با بریتانیا نمی‌پذیرد.

 

جانسون روز گذشته در سفر به اسکاتلند گفته است که ما می خواهیم این مسئله را آشار کنیم که طرح موسوم به Backstop خوب نیست، مرده است و باید منسوخ شود. اما به نوشته گاردین جانسون برای یک توافق جدید با اتحادیه اروپا آمادگی دارد.

 

در حال حاضر نگرانی ها درباره خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش پیدا کرده است. جانسون در نظر دارد انگلیس را در تاریخ مقرر ۳۱ اکتبر و در صورت لزوم بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. در بروکسل حالا در این باره بحث می شود که چگونه می توان به جانسون کمک کرد که خود را در لندن به عنوان پیروز نشان داده بدون اینکه بروکسل امتیازات اساسی در جریان برگزیت به او بدهد.

 

لخیرا رسانه های انگلیسی گزارش داده اند که دولت جدید انگلیس خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می کند.

 

به گزارش رسانه های انگلیسی، دولت جدید انگلیس تحت نخست وزیری “بوریس جانسون” به سرعت خود را برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماد می کند. “مایکل گوو”، وزیر مشاور دولت انگلیس در این باره به “ساندی تایمز” گفته است که دولت انگلیس بر این عقیده است که بروکسل هیچ توافق جدیدی را مورد مذاکره قرار نخواهد داد.

 

بر اساس این گزارش، وی گفته است که با یک نخست وزیر جدید، یک دولت جدید و یک شفافیت جدید تکالیف، ما در ۳۱ اکتبر اتحادیه اروپا را بدون اما و اگر ترک خواهیم کرد و هیچ تعویق دیگری برای خروج وجود نخواهد داشت و برگزیت دنبال می شود.

 

روز شنبه نیز جانسون در منچستر مجددا بر لزوم انصراف اتحادیه اروپا روی طرح توافقی مربوط به مرزهای ایرلند و ایرلند شمالی موسوم به طرح پشتیبان تاکید کرد. وی این را به عنوان شرطی درباره حسن نیت اروپا دانست.

 

در سال ۲۰۱۶ دولت انگلیس طی یک همه‌پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان‌بندی، سال ۲۰۱۸ از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کند. اما این توافق‌نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در پارلمان انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم‌چنان در هاله‌ای از سردرگمی قرار دارد.

 

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و حالا هم بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

تسنیم

کوربین: آماده برگزاری انتخابات عمومی علیه جانسون هستم

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس، گفت با تمام توان با اقدام «بوریس‌ جانسون» نخست وزیر جدید این کشور برای اجرای برگزیت بدون حصول توافق با اتحادیه اروپا، مقابله خواهد کرد و حتی حاضر است در انتخاباتی عمومی، او را به چالش بکشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا

به رغم خواست آمریکا؛ فرانسه برنامه اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را اجرا خواهد کرد

«برونو لو مایر» وزیر اقتصاد فرانسه به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه امانوئل ماکرون درباره اعمال تعرفه بر برخی کالاهای فرانسوی واکنش نشان داد و گفت: فرانسه برنامه خود برای اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را به پیش خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

روزنامه “دی‌ولت” :‌ دست خالی انگلیس برای مقابله با ایران

یک روزنامه آلمانی در مطلبی این‌طور نوشت که انگلیس برای انتقام‌گرفتن از ایران در توقیف نفتکش خود در تنگه هرمز و مقابله با تهران در مناقشات در‌این‌باره گزینه چندانی ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا