مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

شرط اسرائیل برای ادامه حضور بشار اسد در قدرت، خروج ایران از سوریه است

کانال ده تلویزیون اسرائیل مدعی شده اورشلیم خواستار فاصله گرفتن نیروهای ایرانی تا ۸۰ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و اسرائیل شده است. مقامات اسرائیل بارها گفته‌اند که اسرائیل در صورت خروج ایران با بازگشت اسد به مرزها موافقت خواهد کرد.

 

اخبار تلویزیونی «هداشات» روز پنجشنبه اعلام کرد: اسرائیل گفت‌وگوهای سطح بالایی را با روسیه درباره عقب نشینی احتمالی نیروهای ایران از سوریه داشته است.

 

به گزارش «تایمز آو اسرائیل»، منابع دیپلماتیک در اورشلیم گفته‌اند: این گفت‌وگوها با روسیه که با حمایت آمریکا انجام شده در مسیر درستی پیش رفته است. این گزارش‌ها توسط «هداشات نیوز» تنها چند ساعت بعد از مذاکره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به صورت تلفنی مطرح شده است.

 

بر اساس این گزارش کرملین گفته که گفت‌وگو‌ها بر محور ابعاد مختلف حل و فصل درگیری‌ها در سوریه صورت گرفته و به جزییات گفت‌وگوها اشاره‌ای نکرده است.

 

یک دیپلمات اسرائیلی در گفت‌وگو با «هداشات» مدعی شد: درصورتی که این گفت‌وگوها ادامه داشته باشد و اگر ما بپذیریم که بشار اسد رییس‌جمهور سوریه برگردد، در پایان این مذاکرات تهدید ایران در سوریه از بین خواهد رفت.

 

تایمز آو اسرائیل در گزارش خود نوشت: این گزارش‌ها در حالی منتشر شده که گروه ناظران حقوق بشر سوری که یک گروه متعلق به معارضان سوری در لندن است، مدعی شده مشاوران ایرانی و مبارزان حزب الله آماده خروج از منطقه جنوبی درعا و قنیطره در نزدیکی بلندی‌های جولان هستند..

 

این رسانه اسرائیلی نوشت: یک مقام سوری در محور مقاومت این گزارش‌ها را رد کرده و آن‌ها را غیرواقعی خوانده است.

 

این رسانه اسرائیلی در ادامه به گزارش‌های یک رسانه دیگر در اسرائیلی هم اشاره کرده که گفته اورشلیم خواسته که نیروهای تهران از فاصله ۷۰ – ۸۰ کیلومتری مرزهای اسرائیل نزدیک‌تر نشود.

 

نویسنده این گزارش مدعی شد: عقب‌نشینی نیروهای ایران به آن سوی جاده دمشق – سویدا، درخواستی است که قرار است به تدریج به خروج همه نیروهای ایرانی از سوریه منتج شود. اما اسرائیل بارها تاکید کرده که آنچه از فاصله گرفتن این نیروها از مرزها مهم‌تر است، فعالیت‌های ایران است.

 

به گزارش تایمز آو اسرائیل، مسکو گفته خواستار بازگشت نیروهای اسد به مرزهای سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان با هماهنگی اسرائیل است.

 

کانال ده تلویزیون اسرائیل روز پنجشنبه مدعی شد که یک مقام ارشد اسرائیلی به صراحت گفته اسرائیل در برابر باقی ماندن اسد در قدرت در صورتی که حضور ایران در سوریه به طور کامل قطع شود مخالفتی نخواهد داشت. چنین واقعیتی در صورتی که برخی شرایط لحاظ شود قابل قبول خواهد بود؛ از جمله این شروط، تاکید بر توافق ۱۹۷۴ درباره عدم مداخله اسرائیل و سوریه و تضمین عدم ورود مقامات ایرانی به این سرزمین است.

ایلنا

روسیه: بر سر خروج نیروهای هم‌پیمان از جنوب سوریه توافق شده است

سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه و اسرائیل بر سر خروج نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه از جنوب غرب سوریه، توافق کرده‌اند و انتظار می‌رود این توافق به زودی اجرا شود.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه

تظاهرات مجدد ساکنان رقه برای خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از شهر

به گزارش روسیا الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: ده‌ها تن از مردم شهر رقه که زمانی به “پایتخت” خلافت خودخوانده داعش شهره بود، با هدف درخواست خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از این شهر دست به تظاهرات زدند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

کمیته انتخابات عراق درخواست پارلمان برای شمارش مجدد آرا را رد کرد

رئیس کمیته مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که تصمیم پارلمان برای لغو بخشی از نتایج انتخابات اخیر و بازشماری آرا و شمارش دستی ۱۰ درصد از آرای صندوق‌ها برخلاف قوانین کشور است. همگان باید به قوانین احترام بگذارند. قانون فراتر از پارلمان است.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عراق