بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

شبکه تلویزیونی فرانسه: کشتار مردم یمن ثابت کرد اخلاق در سیاست جهان کنار گذاشته شده است

شبکه تلویزیونی بی.اف.ام فرانسه گفت: جنگ یمن و کشتار مردم این کشور ثابت کرد که اخلاق در سیاست امروز جهان کنار گذاشته شده است.

 

این شبکه تلویزیونی در بخشی از برنامه تفسیر بامدادی این هفته خود به کشتار غیرنظامیان یمن در عملیات نیروهای سعودی و همچنین حمایت های همه جانبه غرب از ریاض در این عملیات پرداخت.

 

در این برنامه که به بررسی مسائل خاورمیانه اختصاص داشت، کارشناس شبکه تلویزیونی بی.اف.ام تاکیدکردنیروهای عربستان سعودی در عملیات نظامی خود در یمن تاکنون سی هزار تن از شهروندان عادی این کشور را قتل عام کرده اند، با این همه ما (فرانسه و کشورهای غربی) نه تنها هیچ واکنشی نسبت به این عملیات نداشته ایم بلکه به حمایت از عربستان نیز پرداخته ایم.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه شبکه بی.اف.ام افزود: اروپایی ها چشمان خود را به کشتار و قتل عامی که هر روز از سوی نیروهای سعودی در یمن انجام می شود بسته اند. چنین امری نشان می دهد که اخلاق از حوزه جغرافیای سیاسی جهان کنار گذاشته شده است.

 

کارشناس این شبکه تلویزیونی همچنین به کمک های تسلیحاتی کشورهای غربی به عربستان اشاره کرد و گفت: نیروهای عربستانی با جنگ افزارهایی که از ما می خرند به یمن حمله می کنند و ما به حمایت نظامی و اقتصادی از عربستان پرداخته ایم.

 

استفان سومیه که خود مفسر و مجری برنامه های سیاسی در رسانه های فرانسوی است نیز در بخشی از این برنامه تلویزیونی به تایید سکوت و اهمال فرانسه و کشورهای غربی در کشتار مردم یمن پرداخت و مواضع کارشناس این برنامه در خصوص جنایات ریاض در یمن را تایید کرد و افزود، این ما بوده ایم که به عربستان سلاح و جنگ افزار فروخته ایم.

 

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را با حمایت های سیاسی و نظامی غرب آغاز کرد.

ایرنا

نیکی هیلی: زمان اقدام شورای امنیت علیه ایران فرارسیده است

به نقل از القدس العربی، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز گذشته – پنجشنبه – پس از انتشار گزارش کارشناسان سازمان ملل مبنی بر این که ایران تحریم‌های سازمان ملل برای عدم ارسال سلاح به یمن را نقض کرده، گفت که اکنون زمان آن رسیده است که شورای امنیت علیه ایران اقدام کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, یمن

آخرین روز نشست حمایت از بازسازی عراق در کویت با ارائه کمک‌های چندین میلیارد دلاری

امیر کویت امروز (چهارشنبه) با اشاره به همکاری جامعه جهانی و بانک جهانی بابت بازسازی‌ها در عراق از اختصاص مبلغ دو میلیارد دلار به این مساله خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امارات, ترکیه, جهان, خبر, عراق, عربستان سعودی, کویت