مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

شبکه المیادین از ورود نیروهای مردمی سوریه به شهر عفرین خبر داد

بر اساس این گزارش این شبکه لبنانی؛ نیروهای مردمی سوریه با وجود همه تلاش های نیروهای ترکیه موفق شده اند که وارد عفرین شوند. این نیروها به میدان اصلی در مرکز این شهر رسیده اند.

 

از سوی دیگر سانا اعلام کرد: ساکنان عفرین در تجمعی در میدان اصلی عفرین از ورود نیروهای مردمی سوریه به این شهر ابراز شادمانی کردند.

 

ساکنان عفرین تاکید کردند که عفرین جزجدا نشدنی سوریه است و به نیروهای ترکیه و گروههای وابسته به آن اجازه تسلط بر این شهر داده نخواهد شد و سرنوشت متجاوزان خواری و خفت است.

 

 

یگان‌های مدافع خلق کرد تعدادی از محله‌های حلب را به ارتش سوریه تحویل دادند

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یگان‌های مدافع خلق کرد محله‌های شمالی حلب را بعد از هماهنگی با طرف سوری تحویل ارتش سوریه دادند.

 

یگان‌های مدافع خلق کرد محله‌هایی نظیر الهلک، بعیدین، الشقیف،‌ الشیخ خضر، بستان الباشا، الإنذارات، الحیدریه، بنی زید، السکن الشبابی در شهر حلب را که قبلا تحت کنترل خودشان بود،‌ تحویل ارتش سوریه دادند. همچنین ارتش سوریه ایست‌های بازرسی اطراف این محله‌ها را تحویل گرفتند.

 

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه به زودی محله‌های الشیخ مقصود و الاشرفیه در شهر حلب را هم تحویل خواهند گرفت و ورود ارتش سوریه به این محله‌ها بازگشت سازمان‌های دولتی به این بخش‌ها و برافراشته شدن پرچم سوریه را به دنبال دارد.

 

نوری محمود، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد پیشتر ورود نیروهای دولتی سوریه به محله‌های تحت کنترل کردها در حلب را رد کرده بود.

 

وی تاکید کرد: صدها نیروی مردمی سوریه در خطوط مقدم در منطقه عفرین مستقر شدند اما تعداد آنها برای مقابله با اشغالگری ترکیه کافی نیست.

 

مسؤول کردی اظهار داشت: ارتش سوریه برای انجام وظایفش و حمایت از مرزهای ترکیه وارد عفرین شده است.
مهر، ایسنا

بغداد درخواست آمریکا مبنی بر وجود ۲۰ پایگاه نظامی در عراق را رد کرد

یک منبع مسؤول به شبکه المیادین گفت: آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات با بغداد در زمینه ماندن نیروهای‌شان در عراق در ۲۰ پایگاه نظامی را درخواستی را مطرح کردند. اما بغداد وجود ۲۰ پایگاه نظامی آمریکایی را رد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق

نماینده روسیه در سازمان ملل: دموکراسی با بمب شرم آور است

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، عدم احترام به حاکمیت کشورها، تغییر رژیم ها با زور و وارد کردن ارزش های فرهنگی ناآشنا به کشورها را به صلاح نظم بین المللی ندانست و گفت آوردن دموکراسی با بمب، شرم آور است   واسیلی نبنزیا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع بررسی اهداف ... نماینده روسیه در سازمان ملل: دموکراسی با بمب شرم آور است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

گره اصلی؛ بعد از پایان جنگ سوریه، قدرت سیاسی در دست چه کسانی و چه گرایش‌هایی خواهد بود؟

اظهارات اخیر قاسم سلیمانی و محسن رضایی در بارۀ نابودی اسرائیل، واکنش سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه را به همراه داشت که به صراحت از سخنان “ضد اسرائیلی” انتقاد کرد و گفت که رقابت میان ایران و اسرائیل خطرناک است. به گفتۀ یک کارشناس فرانسوی، دلایل اصلی اظهارات اخیر در وضعیت سوریه نهفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه

آیا ایران و اسراییل در آستانه جنگ تمام عیار قرار گرفته‌اند؟

خاورشناس ولادیمیر ساژین، مفسر ما در این باره چنین می نویسد: در زمینه متشنج شدن کلی وضعیت در سوریه در اوایل سال ۲۰۱۸، در روز ۱۰ فوریه یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی که از خاک سوریه پرتاب شد، توسط نیروی هوایی اسرائیل بر فراز خاک اسرائیل سرنگون.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خبر, روسیه