آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

شبهه “ساختگی” بودن عملیات کشتن بن لادن پررنگ‌تر می‌شود

با گذشت ۱۱ سال از زمان کشته شدن اسامه بن لادن در عملیات آمریکایی‌ها، شاهدان عینی و روزنامه‌نگاران پاکستانی که درباره این تحولات تحقیق کردند، همچنان به این شک دارند که کل عملیات ساختگی بوده باشد چون هیچ تاییدیه‌ای مبنی بر حضور بن لادن در منزلش در آن روز وجود ندارد.

 

به گزارش ایسنا، سهیل عباسی، از روزنامه‌نگاران پاکستانی که اخبار مرتبط با عملیات‌ آمریکایی‌ها را پوشش می‌داد، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که معتقد است آنچه در مه ۲۰۱۱ در ابیت‌آباد پاکستان رخ داد، چیزی جز تلاش برای حفظ وجهه واشنگتن مقابل جامعه جهانی و شهروندان آمریکایی نبوده است.

 

همچنین راجا هارون، یک شاهد عینی به اسپوتنیک گفت: همگی ما اطمینان داریم که بن لادن در آن ساختمان نبود. اما خانواده او چندین سال بود که در آنجا زندگی می‌کردند.

 

هارون که در نزدیکی محل ادعایی زندگی بن لادن سکونت داشت، شاهد کل این عملیات بوده است. او گفت، در ابتدا هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نشده و هیچ مدرکی دال بر اینکه شخصی در حمله آمریکا کشته شده است، ارائه نشد.

 

این شاهد عینی ماجرا گفت: ما بعدا مثل مابقی دنیا، از گزارش رسانه‌های آمریکایی و غربی مبنی بر اینکه اسامه بن لادن در شهر ما کشته شده است، متعجب شدیم. بعد سر و کله روزنامه‌نگاران داخلی و خارجی پیدا شد. بعد از آن بیانیه باراک اوباما و تبریک او بابت کشته شدن رئیس خطرناک‌ترین سازمان تروریستی در جهان منتشر شد. همچنین این ایده که جسد او به دریا انداخته شده باشد، احمقانه و خنده‌دار است.

 

بعد از حملات تروریستی یازده سپتامبر علیه مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشنگتن که جان بیش از ۳۰۰۰ آمریکایی را گرفت، ایالات متحده خواستار استرداد بن لادن از افغانستان شد. طالبان از استرداد او خودداری کرد و همین جرقه ۲۰ سال مداخله نظامی آمریکا در این کشور را فراهم ساخت. با این حال بن لادن بعد از سرنگونی دولت طالبان در افغانستان، از آنجا گریخت.

 

در سال ۲۰۱۰ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رد یکی از معتمدان بن لادن را در شهر ابیت‌آباد پاکستان گرفت و در نهایت به عملیات آمریکایی‌ها برای گرفتن یا کشتن او منجر شد.

سودان: انقلابی در حال تکوین

برخاستن مردم سودان علیه نظام فاسد و سرکوبگر و سرنگون کردن حکومت عمر البشیر در دسامبر ۲۰۱۸، نظر جهانیان را در سراسر آن سال به وقایع آن کشور جلب کرد. موفقیت این خیزش مردمی که می‌توانست راه گذار به دموکراسی و سکولاریسم را بگشاید جشن گرفته شد، ولی این جابه‌جایی هنوز پایان‌یافته نیست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اسلام سیاسی, اقتصادی, ایدئولوژیک, بانک جهانی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سودان, سیاسی, شرق افریقا, صهیونیسم, کارگری, کمونیسم

قتل‌های سریالی در افغانستان؛ جسدهایی با دست‌های بسته و بدن‌های شکنجه شده

حرف‌های سیما نشان می‌دهد گویا علاوه بر خشونت عریان طالبانی که شاید همه ما در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده‌ایم، قتل‌های مشکوک و زنجیره‌و‌اری نیز در برخی ولایات افغانستان رو به فزونی ست که طالبان مستقیم مسوولیت‌ آنها را برعهده نمی‌گیرد.   اعتمادآنلاین| مرجان زهرانی- «در یک هفته ۶ جسد پیدا شده، دست‌های‌شان از پشت ... قتل‌های سریالی در افغانستان؛ جسدهایی با دست‌های بسته و بدن‌های شکنجه شده

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, زنان

گاردین: نیروهای انگلیسی مسئول کشتار ۳۰۰ غیرنظامی افغان هستند

بر اساس آمارهای منتشر شده جدید، نیروهای انگلیسی مسئول مرگ ۸۶ کودک و بیش از ۲۰۰ بزرگسال غیرنظامی در جریان درگیری‌های افغانستان هستند و باید بابت هر کدام از کشته‌ها ۲۳۸۰ پوند غرامت بپردازند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, انگلستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر