خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

جمعه ۲۴ فروردین کارکنان رسمی عملیاتی شاغل در شرکت  نفت فلات ‌قاره در لاوان دست به تجمع دیگری زده و پیگیر مطالباتشان شدند. کارکنان رسمی صنعت نفت از مهر ماه گذشته اعتراضات خود را سراسری آغاز و هر هفته در شرکت‌های مختلف نفتی تجمع می‌کنند. اهم مطالبات این همکاران عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و  مدیران ... تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فساد, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

شارون بارو؛ شکست بزرگ بزرگ روند واکسیناسیون در جهان

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری به روند واکسیناسیون کشورهای فقیر انتقاداتی وارد کرد. او معتقد است، این موضوع بر معیشت تاثیر می‌گذارد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، این اتحادیه جهانی نسبت به روند واکسیانسیون کشورهای فقیر انتقاداتی وارد کرده است.

 

اعضای کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری باور دارند که این موضوع تهدیدی برای معیشت کارگران به حساب می‌آید.

 

سازمان بهداشت جهانی درگزارشی نوشت: حدود ۸۰ درصد از مردم کشورهای پردرآمد یا متوسط درآمد به بالا، واکسینه‌ شده‌اند.

 

«شارون بارو» (دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری) با انتقاد از روند واکسیناسیون در جهان توضیح داد: روند واکسیناسیون در جهان یک شکست بزرگ بزرگ محسوب می‌شود زیرا کشورهایی که درآمد مناسب ندارند یا فقیر هستند با بحران واکسن روبرو هستند. کارگرانی که در این کشوره ا اشتغال دارند با بحران معیشت روبرو هستند. همچنین این احتمال وجود دارد که ویروس جهش‌یافته این بیماری مرگبار جهان را دربرگیرد.

 

به گفته این فعال کارگری، جهان گرفتار یک بی‌عدالتی سرسام‌آور است. محدودیت‌های واکسیناسیون عمومی در کشورها باید به سرعت مرتفع شود. کشورهای ثرتمند می‌تواند در این زمینه به کشورهای توسعه نیافته کمک کنند. علاوه بر این، باید تجهیزات پزشکی بیشتری در اختیار تمامی کشورهای فقیر قرار گیرد.

تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آلمان

شهر مونیخ در جنوب آلمان همزمان با برگزاری بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری جهان صحنه تظاهرات هزاران نفر از طرفداران محیط زیست بود که در مواردی پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از باتوم و اسپری فلفل استفاده کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, جهان, چین, خبر, کارگری, محیط زیست

فعال کارگری؛ برای گذر از اقتصاد تماما ناسالم و مهار تورم، نیاز به تغییرات ساختاری جدی داریم

تورم به معنای ‌عدم تناسب پول با ثروت واقعی و تولید ملی است؛ وقتی پول انبوهی در دست خواص رانتخوار است و تولید ناخالص ملی هر ماه افول می‌کند، چطور قرار است تورم را مهار کنند؛ عده‌ای که پول‌های بادآورده دارند، مدام قیمت‌ها را کاذب بالا می‌برند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

کالایی‌سازی‌ ضد‌انسانی نیروی کار و ترس از قرار گرفتن در لیست سیاه در غیاب تشکل صنفی

کارگران پیمانکاری، همه جا درد دل‌های مشابهی دارند؛ هزاران کارگر متخصص و فنی که سرمایه‌های تولید و پیشرفت کشور هستند، همه جا به دست پیمانکاران و دلالان نیروی انسانی سپرده شده‌اند؛ از عسلویه در جنوب تا نیروگاههای برق در گوشه و کنار کشور و قطارهای مسافربری.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

رژیم ولایی از استخدام پنهانی شرکتی پرستاران تا مشکلات متعددی گریبانگیر گروه‌های پرستاری

دبیرکل خانه پرستار رسیدگی به مطالبات پرستاران را ضروری خواند و اختلاف فاحش میان نرخ مالیات پرستاران و هیات‌علمی‌ها را ناعادلانه دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش