انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

شائبه‌های وجود «دولت عمیق» در آمریکا در پی انتشار یک سند محرمانه

یک نشریه آمریکایی گزارش داد، یادداشت محرمانه‌ای که اخیراً درباره عملکرد اف‌بی‌آی منتشر شد، ثابت می‌کند که یک «دولت عمیق» در آمریکا وجود دارد.

 

روزنامه نیویورک پست در این گزارش نوشت: اکنون که می‌دانیم یادداشت منتشر شده مربوط به اف‌بی‌آی توسط مجلس نمایندگان آمریکا درباره سوءرفتار دولت چه چیزی نشان می‌دهد، همچنین می دانیم که معنی آن چیست: باتلاق واشنگتن –دولت عمیق– بزرگ‌تر، تباه‌تر و برای آزادی در آمریکا خطرناک‌تر از هر آن چیزی است که بدبین‌ترین افراد هم می‌توانند تصور کنند.

 

برخی چهره‌های سرشناس در ایالات متحده دهه‌هاست در خصوص وجود یک «دولت عمیق» یا دولت پنهان ابراز نگرانی کرده‌اند؛ دولتی که نگرانند فارغ از این که کدام حزب نهادهای دموکراتیک کشور را کنترل می‌کند، بر سیاست‌گذاری عمومی اعمال نفوذ و کنترل می‌کند.

 

این نشریه در ادامه می‌نویسد: ما به سبب این یادداشت و افشاگری‌های قبلی می‌دانیم که موجودات این باتلاق در بالاترین مناصب اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری نفوذ کرده‌اند. برخی از آنها از قدرتشان استفاده کرده‌اند تا کمپین ریاست‌جمهوری را بر اساس منافع شخصی سیاسی خود به نفع خودشان تغییر دهند.

 

این افراد یک تحقیقات صوری را درباره سوءرفتارهای هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها کلید زدند و قضات فدرال را فریب دادند؛ با این هدف که از دست‌کم یکی از دستیاران رقیب جمهوری‌خواه او جاسوسی کنند. این مقام‌ها به منظور جلوگیری از افشای سوءاستفاده‌هایشان به غلط ادعا کردند که امنیت ملی در حال آسیب دیدن است. باید این دروغ تنفربرانگیز را که به نام اف‌بی‌آی اعلام شد، به سوابق شرم‌آور آنها اضافه کرد.

 

این نشریه آمریکایی با اشاره به سوءاستفاده‌هایی که بر اساس این یادداشت دموکرات‌ها برای پیشبرد منافع خود علیه ترامپ انجام دادند و همچنین دروغگویی‌های رسانه‌های جریان اصلی آمریکا نظیر نیویورک‌تایمز و واشنگتن پست، نتیجه‌گیری می‌کند: به لطف جنجالی که بر سر این یادداشت به راه افتاده، ما صد در صد مطمئن هستیم و می‌دانیم که رسانه‌های جریان اصلی آمریکا نیز خود بخشی از این تشکیلات باتلاقی حاکم هستند و در این میان تلاش‌های دو نشریه نیویورک‌تایمز و واشنگتن پست برای جلوگیری از افشای این یادداشت بهت‌آور است.

 

این گزارش در حالی منتشر شده که پیش‌تر یک سناتور برجسته آمریکایی از رئیس‌جمهوری این کشور به خاطر صدور مجوز انتشار یک سند محرمانه درباره عملکرد اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا در جریان تحقیقات درخصوص پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده انتقاد کرد.

 

جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اظهار کرد: اگر ما همچنان به تضعیف حکمرانی قانون در کشور ادامه دهیم، در واقع کار پوتین را به جای او انجام می‌دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۶ دولت روسیه در نقشه‌ای پیچیده برای مداخله در انتخابات آمریکا و تضعیف دموکراسی ما دست داشت.

 

مک‌کین ادامه داد: هرچند ما هیچ سندی مبنی بر اینکه این اقدامات در نتیجه انتخابات ما اثرگذار بود، در اختیار نداریم، اما با این حال من این واهمه را دارم که این اقدامات در دامن زدن به تنش‌های سیاسی و ایجاد تفرقه میان ما موفق بوده است.

 

این سناتور ایالت آریزونا انتشار سند اخیر را حمله‌ای حزبی به اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا قلمداد کرد و ادامه داد: چنین حملاتی منافع آمریکا، رئیس‌جمهور و هیچ حزبی را تأمین نمی‌کند بلکه منافع پوتین را تأمین می‌کند.

 

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به انتشار یک سند محرمانه موسوم به سند نانز رأی مثبت داد که نشانگر استفاده نامناسب اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا از جاسوسی در تحقیقات مرتبط با روسیه است. سند نانز تأکید دارد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از قانون جاسوسی اطلاعات خارجی برای استفاده خودش علیه پرونده تحقیقاتی ضد دونالد ترامپ و روسیه استفاده کرد تا علیه کارتر پیج، مشاور سابق سیاست خارجی کمپین ترامپ آن را به کار بگیرد. در این سند به نقش راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا و اندرو مک‌کیب، معاون وقت اف‌بی‌آی بر نظارت بر جنبه‌های این تحقیقات اشاره شده است.

 

روزنامه واشنگتن پست سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد، پیش از آنکه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در روز دوشنبه به انتشار این سند رأی مثبت بدهد، معاون دادستان کل آمریکا به جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید گفته بود این سند اطلاعات محرمانه را به خطر می‌اندازد و از دونالد ترامپ خواسته بود تا از حمایتش در انتشار آن تجدیدنظر کند.

 

دونالد ترامپ در حالی اقدام به خارج کردن یک یادداشت محرمانه کنگره درباره اف‌بی‌آی از حالت طبقه بندی شده کرده که مدعی است این سند ثابت می‌کند تحقیقات مربوط به ارتباط کمپین ریاست جمهوری‌ وی با روسیه شدیدا از همان ابتدا جانبدارانه بوده است اما دموکرات‌ها می‌گویند این سند هیچ موردی که اتهامات را از او و کمپینش رفع کند، نداشته و در عین حال اف‌بی‌آی نیز این یادداشت را ناکامل و غیردقیق می‌داند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و منتقدانش بعد از انتشار این یادداشت مناقشه برانگیز بر همان مواضعی که در هفته‌های قبل از این رخداد داشتند، تاکید کردند.

 

تدارک برای انتشار این یادداشت از سوی جمهوری‌خواهان کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت.

 

این یادداشت در راستای اثبات ادعای آنها مبنی بر وقوع سوءاستفاده‌هایی با انگیزه سیاسی در اولین مراحل تحقیقات اف‌بی‌آی منتشر شده است.

 

دموکرات‌ها که هیچ یک از ادعاها را قبول نکرده‌اند گفتند که این یادداشت چهار صفحه‌ای صرفا در بردارنده نقطه نظرات و موارد بحث جمهوری‌خواهان بوده تا از این طریق علیه اف‌بی‌آی افترا بزنند و تحقیقات فدرال مربوط به ارتباط ترامپ با روسیه را که تحت رهبری رابرت مولر در جریان است، زیر سوال ببرند.

 

آدام شف، دموکرات ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این سند جمهوری‌خواهان “توصیفی غلط از اطلاعات حساس فوق محرمانه” ارائه می‌دهد و انتشار آن “آسیب بلندمدت به جامعه اطلاعاتی و آژانس‌های ضابط قانون ما” وارد می‌کند.

 

محور اصلی این یادداشت این است که اف‌بی‌آی منحصرا متکی به تجسس‌های ضد ترامپی بوده که از سوی دموکرات‌ها تامین مالی شدند تا نهایتا منجر به حکمی برای تحت نظر قرار دادن ارتباطات یک دستیار کمپین ترامپ شوند و مقام‌های فدرال اقدام به سرپوش گذاشتن بر جزئیات کامل اینکه چه کسی پول برای این اطلاعات داده کرده‌اند.

 

انتشار این سند از یک جنبه دیگر چشمگیر است زیرا جزئیاتی درباره تجسس از آمریکایی‌ها دارد و دولت این اطلاعات را جزو اطلاعات امنیت ملی فوق محرمانه می‌داند.

 

انتشار این یادداشت احتمالا هرچه بیشتر بر درگیری داخل دولت که میان کاخ سفید و رهبران دستچین شده از سوی ترامپ برای نهادهای ضابط قانون به وجود آمده دامن خواهد زد.

 

ترامپ اخیرا در پاسخ به این پرسش که آیا روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا را که مولر را برای این تحقیقات منصوب کرده و در این یادداشت از او نام برده شده اخراج خواهد کرد؟ گفت: شما خواهید دید.

 

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: دولت انتظار دارد که روزنستاین همچنان در این سمت باقی بماند.

 

ترامپ روز جمعه درباره اطلاعات مربوط به این یادداشت گفت: من فکر می‌کنم این یک فضاحت است. اتفاقاتی که در این کشور می‌افتد از نظر من فضاحت بار هستند.

 

جمهوری‌خواهان استدلال می‌کنند که مقام‌های ارشد اف‌بی‌آی و دادگستری بر برخی اطلاعات مربوط به دادگاه از جمله انگیزه‌های کامل کریستوفر استیل، جاسوس سابق انگلیسی و عامل برخی تحقیقات مربوط به ارتباط ترامپ و روسیه سرپوش گذاشته‌اند.

 

دموکرات‌ها با این حال گفته‌اند که یافته‌های این یادداشت از جمله اینکه اف‌بی‌آی اطلاعات مربوط به انگیزه‌های سیاسی استیل و افراد نزدیکش را از دادگاه پنهان کرده، غلط هستند.

ایسنا

راهبرد دهشتناک اتمی امریکا

برای دولتی که قصد دارد تقریبا در تمامی مناسبات داخلی و خارجی ایالات متحده امریکا تغییر ایجاد کند، تجدید‌نظر در دکترین جنگ اتمی چندان تعجب‌برانگیز نیست. به همین دلیل نیز در سند «بازبینی وضعیت اتمی» ایالات متحده که از سوی دولت تجدید‌نظر طلب دونالد ترامپ ارایه شده، مفهوم بازدارندگی اتمی، راه‌های رسیدن به آن و ... راهبرد دهشتناک اتمی امریکا

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, گزارش

درخواست گروه‌های ضد جنگ آمریکا برای تعطیلی گوآنتانامو و فراخوان تظاهرات

گروه‌های ضد جنگ فراخوان برگزاری یک راهپیمایی گسترده در آمریکا به مناسبت صد و پانزدهمین سالگرد تاسیس زندان گوآنتانامو را داده و اعلام کردند که این زندان بدنام باید تعطیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, ضد جنگ

المیادین: آزمایشگاه‌های آمریکا ویروس‌های مرگبار تولید می‌کنند

به نقل از شبکه خبری «المیادین» این شبکه ضمن اشاره به دستیابی به سندی مهم درباره آزمایشگاه های محرمانه آمریکا در نقاط مختلف مرکز آسیا، اعلام کرد، فعالیت این آزمایشگاه ها گسترش ویروس های مرگبار و دستکاری ژنتیکی مگس ها و پشه ها به منظور شیوع بیماری ها است.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, عراق, گرجستان