روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

سی ان ان: کره شمالی خواستار خروج نیروهای آمریکایی ازشبه جزیره کره است

شبکه تلویزیونی سی ان ان بااشاره به اینکه پس از کش و قوس های فراوان بر سر لغو و یاانجام ملاقات رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی، سرانجام انتظار می رود تا دیدار این دو در زمان مقرر صورت گیرد، گفت: پیونگ یانگ خواستار خروج نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره است.

 

این شبکه آمریکایی افزود:کره شمالی با انجام موفق آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های بالستیک به ارتفاع ۴۵۰۰کیلومتری زمین خطری بالقوه برای واشنگتن محسوب می شود.

 

این رسانه تصویری ادامه داد:دونالد ترامپ که شخصا بسیار مشتاق دیدار با رهبر کره شمالی است و مقدمات این دیدار و محل آن در سنگاپور برای ۲۲ خردادماه اعلام شده است، بطور یک جانبه در روز پنج خرداد در نامه ای خطاب به ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی از لغو این دیدار خبر داد، اما فردای همان روز بار دیگر از احتمال انجام این ملاقات حتی پیش از زمان تعیین شده سخن گفت.

 

سی ان ان در ادامه گزارش داد:هم اکنون مقدمات این دیدار از سوی هیات بلند پایه آمریکایی در حال آماده سازی است و کیم سونگ سفیر کنونی آمریکا درفیلیپین و سفیر سابق در سئول و از افراد حاضر در مذاکرات شش جانبه سال ۲۰۰۵، عهده دار مسئولیت این هیات آمریکایی است.

 

این شبکه خبری افزود: هم اکنون گمانه زنی ها در باره دستور کار این ملاقات از سوی تحلیلگران در جریان است و برخی کارشناسان سیاسی و حتی مقامات ارشد سابق آمریکا مفید بودن آن را ارزیابی می کنند.

 

سی ان ان گفت:آنچه که تمامی تحلیلگران درباره دستور کار این ملاقات می گویند، خواسته طرف آمریکایی مبنی بر عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای از سوی پیونگ یانگ است، اما طرف کره شمالی نه تنها با حضور نظامی آمریکا در همسایه جنوبی خود بلکه با حضور ده ها هزار نیروی نظامی آمریکا در آنسوی آب ها و در ژاپن نیز مخالف است، این حضور بخصوص در کره جنوبی و انجام رزمایش های مشترکی سالیانه ای که بین کره جنوبی و آمریکا صورت می گیرد، مدت های مدیدی است که مورد اعتراض و خشم پیونگ یانگ بوده است.

 

‘دایون کیم'(Duyeon Kim)تحلیلگر وپژوهشگر ارشد درزمینه خاور دور و شبه جزیره کره در این باره به شبکه تلویوزیونی سی ان ان گفت: درخواست پیونگ یانگ مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از خاک کره جنوبی و همچنین ورای آب ها در ژاپن از طرف آمریکا در این ملاقات درخواستی دشوار و معضل ساز است.

 

وی افزود: درهمین حال انجام چنین دیداری دراین سطح می تواند دیگر مطالبات مهم دیگری از طرف آمریکایی در برداشته باشد از آن جمله تضمین های امنیتی و تضمینی که آمریکا هرگز در صدد تعدی نظامی به خاک کره شمالی را نداشته باشد.

 

دایون کیم ادامه داد:رهبر کره شمالی دراین ملاقات خواستار برخی تضمین های امنیتی از سوی آمریکا خواهد شد حتی تضمینی که قانونگذاران آمریکایی لایحه ای برای اعمال قدرت نظامی علیه کره شمالی به عمل نیاورند.

 

این پژوهشگر خاور دور افزود: بسیاری چنین درخواست هایی را موارد سخت این ملاقات می دانند اما درخواست های اقتصادی هم قطعا مطرح خواهد شد که از آن به عنوان درخواست های نرم و آسان برای طرف آمریکایی یاد می کنند.

 

دایون کیم به سی ان ان گفت:بااین حال درخواست های اقتصادی پیونگ یانگ نیز سطح پایین نخواهند بود، آن چنانکه دادن ‘بیسکوئیت’ از طرف آمریکا در قبال عاری سازی شبه جزیره کره.

 

وی افزود:کره شمالی درخواست های زیربنایی اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی را در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا خواهد داشت، اما در گام های اولیه برداشته شدن تحریم ها قطعا مورد توجه است .

 

دایون کیم در تحلیل خود از نشست آتی رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا به سی ان ان گفت: کره شمالی در نهایت خواستار خروج کامل نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره خواهد شد در عین حال که نگاهی نیز به خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه های ژاپن دارد.

 

آمریکا از ابتدای جولای ۱۹۵۷ و پس از ترک مخاصمه بین دو کره ده ها هزار نیروی نظامی خود را در خاک کره جنوبی تحت عنوان نیروهای ‘USFK’ مستقر ساخت که هم اکنون نزدیک به ۲۳ هزار و ۵۰۰ نظامی تحت فرماندهی ژنرال’وینسنت کی. بروکز’ Vincent K. Brooks حضور دارند.

 

آمریکا همچنین در ژاپن حدود ۵۰هزار نیروی نظامی در رسته های مختلف دریایی، هوایی و زمینی در پایگاه هایی همچون جزیره ‘اوکیناوا’ و پایگاه هوایی ‘یوکوتا’ واقع در شرق توکیو مستقر ساخته است.

ایرنا

چین اتهام آمریکا مبنی بر انتقال اجباری فناوری را رد کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین امروز دوشنبه، به بخش حل اختلاف مرکز تجارت جهانی اعلام کرد که اتهام ایالات متحده مبنی بر آن‌که پکن شرکت‌ها را در ازای تجارت با چین مجبور می‌کند که فناوری‌شان را به این کشور بدهند، سراسر بی‌اساس است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

رئیس‌جمهور کره جنوبی: «اون» به وعده های ترامپ اطمینان ندارد

به نقل از آناتولی، پس از برگزاری دیدار دوستانه رهبران دو کره، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی از عدم اطمینان «کیم جونگ اون» همتای کره شمالی خود نسبت به وفای به عهد «دونالد ترامپ » خبر داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

دیدار غیرمنتظره سران دو کره در منطقه صفر مرزی

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، چئونگ وا دائه، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی گفت: مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی از ساعت ۳ تا ۵ عصر امروز شنبه، به وقت محلی، نشستی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در روستای پان‌مون‌جوم در منطقه حائل مرزی داشته است.

ادامه

جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی