گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

سی ان ان: اروپایی‌ها دریافتند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: درآستانه نشست سران ناتو در بروکسل، اکنون اروپایی ها دریافته اند که آمریکا دیگر آن رهبری نیست که مدت ها بر آن تکیه داشتند.

 

نیک رابرتسون خبرنگار سی ان ان به این رسانه آمریکایی گفت: کسی انتظار ندارد ترامپ آمریکا را از ناتو خارج کند اما اروپایی ها متوجه شده اند که آمریکا دیگر آن رهبری که می شد بر آن تکیه داشت، نیست و تلاش می کنند تا خودشان امنیتشان را تامین کنند.

 

رابرتسون افزود: برخی گفته ها حکایت از آن دارد که ممکن است ترامپ شماری از نظامیان آمریکایی را از آلمان به لهستان منتقل کند که این اقدام هم تهدیدی برای روسیه و هم برای ناتو به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: ناتو به معنای اتحاد توافق کنندگان برای دفاع جمعی است اما این نگرانی وجود دارد که این دیدار با هرج و مرجی که ترامپ بوجود می آورد خاتمه یابد و یا مصالحه و امتیازگیری در آن صورت دهد.

 

نیک رابرتسون افزود: آنچه همه سران کشورهای عضو ناتو را نگران ساخته، غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ است مانند آنچه در اجلاس گروه۷ در کانادا رخ داد.

 

به گزارش ایرنا، نشست دو روزه سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو از ۲۰ تا ۲۱ تیرماه در بروکسل برگزار می شود.

 

ترامپ قرار است پس از آن در تاریخ ۲۵ تیرماه در هلسینکی پایتخت فنلاند به ملاقات ولادیمیر پوتین برود.

 

سی ان ان ۱۴ تیرماه در گزارشی اعلام کرده بود: ترامپ با شدت بخشیدن بر خواسته افزایش سهم بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو در آستانه نشست سران اعضای پیمان، ناتو را با بحران مواجه کرده است.

 

مایکل جنویز (Michael Genuvese) تحلیلگر مسائل سیاسی از دانشگاه لویولا مریمونت (Loyola Marymount University) کالیفرنیا درباره رویکرد ناتویی ترامپ گفت که مسبب بحران کنونی در ناتو و با متحدان و دوستان در اصل آمریکا است.

 

رسانه‌های اسپانیایی؛ ترامپ به‌دنبال بی‌‌ثباتی در اتحادیه اروپا است

روزنامه های ال پاییس و ال موندو درخبرهای جداگانه ای ضمن اشاره به آغاز توراروپایی ترامپ هدف از این سفرها را بی‌ ثبات کردن اروپا اعلام کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, فرانسه, ناتو

حضور داعش در شمال افغانستان باعث نگرانی جدی کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی است

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان از تقویت مواضع سازمان افراطی و تروریستی داعش در مناطق شمالی افغانستان ابراز نگرانی کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, ناتو

آنکارا: آمریکا قاچاق مواد مخدر افغانستان به اروپا را تسهیل می‌کند

به نقل از «ترکی گلوب پست»، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه با اشاره به افزایش ورود مواد مخدر به ترکیه گفت: آمریکا پشت پرده این ماجرا قرار دارد و نقش تسهیل کننده انتقال مواد مخدر افغانستان از طریق خاک ترکیه به اروپا را ایفا می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, افغانستان, امریکا, پاکستان, ترکیه, جنوب آسیا, جهان, خبر, روسیه