سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

سی‌ان‌ان؛ پنج هزار نفر از نیروهای پلیس نیویورک مشکوک به کرونا

درحالیکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رو به فزونی نهاده و آمار آن در صدر دیگر کشورهای جهان قرارگرفته است، موضوع ابتلای نیروهای پلیس در این کشور پس از وضعیت پرستاران و پزشکان به ویروس کرونا به زنگ خطری برای مقامات آمریکایی بدل گشته است.

 

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد: هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نیروهای پلیس نیویورک رو به افزایش نهاده و سه نفر نیز برابتلا به این ویروس جان باخته‌اند، یک افسر پلیس و دو کارمند اداره پلیس نیویورک از جمله این نیروها هستند.

 

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه نیویورک بیشترین نیروی پلیس نسبت به سایر نقاط آمریکا را دارد افزود: تاکنون پنج هزار نفر از نیروهای این شهر اظهار کسالت کرده‌اند که این تعداد یعنی ۱۲ درصد از کل پرسنل ادراه پلیس نیویورک می‌شود.

 

این شبکه خبری ادامه داد: ۹۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز به تازگی در میان نیروهای پلیس نیویورک تایید شده که تاکنون ۲۹ نفر از آنها به علت ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری و وضعیت یک نفر وخیم گزارش شده است.

 

قرنطینه ۴۰۰ پلیس در دیترویت

 

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: در دیگر شهرهای آمریکا همچون «دیترویت» بزرگترین شهر ایالت میشیگان تنها ۴۰۰ افسر پلیس قرنطینه شدند که از جواب ابتلای ۳۹ نفر از افسران پلیس ازجمله رئیس پلیس دیترویت به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

 

شیکاگو بیش از ۲۱ پلیس مبتلا به کرونا

 

این گزارش می‌افزاید: بیش از ۲۱ نیروی اداره پلیس شهر شیکاگو (ایالت ایلینوی) به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

لس آنجلس بیش از ۲۴ مورد ابتلا به کرونا

 

سی‌ان‌ان افزود: اداره پلیس شهر لس آنجلس نیز از تایید آلوده بودن بیش از ۲۴ نفر از نیروهای خود به کرونا خبر داد، درهمین حال نیروهای پلیس در ایالت های «ویسکانسین» و «کنتیکت» نیز در معرض ابتلا به این ویروس بوده که با اقدامات پیشگیرانه تلاش دارند از مبتلا شدن به آن پرهیز کنند.

 

کرونا ۲۳۵ مامور آتش نشان در نیویورک را مبتلا کرد

 

این رسانه تصویری گزارش داد: اداره آتش نشانی نیویورک نیز از مثبت بودن جواب آزمایش ۲۳۵ از نیروهای خود به ویروس کرونا خبر داد.

 

«بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک با وخیم خواندن شیوع ویروس کرونا در این مرکز تجاری جهان هشدار داده که این تازه شروع بحران است و شرایط وخیم‌تر خواهد شد.

 

شهردار نیویورک درمصاحبه ای با سی ا ان گفته بود: وضعیت دراین هفته «بد» و در روزها و هفته‌های بعد وخیم‌تر خواهد شد، بگذارید صادقانه این را به شهروندان نیویورکی و آمریکایی بگویم که این تازه آغاز (بحران) است و انتظار نمی‌رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.

 

ایالت نیویورک با بیش از ۵۹ هزار نفر مبتلا به کرونا، بیشترین آمار مبتلایان در آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ تاکنون ۹۶۶ نفر در این ایالت جان خود را در اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر آمریکا نیز به بیش از ۱۴۲ هزار مورد و جانباختگان آن نیز نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

قصد پنهانی پمپئو از سیاه نمایی چین در شرایط شیوع شدید کرونا در آمریکا

بن رودز معاون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا چندی پیش از بی‌اعتبارسازی و لکه دار کردن چین از سوی برخی سیاستبازان آمریکایی که مایک پمپئو وزیر خارجه نماینده آنان است، انتقاد کرد و اظهار داشت، هیچ کشوری در دنیا ویروس کرونای جدید را ویروس چین یا ویروس ووهان نمی‌خواند. این یک استراتژی ژئوپلتیکی نیست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا

ترامپ: مرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نشان‌دهنده عملکرد خیلی خوب ما خواهد بود

آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا به امروز از ۳۳ هزار و شمار مبتلایان از ۷۲۲ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

ادامه

اسپانیا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, ایران, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, فرانسه

سندرز: مرگ آمریکایی‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی یک رسوایی بین‌المللی است

یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مراجعه نکردن آمریکایی‌ها به بیمارستان برای دریافت خدمات درمانی به دلیل ترس از هزینه‌های گزاف را یک رسوایی بین‌المللی برای کشورش خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر