در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

گفتگوی سران چین و آنگولا

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه در تالار بزرگ مردم در پکن با جوائو لورنسو رئیس جمهور آنگولا که برای یک دیدار رسمی در چین به سر می برد، گفتگو کرد. سران دو کشور اعلام کردند که روابط چین و آنگولا را به روابط مشارکتی و راهبردی جامع ارتقا خواهند ... گفتگوی سران چین و آنگولا

ادامه

آنگولا, اقتصادی, جنوب آفریقا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

سی‌ان‌ان؛ آمریکا در هرج و مرج و چین در مسیر پیشرفت

تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان روز پنجشنبه نوشت: ایالات متحده صحنه هرج‌ومرج و آشوب‌های انتخاباتی است و با وجود گرفتاری کشورهای سراسر جهان در همه‌گیری کووید – ۱۹، چین در مسیر پیشرفت قرار دارد و در حال احیای اقتصاد و دنبال کردن اهداف ژئوپولیتیکی‌اش است.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، یکی از دلایل پیشرفت چین، هرج و مرج ناشی از انتقال قدرت در آمریکاست.

 

در حالی که تاخیر طولانی مدت بین انتخابات و مراسم تحلیف همواره باعث سردرگمی در زمینه سیاست می شود و پتانسیلی برای بی نظمی است، خودداری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جمهوریخواهان دیگر از پذیرش نتیجه انتخابات، این وضعیت را وخیم تر کرده است.

 

در روزهای اخیر، پکن یک توافق بزرگ سرمایه گذاری با اتحادیه اروپا را منعقد کرده، توافقی که از پتانسیل تضعیف توان واشنگتن برای برآمدن از پس چین برخوردار است.

 

چین در حال حاضر به واسطه قدرتش به نسبت دیگر نقاط جهان دل و جرت گرفته و مشتاق است از ناآرامی های اخیر در واشنگتن کسب مزیت کند.

 

یکی از مشاوران ارشد جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا از بروکسل خواسته است قبل از انعقاد توافقی تجاری منتظر ارائه امتیازاتی از طرف پکن بماند.

 

در همین حال، ترامپ پس از تغییر موضع بین انتقاد و استقبال از چین، در سال پایانی ریاست جمهوری اش موضع سختی در قبال پکن اتخاذ کرد و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز تحریم ها و تمهیدات دیگری را علیه چین در واشنگتن در پیش گرفت، ضمن اینکه تلاش کرد ائتلافی ضد چینی را در سراسر جهان تشکیل دهد. با این حال، این تلاش ها موفقیت آمیز نبوده است.

 

مقام های چین گفته اند که برخلاف آمریکا، در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی کنند و تنها درپی همکاری های برد – برد هستند. اما در واقع چین همچون هر ابرقدرتی، نفوذ خود را به کار می گیرد، امری که از طرح زیرساختی «کمربند و جاده» گرفته تا تلاش برای ترسیم سیاست در استرالیا، تایون و کشورهای سراسر آسیا و دیگر نقاط جهان را شامل می شود.

 

اینکه چین آماده تولید واکسن داخلی است و قول داده صدها میلیون دُز از این واکسن را به کشورهای دیگر از جمله کشورهای درحال توسعه صادر کند، موید این تغییر مشخص است.

یونهاپ: ایران خواستار خریدتجهیزات پزشکی باپول بلوکه‌شده در کره‌جنوبی است

خبرگزاری یونهاپ از قول یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی اعلام کرد ایران خواستار استفاده ازبخشی از دارایی‌های مسدود شده خود نزد بانک‌های کره جنوبی برای خرید تجهیزات پزشکی است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

ترکیه و اقلیم کردستان عراق قرارداد ۲۵ ساله گاز امضا کردند

یک روزنامه چاپ ترکیه روز دوشنبه مدعی شد که ترکیه و اقلیم کردستان عراق یک قرارداد ۲۵ ساله در خصوص صادرات گاز به ترکیه امضا کردند که به موجب این قرارداد نرخ گاز وارداتی از عراق ثابت و هر یک هزار متر مکعب آن ۲۵۰ دلار خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق