رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

سیستم‌های بهداشتی در حال غرق شدن هستند/ قرنطینه کامل، آخرین راه حل برای عبور از بحران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در هند گفت: تأثیر غیرمستقیم مرتبط با افتادن افراد در تنگنای مالی و روی آوردن به امنیت اجتماعی منجر به تأثیر اقتصادی بیشتر و افزایش زمان بهبود اقتصادی خواهد شد پس با توجه به این واقعیت‌ها، ما قرنطینه های کامل را به عنوان آخرین گزینه برای حل این بحران در نظر می‌گیریم زیرا این امکان هنوز وجود دارد که بتوانیم همه مردم را درگیر اقدامات اساسی و موثرتر کنیم.

 

دکتر “رودریکو اورفین” در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا اعمال قرنطینه‌ها و تعطیلی‌ها می‌تواند در مهار ویروس کرونا با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی که برای کشورهای ضعیفی همچون ایران و هند به همراه داشته است، موثر باشد گفت: نکته اساسی در قرنطینه کردن این است که ما می دانیم که قرنطینه کردن در مقیاسی که در اوایل شروع اپیدمی در تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران اعمال گردید سبب شد که انتقال ویروس در جامعه کمتر و فضای لازم را به سیستم بهداشتی برای جبران اینکه بتوانند موارد شدید کووید ۱۹ را بهتر رسیدگی کرده و خدمات بهداشتی ضروری را بهتر ارائه دهند، بیشتر شود.

 

وی افزود: قرنطینه کامل قطعا سبب می شود که تقاضاهای مراقبت های بهداشتی، روان تر پیش رفته و حضور در بیمارستان ها و همچنین مرگ های زودرس ناشی از ابتلا این بیماری کاهش پیدا کند اما به این موضوع نیز آگاه هستیم که این قرنطینه های کامل علاوه بر اینکه باعث افزایش خشونت در جامعه شده، بر مشکلات اقتصادی کشورها نیز افزوده که بخشی از این افزایش خشونت ها به موضوعات آسیب های وارده بر اقتصاد مردم بر می‌گردد.

 

اورفین ادامه داد: تأثیر غیرمستقیم مرتبط با افتادن افراد در تنگنای مالی و روی آوردن به امنیت اجتماعی منجر به تأثیر اقتصادی بیشتر و افزایش زمان بهبود اقتصادی خواهد شد پس با توجه به این واقعیت ها، ما قرنطینه های کامل را به عنوان آخرین گزینه برای حل این بحران در نظر می گیریم زیرا این امکان هنوز وجود دارد که بتوانیم همه مردم را درگیر اقدامات اساسی و موثرتر کنیم.

 

نماینده سازمان بهداشت جهانی در هند با تاکید بر اینکه باید دیدگاهمان را نسبت به کنترل ویروس تا جای ممکن تغییر داده و بازتعریفی در معنای قرنطینه و کنترل بیماری داشته باشیم افزود: ما می توانیم اقداماتی انجام دهیم که باعث ایجاد تغییر شود و با حفظ معیشت زندگی مردم را نجات دهیم. مدل سازی هایی توسط تیم های سازمان بهداشت جهانی و موسسه وسنجش و ارزشیابی سلامت ارائه شده که نشان می دهد استفاده منظم و عمومی از ماسک با نرخ ۹۵ درصدی ممکن است تا ابتدای ماه فوریه سال ۲۰۲۱ در ۵۳ کشور اروپایی جان ۲۶۶ هزار نفر را نجات دهد که همین اتفاق می تواند به نسبت به در سایر قاره ها و کشورهای دنیا اتفاق بیفتد.

 

وی ادامه داد: این داده ها همچنین بیان می کند که تشویق مردم به کار در خانه در صورت امکان، محدود کردن اجتماعات بزرگ و تعطیلی مکان هایی که افراد در آن جمع می‌شوند می‌تواند راهی طولانی برای حفظ زندگی و معیشت آنها در شرایط کرونایی باشد.

 

این عضو سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم تاثیری را که خستگی کووید ۱۹ بر سلامت جامعه گذاشته و اثرات پاسخ های آن را دست کم بگیریم ادامه داد: ما باید شهروندان و مردم را درگیر کرده تا به ما در ایجاد راه حل کمک کنند و از سوی دیگر پیشنهاد ما به دولت ها و مسئولین محلی این است که هر اقدامی که انجام می دهید باید از نظر اثربخشی در کاهش سرعت انتقال ویروس از یک سو و همچنین از نظر تأثیرات منفی مورد بررسی قرار گیرد.

 

اورفین با بیان اینکه سیستم های بهداشتی ما در حال غرق شدن هستند افزود: امروز مسئله اصلی که بیشترین نگرانی را به خود جلب می کند نیروی کار بهداشت است. نیروی کار بهداشتی ما خسته شده است و متاسفانه در کشورهای منطقه ما مردم در معرض خطر جدی و سوختن از این بیماری قرار دارند بنابراین اگر از کادر درمان و مراقبت های بهداشتی خود حفاظت نکرده و نیازها و رفاه های آنها در اولویت نباشد، هیچ پاسخ مثبتی از کووید ۱۹ نخواهیم گرفت زیرا این کادر درمان هستند که نقش کلیدی در میدان بازی می‌کنند.

 

وی با اشاره به این نکته که می دانیم در کشورهایی مانند ایران و هند نمی توان از حد مشخصی آزمایش و ردیابی بیمار را در مقیاس بالایی افزایش داد گفت: باید ارزیابی کرده که منابع خود را کجا متمرکز کنیم. تطبیق آزمایش و ردیابی باید در این شرایط به گونه ای باشد که از آنها بتوان به طور هدفمند برای حداکثر تأثیر استفاده کرد.

 

این عضو سازمان بهداشت جهانی در آخرین توصیه به دولتمردان گفت: باید سعی کنیم یک سیستم سلامت دوسویه داشته باشیم تا تأثیرات پاسخ های مداوم کووید ۱۹ را به حداقل برسانیم که منابع کافی از جمله نیروی انسانی و سرمایه، مکانیزم های ارجاع قوی تر و سیستم عامل های جایگزین ارائه خدمات به ویژه در بخش دیجیتال همه می توانند ما را در رسیدن به هدف کنترل بیماری یاری کنند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت: تسلیم کرونا نشوید

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه شب ضمن ابراز نگرانی از «رشد تصاعدی» موارد ابتلا به بیماری ویروس کرونا، از همه کشورها خواست که در برابر شیوع ویروس کرونا تسلیم نشوند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

هشدار رئیس‌جمهوری آلمان درباره ناسیونالیستی کردن واکسن کرونا

اشتاین‌مایر می‌گوید دخالت دادن تمایلات ناسیونالیستی برای دسترسی به واکسن کرونا به اجحاف به کشورهای دیگر منجر می‌شود. سازمان بهداشت جهانی نیز پیشتر در این مورد هشدار داده و تاکید کرده این دسترسی باید فراملیتی باشد.

ادامه

المان, جهان, سازمان بهداشت جهانی

حتی با وجود واکسن، راهی دراز و پُرفراز ونشیب تا ایمنی در پیش داریم

پرابیر پورکایاستها: در حالی که همه‌گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان ادامه دارد، به نظر می‌رسد که شماری از کشورهای دنیا از مبارزه با کووید-۱۹ دست کشیده‌اند، و اکنون منتظر آماده شدن واکسن برای متوقف کردن همه‌گیری هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اجتماعی, افریقای جنوبی, امارات, امریکا, جهان, چین, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, مکزیک, هندوستان

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: توسل به گزینه ایمنی جمعی برای مقابله با کرونا، غیر اخلاقی است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، توسل به گزینه ایمنی جمعی برای مقابله با کرونا را غیر اخلاقی، مغایر با علم و غیرقابل تصور دانست.

ادامه

اجتماعی, امریکا, انگلستان, جهان, سازمان بهداشت جهانی, سوئیس