چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

سوژه کاریکاتور جنجالی جدید مجله شارلی ابدو، این بار به ملکه انگلیس اختصاص داشت

اقدام تازه مجله فرانسوی شارلی ابدو جنجال‌برانگیز شد. این مجله در کاریکاتوری روی جلد خود از ملکه انگلیس و عروسش مگان مارکل، ملکه را با پلیس نژادپرست امریکایی مقایسه کرده است.

 

به نوشته همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو با تصویر کارتونی ملکه الیزابت که بر گردن مگان مارکل زانو زده است و مرگ جورج فلوید را تداعی می‌کند، خشم برخی از مردم را برانگیخته است.

 

کاریکاتور این مجله جنجالی پس از گفت‌وگوی مگان مارکل، دوشس ساسکس و همسرش، پرنس هری، با اپرا وینفری، منتشر می‌شود که در آن از نژادپرستی آشکار در خانواده سلطنتی گفت. اگرچه آنها مستقیما از ملکه انتقاد نکردند، اما مارکل گفت که درباریان مجوز خروج از کاخ کنزنینگتون را به او ندادند و او در چهار ماه فقط دو بار آنجا را ترک کرد و این امر باعث شد که او با احساس تنهایی شدید و افکار خودکشی دست و پنجه نرم کند.

 

در کاریکاتور منتشر شده در روز شنبه با عنوان «چرا مگان (خانواده سلطنتی را) ترک کرد» دوشس ساسکس به تصویر کشیده شده است که می‌گوید: «چون دیگر نمی‌توانم نفس بکشم.»

 

حلیما بیگم، مدیر اجرایی اندیشکده برابری نژادی انگلیس (Runnymede Trust) گفت: «این کار در هر سطحی اشتباه است.» او در صفحه توییترش در واکنش به این کاریکاتور نوشت: «ملکه در نقش قاتل جرج فلوید، گردن مگان را خرد می‌کند؟ مگان می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد؟ این (کاریکاتور) نه مرزها را جا به جا می‌کند، نه کسی را به خنده می‌اندازد و نه نژادپرستی را به چالش می‌کشد. در عوض موضوع اصلی را کوچک می‌کند و توهین‌آمیز است.»

 

در فرانسه جایی که سکولاریسم در قانون اساسی جمهوری گنجانده شده است، این مجله به عنوان نمادی مهم از کشوری که محدود به قوانین دینی نیست، دیده می‌شود. اما برخی دیگر شارلی ابدو را تحریک‌آمیز و بی‌توجه به مسائل جدی گروه‌های تحت ستم قلمداد می‌کنند.

افزایش درخواست‌ها از کشورهای مشترک‌المنافع؛ “سلطنت را ملغی کنید” + فیلم

به دنبال مصاحبه جنجالی پسر ولیعهد بریتانیا و همسرش و با افزایش درخواست‌ها از کشورهای مشترک‌المنافع برای حذف الیزابت دوم به عنوان رئیس کشور، نخست‌وزیر نیوزیلند گفت بعید است که کشورش به جمهوری تبدیل شود.

ادامه

انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, نیوزلند