چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

حزب کمونیست ژاپن برای اولین بار یک رفیق زن، «توموکو تامورا»، را به‌مقام رهبری برگزید

حزب کمونیست ژاپن به‌تازگی با برگزیدن نخستین رهبر زن تاریخ‌ساز شد. نمایندگان حزبی در بیست‌ونهمین کنگرهٔ این حزب، روزهای پایانی دی‌ماه ۱۴۰۲، رفیق “توموکو تامورا” را به‌مقام رهبر جدید کمیتهٔ اجرایی حزب کمونیست ژاپن برگزیدند. او به‌جای رفیق “کازو شیی”، رهبر دیرین حزب کمونیست ژاپن، که از این پس ریاست نشست های کمیته مرکزی را ... حزب کمونیست ژاپن برای اولین بار یک رفیق زن، «توموکو تامورا»، را به‌مقام رهبری برگزید

ادامه

آمریکا, احزاب کمونیستی و کارگری, انگلیس, برزیل, جنبش دانشجویی, ژاپن, سوسیالیسم, شرق آسیا, شیلی, فرانسه, کارگران, کمونیسم, کوبا, لائوس, ویتنام

پوتین در گفت‌وگو با تاکر کارلسون؛ غرب از یک چین قوی بیشتر از یک روسیه قوی می‌ترسد

«تاکر کارلسن»، چهره رسانه‌ای آمریکایی چند روز پیش گفت‌وگویی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه انجام داد. در این گفت‌وگو که شب گذشته از سوی کاخ کرملین در رسانه اجتماعی ایکس پخش شد، پوتین به بیان دیدگاه‌هایش درباره جنگ اوکراین و رابطه با غرب پرداخت. به گزارش ایسنا، تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار، مصاحبه خود با ولادیمیر پوتین، ... پوتین در گفت‌وگو با تاکر کارلسون؛ غرب از یک چین قوی بیشتر از یک روسیه قوی می‌ترسد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, چین, دیدگاه, روسیه, صلح, قفقاز, گرجستان, لتونی, لهستان, مصاحبه و گفتگو, نئونازیسم, ناتو

سوسیالیزم چینی پایانی است بر تاریخ جهان

در طول ۳۰ سال گذشته ۷۰۰ میلیون نفر در چین از زیر خط فقر خارج شدند! کمک چین به کاهش فقر در جهان در این دوره ۷۰٪ بود. به عبارت دیگر، هیچ نیروی دیگری در جهان این چنین دستاوردی را به ارمغان نیاورده است.

 

 

در ماه نوامبر، یک هیأت بزرگی از مقامات حزب کمونیست فدراسیون روسیه به جمهوری خلق چین سفر کرده بود. به سوالات ما در مورد این دیدار، رئیس هیات اعزامی، عضو کمیته مرکزی و دبیر حزب کمونیست یوری افونین پاسخ می دهد:

 

یوری ویچسلاوویچ، ایا این بزرگترین هیئتی از حزب کمونیست فدراسیون روسیه می باشد، که تا به حال به چین سفر کرده است؟

 

در واقع همینطور است. هیئت ما تقریبا شامل ۲۰ نفر از افراد حزبی می شد. من می خواهم که نام انها را ذکر کنم: الکسی کورینی، دبیر اول کمیته منطقه اولیانوفسک حزب کمونیست فدراسیون و نماینده دولتی دوما. دنیس پارفنووا دبیر و ایدئولوگ کمیته شهری مسکو از حزب کمونیست و نماینده دولتی دوما؛ نیکلای موخین اولین دبیر کمیته ایالتی حزب کمونیست و نماینده شورای خلق. آناستازیا بایبیکووا معاون کمیته ایالتی بلگوراد حزب کمونیست و نماینده بلگورود در دوما و ناحیه فدرال مرکزی. اننا کلوچکووا عضو دفتر کمیته شهری سن پترزبورگ از حزب کمونیست و عضو کمیته مرکزی سازمان جوانان حزب کمونیست فدراسیون روسیه. سووتلانا کانونیکووا معاون کمیته ایالتی حزب کمونیست فدراسیون. الگ میخاءیلف معاون اول کمیته منطقه ای حزب کمونیست و نماینده شورای دولتی و ماریا درابوت معاون بخش سازمانی و کار اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه… و دیگران

 

همانطور که می بینید، هیئت ما از کمونیست هایی به نمایندگی از بسیاری مناطق کشور و در سطوح مختلف کار حزبی، از رهبران کومسومول (سازمان جوانان) و نمایندگان مجلس – دوما و شوراهای شهر و روستا که همه آنها – کارمندان با تجربه ای هستند تشکیل شده است. از طرف دیگر، بسیاری از این – افراد کمتر از ۴۰ سال دارند. این ترکیب مستقیما با دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون رفیق زوگانف در ارتباطند. او تاکید می کند که کارگران پیشرو حزب ما باید به وضوح سوسیالیسم چینی را درک کنند.

 

پذیرایی یک چنین هیأت بزرگی از طرف رفقای چینی – نشان دهنده رابطه نزدیک و در سطح بالای دو حزب، حزب کمونیست فدراسیون و حزب کمونیست چین است که ما به ان رسیده ایم. توجه داشته باشید که تداوم همکاری میان احزاب ما تا حدود زیادی به روابط دیرینه و صمیمانه میان رهبران ما باز می گردد. زوگانوف با دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست چین سی جین پینگ در سال ۲۰۰۷ در طول سفر به شانگهای، که رفیق سی در ان زمان رهبری کمیته شهری شانگهای را به عهده داشت ملاقات کرد. ارتباطات متقابل حزب ما پس از سفر دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون به چین در سال ۲۰۱۴ وارد مرحله نوینی شد.

 

در مورد برنامه این سفر چه چیزی را می توان گفت؟

 

رفقای چینی یک برنامه بسیار غنی برای ما آماده کرده بودند. ما سه روز اول را در پکن به سر بردیم . در اینجا اطلاعات وسیعی مربوط به توسعه اقتصادی و اجتماعی چین، کار و فعالیت حزب کمونیست چین و مهم ترین تصمیمات آخرین پلنوم کمیته مرکزی حزب را در اختیار ما قرار دادند.

 

در حال حاضر اقتصاد چین در چه مرحله ای قرار دارد؟ بسیاری از اقتصاددانان لیبرال ما می گویند که اقتصاد ان در حال رکود است؟

 

شما می دانید، اقتصاد روسیه و دیگر کشورهای سرمایه داری امروزه ارزوی چنین “رکودی” را دارند. با اشاره به آمار و ارقام و با توجه به داده های صندوق بین المللی پول، اقتصاد چین در سال ۲۰۱۵ ۶٫۹ درصد رشد داشته است. در مقایسه با ایالات متحده با رشد ۲٫۶٪ درصدی و در آلمان – ۱٫۵٪، در ژاپن – ۰٫۵٪. و در روسیه – سقوط ۳٫۷٪.درصدی و با در نظر گرفتن بحران جهانی، اقتصاد سوسیالیستی چین همچنان به سرعت در حال رشد است. باز هم تکرار می کنم داده های صندوق بین المللی پول، به واسطه دلسوزی به کشورهای سوسیالیستی نیست. اگر چه، پنج سال پیش، رشد اقتصادی چین به طور قابل توجهی بیشتر بوده است. رفقای چینی، از جمله رفیق گوا چانلی (استاد دانشگاه و اقتصاد دان)، به صراحت در مورد دلایل کاهش رشد اقتصادی و عواقب ان برای ما توضیح دادند. در تمام طول ۳۰ سال گذشته (از ابتدای سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۱) چین بالاترین نرخ رشد (- به طور متوسط بیش از ۱۰٪ درصد در سال) را نشان داده است. اما باید درک کرد که مهم ترین عامل توسعه و رشد سریع اقتصادی چین نیروی کار ارزان و نا محدود در روستاهای چین، و همچنین منابع عظیم طبیعی دست نخورده ای است که با فروش ان به گردش مالی اقتصاد چین کمک بسیاری کرد. تا به امروز، صدها میلیون نفر از دهقانان به شهرها نقل مکان کرده اند، حقوق و دستمزد کارگران چینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است، دیگر منابع طبیعی دست نخورده که به راحتی در دسترس و استفاده قرار گرفته بود وجود ندارد. بنابراین، سرعت رشد اقتصادی چین به طور طبیعی در سال های اخیر کاهش یافته است – ۷ – ۸٪ درصد در سال (رفقای چینی انرا نرخ رشد “متوسط به بالا” حساب می کنند). اما چنین رشدی در مقایسه با رشد صفر درصدی و یا حتی رکود اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان بسیار قوی به نظر می رسد.

 

سوالی پیش می اید: چگونه چین می تواند چنین رشد اقتصادی را پس از به مصرف رساندن ذخایر گسترده طبیعی ان حفظ کند؟ واقعیت این است که رهبران چین سوسیالیستی خیلی قبلتر این وضعیت را پیش بینی کرده بودند، به همین دلیل با استفاده از یک اقتصاد برنامه ریزی شده، یک مدل توسعه فشرده را برای کشور پیشنهاد کردند که بر اساس گسترش بازار داخلی پایه ریزی شده (با توجه به استانداردهای زندگی و افزایش جمعیت) و مجهز به وسیعترین و آخرین فن آوری می باشد. این روش مبتکرانه به یک بزرگ راه و یک شاه راه اصلی برای چین در اغاز سال ۲۰۱۶ و سیزدهمین برنامه پنج ساله اقتصادی چین بدل شد. برای اینکه موفقیت چین را در مسیر نوآوری واضح تر بفهمیم، به یک سندی اشاره می کنم:غول های اینترنتی چینی (تن سنت و علی بابا)

 

هر کدام از این شرکتها حدودا ۵ برابر شرکت “روس نفت” – بزرگترین شرکت نفتی روسیه سرمایه دارند!

 

این را باید درک کرد که فضای اطلاعاتی روسیه در حال حاضر تا حدود زیادی توسط لیبرال ها کنترل می شود. به همین دلیل ما خبرهای بسیاری در مورد اروپا، اسرائیل و، البته، در مورد ایالات متحده داریم. ما حتی می دانیم کدامیک از شخصیت های بزرگ قهرمان فیلمهای کارتونی آمریکا در مراسم رژه روز شکرگزاری شرکت کرده و چیزهای مزخرف دیگر که بی معنی است. اما مسائل چین به سختی وارد رسانه های خبری روسیه می شود. بنابراین، اکثریت مردم روسیه نمی دانند که سوسیالیسم چینی در ۲۰ و ۳۰ سال گذشته چطور ساخته شده که برای همیشه در تاریخ جهان ثبت شده است. مواردی را که چین به ان رسیده پایین تر از دستاوردهای تاریخی سوسیالیسم در شوروی مثل رفتن به فضا، پیروزی در جنگ بزرگ میهنی و ایجاد یک نظام تأمین اجتماعی بهتر در جهان، نیست.

 

ایا این در مقیاس جهانی موضوع پیچیده ای است؟

 

– در مرحله اول در ۲۰ سال گذشته در چین نیروهای مولده ای که در تاریخ جهان بی سابقه است ایجاد شده. به عنوان مثال، چین امروزه ۸۰۰ میلیون تن فولاد در سال ذوب می کند. این بیش از نیمی از حجم کل تولید شده توسط بشر است! و ۵ برابر انچه که در اتحاد جماهیر شوروی که دراوج قدرت اقتصادی قرار داشت، و ۱۰ برابر تولید فعلی در ایالات متحده می باشد. و این فولاد بصورت شمش به غرب صادر نشد مثل الان از کارخانه های روسیه، بلکه تبدیل به یکی ازبزرگترین محصولات صنعتی گردید. چین به – “کارخانه ای” بزرگ برای جهان، که محصولاتش به تمام گوشه و کنار سیاره نفوذ کرده، تبدیل شده است.

 

دستارد دوم سوسیالیسم چینی در مقیاس جهانی – پیروزی بر فقر است. سازمان ملل بر اساس معیارهای خاصی فقیر را تعریف می کند. بر اساس این تعریف در سال ۱۹۹۰ بیش از ۶۰ درصد از جمعیت چین فقیر، و در حال حاضر ۴% فقیر محسوب می شوند که با توجه به تصمیمات اخیر حزب کمونیست چین تا سال ۲۰۲۰ فقر در چین ریشه کن خواهد شد. در طول ۳۰ سال گذشته ۷۰۰ میلیون نفر در چین از زیر خط فقر خارج شدند! کمک چین به کاهش فقر در جهان در این دوره ۷۰٪ بود. به عبارت دیگر، هیچ نیروی دیگری در جهان این چنین دستاوردی را به ارمغان نیاورده است.

 

به طور کلی، بدون اغراق می گویم که در دوران معاصر چین تاریخ جهان را می سازد. اما به “لطف” رسانه های لیبرال به روسیه تقریبا هیچ اطلاعی در این مورد نمی رسد. پیشرفت چین شگفت انگیز است. اما در حال حاضر تهدیدات جدی نیز انرا دنبال می کند.

 

چه چیزی می تواند در اینده مانع توسعه کشور شود؟

 

با توجه به نظر سنجی ها، بیش از ۸۰ درصد از چینی ها معتقدند که فساد عمده ترین مشکلی است که در مقابل دولت چین قرار دارد. ماهیت مخلوط اقتصاد چین وسوسه خاصی برای فساد ایجاد می کند. از یک طرف، در کشور بسیاری از بازرگانان موفق وجود دارد. از سوی دیگر – دولت کنترل تمام چرخه های اقتصادی را حفظ کرده و تمام کارمندان دولت در سطوح مختلف در تصمیم گیری های مهم اقتصادی شرکت دارند. روشن است که تجار تلاش می کنند برای منافع خود به طور غیر قانونی بر این تصمیمات تاثیر بگذارند.

 

به هر حال، استراتژی غربی ها دل بستن به فساد در چین است. آنها طاقت دیدن این را ندارند، که حزب کمونیست با تجارت جوش بخورد همانطور که در اواخر اتحاد جماهیر شوروی رخ داد ولی سوسیالیسم چینی به پایان خود نرسیده باشد. به همین دلیل انها بعد از اجرای هر پلنوم حزب کمونیست چین، منتظر تصمیم گیری و آزادسازی گورباچفی هستند. اما دقیقا بر عکس انتظار تحلیل گران غربی رخ می دهد.

 

چین، مدتهاست که مبارزه ای سخت و دشوار را علیه فساد اغاز کرده است. تمام جهان تصاویر اعدام غارتگران و فاسدین چینی را در ملاء عام دیده اند. اما امروزه، رهبری حزب کمونیست چین به این نتیجه رسیده است که با فساد باید به صورت سیستماتیک مبارزه کرد. در تاریخ ۲۴ و ۲۷ اکتبر سال ۲۰۱۶ در پکن ششمین پلنوم کمیته مرکزی، کنگره ۱۸ حزب کمونیست چین برگزار شد. این پلنوم به بهبود فعالیت حزبی و افزایش نظم و انضباط درون حزبی و مبارزه با فساد اختصاص داده شده بود. تصمیم گرفته شد که اساسا اختیارات کمیته انضباطی حزب را افزایش دهند. به طور خاص، لازم است که با مزایا و حقوقهای بالایی که گاهی اوقات رهبران شرکت ها و موسسات دولتی برای خود اختصاص می دهند مبارزه کرد.

 

بنابراین، چین تحمل هیچ فسادی را ندارد. این شدیدا با آنچه که در روسیه اتفاق می افتد متفاوت است. بله، ما می توانیم برخی از موارد فساد اشاره شده در بالا را در کشورمان مشاهده کنیم. تقریبا چند روز پیش یکی از مقامات سابق وزارت املاک و دارائی مسکو، برای گرفتن رشوه ۲۰ میلیون روبلی به ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد. من فکر می کنم اگر ما در مورد این چنین پرونده هایی به ر فقای چینی حرفی می زدیم، آنها چیزی برای جواب دادن به ما نداشتند.

 

تاکید می کنم یکی از مهمترین مسائلی که برای حزب کمونیست فدراسیون روسیه حائز اهمیت است تجربه حزب کمونیست چین در تقویت کنترل حزبی و انظباط حزبی است بنابراین لازم است که مصوبات پلنوم ششم کمیته مرکزی به دقت مطالعه شود. باید بدانیم که این یک سند معمولی نیست بلکه بسیار معتبر و خاص است. باید بگوییم این تصمیمی است که در پلنوم گرفته شده و موقعیت حزب کمونیست چین و کنترل درون حزبی انرا در ۸ فصل و ۴۷ مقاله تشریح می کند.

 

گوئیژو قرنها از فقیرترین استانهای چین بود. علل طبیعی عینی عامل این فقر است. چونکه گوئیژو بسیار دور از مراکز اصلی تمدن چینی و در حاشیه ای عمیق قرار گرفته است و این استان هیچ خروجی به دریا ندارد. در حالیکه مناطق ساحلی چین همواره جزء موفق ترین مناطق بشمار می ایند. بیش از ۹۰٪ از قلمرو گوئیژو – را کوه های صعب العبور که برای فعالیت کسب و کار بسیار دشوار است تشکیل می دهد. کافی است بگوییم که ساخت و ساز یک کیلومتر جاده در این منطقه ۵ – ۷ برابر بیشتر از مناطق دشتی چین است.

 

با این منطقه چه کاری میشود کرد؟ اگر سرمایه داری بود انرا رها می کرد اما سوسیالیسم اینطور عمل نمی کند. در گوئیژ ده ها میلیون نفر زندگی می کنند که کمونیستها حاضر به رهایی انها در فقر نیستند! بله، در آغاز استان های سواحل شرقی خیلی سریع تر به رشد اقتصادی رسیدند. و دولت سوسیالیستی، با بهره برداری از منابع گسترده انباشته شده که از رشد اقتصادی شرق کشور بدست امده بود برای پایان دادن به عقب ماندگی در غرب چین استفاده کرد.

 

برای درک گسترد گی این مشکل: در سال ۲۰۰۰، تولید ناخالص سرانه داخلی گوئیژو ۱۲ برابر کمتر از شانگهای بود. نیروهای خارجی خصمانه از چنین تفاوتهای فاحشی که در توسعه مناطق وجود داشت استفاده و به اختلافات قومی و تجزیه طلبی: اسلامی، تبتی و غیره دامن میزدند. مناطق فقیر را اینطور تحریک می کردند: که شما چه نیازی دارید که بخشی از چین باشید وقتی پکن به شما هیچ اهمیتی نمی دهد! و مناطق غنی ساحلی را می گفتند: چرا شما باید صدها میلیون نفر از استانهای ضعیف کشور را غذا دهید؟ می توانید جدا شوید و مثل اروپاییان و امریکا ها زندگی کنید! چنین تبلیغاتی را از طریق رسانه ها ی جهانی و اینترنت به راه می انداختند. این حرکات دردناک یاداور فعالیت های خرابکارانه بر علیه اتحاد جماهیر شوروی، در اواخر دهه ۱۹۸۰ می باشد که تقریبا به اکثر جمهوریها می گفتند که آنها جمهوری های دیگر را حمایت اقتصادی می کنند، و اگر از اتحاد جماهیر شوروی جدا شوند زندگی بهتری خواهند داشت. ما می دانیم که چطور اقتصاد این جمهوری ها رو به زوال رفت!

 

با این حال، حزب و دولت چین یک سری تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد که به استانهای فقیر غربی این اجازه را می داد که یک جهش چشمگیری را در توسعه خود ایجاد کنند. در حال حاضر، تفاوت تولید ناخالص سرانه داخلی گوئیژو و شانگهای نه ۱۲ برابر بلکه تا ۳ برابر کاهش یافته است! این تنها بر اساس امار و داده ها نیست بلکه ما آن را به چشم خودمان دیدیم. ما به گویان ۴ میلیونی – مرکز استان گوئیژو پرواز کردیم، و اولین چیزی که ما را شگفت زده کرد – ساخت و ساز عظیم در این منطقه بود. در راه فرودگاه به مرکز شهرستان، ما ساختمان های زیادی با اندازه های مختلف دیدیم. البته در اینجا و انجا هنوز آثار عقب ماندگی و ساختمانهای قدیمی فرتوت بچشم می خورند. اما ماشین آلات سنگین آنها را تخریب می کنند و به جای ان ساختمان های جدید نمایان می شود.

 

ما در گوئیژو تعدادی بیشماری شرکت های صنعتی و کشاورزی را مشاهده کردیم. – در اینجا یک واقعیت غیر قابل انکار وجود داشت: و ان اینکه در کارخانه سس “لائو گان ما” متوسط حقوق کارگران معادل به روبل روسیه ۳۵ هزار روبل بود! حالا سعی کنید چنین کارخانه ای را در یکی ازاستانهای روسیه که در آن کارگران چنین حقوق و مزایایی را داشته باشند بیابید، باید خیلی طولانی جستجو کنید!

 

در اینجا ساخت و ساز جاده در مقیاس وسیعی صورت می گیرد. هنگامی که برای یک روستا جاده مدرن کشیده می شود آنها راحت تر می توانند محصولات خود را بفروش برسانند. ما یک سکونتگاه روستایی شگفت انگیز را با مدارس جدید، باشگاه ها، کتابخانه ها، زمین های ورزشی، سالن های ورزشی زیبایی اندام، مشاهده کردیم. جالب اینکه در روستاها مدارس عصرانه ای برای بزرگسالان ترتیب داده اند. کمونیستها بر این باورند که دهقانان مدرن چینی باید تحصیلات خوبی داشته باشند.

 

به طور خلاصه: بازدید کارکنان حزبی کمونیست فدراسیون روسیه از جمهوری خلق چین چه دستاوردی را برای شما دارد؟

 

استفاده از تجربه بی نهایت ارزشمند ساختمان سوسیالیسم معاصر است. معاصر! این بسیار مهم است. در هر انتخابات و در هر منطقه مخالفان ما ادعا می کنند که سوسیالیسم ما در گذشته، شاید یک جاهایی نکات مثبتی هم داشت، اما بالاخره دچار یک شکست تاریخی شد و از صحنه روزگار محو گردید و باید انرا به دست فراموشی سپرد. در حال حاضر هر کدام از رفقای حزبی ما که در چین بودند، می توانند بسیار قانع کننده به آنها بگویند، دست از صحبت های مزخرف بردارید! سوسیالیسم نه تنها زنده است، بلکه بعنوان یک نیروی مهم و عظیمی در تاریخ جهان باقی می ماند. در اینجا در کشور همسایه مان چین، آثار شگفت انگیزی مشاهده می کنید: ساخت یک شهر پیشرفته متعلق به اینده، از فقر بیرون اوردن صدها میلیون نفر از مردم تمام مناطق. ما در اینجا یک چیزی به نام آمار داریم و یک چیزی هم به نام حقایق عینی، که من شخصا شاهد ان بودم و، صدها عکس را اینجا می توانید مشاهده کنید. در واقع خیلی مسخره است: لیبرال های وطنی ما هر روزه در زندگی روزمره خود ده ها وسیله ای که در چین سوسیالیستی ساخته شده استفاده می کنند حتی بر روی کلید لپ تاپی که فشار می دهند برچسب “ساخته شده در چین” زده شده و بعد صحبت از سقوط تاریخی سوسیالیسم می کنند!

 

کارآموزی در چین – این امکان و جود دارد که این تجربه منحصر به فرد را از سازمان و پرسنل و کادرهای حزبی بزرگترین حزب در جهان به اقتباس گرفت.(حزب کمونیست چین از ۹۰ میلیون کمونیست تشکیل شده)!

 

خلاصه، تجربه چین مدرن برای ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این مهم ترین سلاح ما در رویارویی ایدئولوژیک با مخالفان است. سر اخر من می خواهم که از رفقای چینی بخاطر استقبال بسیار گرم و برنامه بسیار غنی که برای سفر ما تدارک دیده بودند نهایت تشکر را کرده و امیدواریم که همکاری بین دو حزب تداوم و رشد داشته باشد.
برگرفته از سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه، روزنامه پراودا ۷ دسامبر ۲۰۱۶

https://kprf.ru/pravda/issues/2016/136/article-56930/

برگردان: شهریار قاسمی
صدای مردم