هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

سوریه: مسئله فلسطین موضوع اصلی ما باقی خواهد ماند

معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه با تاکید بر لزوم وحدت و همبستگی فلسطینی ها برای مقابله با توطئه های آمریکا و اسرائیل تاکید کرد: مسئله فلسطین موضوع اصلی سوریه باقی خواهد ماند.

 

به گزارش خبرگزاری سوریه ( سانا) «فیصل مقداد» امروز (یکشنبه) در دیدار با هیاتی از کمیته اجرایی «سازمان آزادیبخش فلسطین» به ریاست «احمد علی» افزود: به رغم فشار زیاد غربی‌ها و جنگ تروریست‌ها علیه ما که برای محدود کردن مردم سوریه انجام شد، مسئله فلسطین همچنان موضوع اصلی ما باقی خواهد ماند.

 

معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه از مبارزه مردم فلسطین و مواضع آنها که موجب آزادی بدون شرط “صدقی المقت ” اسیر سوری از زندان های اسرائیل شد، ابراز خرسندی کرد و افزود که همه اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی باید از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند.

 

مقداد حملات اخیر اسرائیل به «باب الرحمه» در «مسجد الاقصی» را محکوم کرد و بر ضرورت و اهمیت همبستگی و تقویت وحدت فلسطینی ها برای مواجهه با آمریکا و اسرائیل تاکید کرد.

 

احمد علی رییس هیات کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در این دیدار با اشاره به تلاش های اسرائیل برای تخریب خانه های فلسطینیان و توسعه سیاست های اشغالگرانه خود جهت الحاق مناطق فلسطینی به سرزمین های اشغالی، تاکید کرد که مردم فلسطین پشت سر مردم، ارتش و رهبر سوریه ایستاده اند، زیرا دولت دمشق از مسائل امت عربی بویژه موضوع فلسطین دفاع کرده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: سوریه هرچه سریع تر از تروریست ها رهایی یابد، زیرا این موضوع بدون شک به نفع آرمان فلسطین است.

 

در این دیدار ” ابو یوسف ” عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ، “محمود الخلیدی” رئیس اداره سازمان مردمی ، دکتر “سمیر الرفاعی” سفیر فلسطین در دمشق ، “انور عبدالهادی” عضو کمیته مرکزی جنبش “فتح” و مدیر دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین در دمشق حضور داشتند

 

به گزارش “سانا”، پس از این دیدار معاون وزیر خارجه سوریه به خبرنگاران گفت: تمام تلاش های مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل برای یهودی سازی بیت المقدس و سرزمین های اشغالی فلسطین به دلیل نپذیرفتن مردم فلسطین و بیشتر مردم جهان، شکست خواهد خورد.

 

مقداد تاکید کرد: مبارزه مردم فلسطین و فشارهای بین‌المللی منجر به آزادی هزاران زندانی فلسطینی از زندان‌های اشغالگران و خلاص شدن از شر تروریسم و پایان دادن به توطئه های برخی کشورها برای نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم فلسطین خواهد شد.

 

همچنین احمد علی رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز به خبرنگاران گفت: راه اندازی جنگ تروریستی علیه سوریه، تلاشی بود تا نقش تاریخی این کشور را در مواجهه با تهدید اسرائیل که برای منطقه بویژه مردم و مسئله فلسطین زیانبار است را از بین ببرند و این نشان از تلاش دائم آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس است.

 

 

طرح واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها

یک کارشناس امنیتی عراق درباره نقشه واشنگتن برای دور زدن طرح پارلمان این کشور، مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، هشدار داد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

جوانان معترض به بانک مرکزی لبنان حمله کردند

دهها تن از جوانان لبنان جمعه شب در اعتراض به سیاست‌های مالی و اقتصادی بانک مرکزی، در اصلی و شیشه‌های این بانک را در خیابان «الحمراء» در غرب بیروت شکستند و به درون حیاط داخلی آن بمب‌های دست ساز پرتاب کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان